Är så förbannad rent ut sagt!

Skulle måla byrån vit och var på JULA och köpte färg, hittade en kille och bad om lite råd.
Berättade att det var en byrå i ekfanér och att den skulle bli vit ist. 

Världsmästaren på färg sa, att jag skulle slipa och sedan kunde jag måla antingen med vattenbaserad eller oljebaserad färg,  jag behövde inte grunda heller, men jag köpte ändå grundfärg för att vara på den säkra sidan.

Köpte den vattenbaserade färgen eftersom den torkar snabbare och inte luktar så mycket.

Slipade och grundade efter alla konstens regler och idag målade jag den innan jag åkte till Ullared.
Skönt att ha den målad en gång så blir det nog bara en gång till tänkte jag.

Tjiiiiiiiiiii fick jag. När jag kom hem trodde jag den var torr och ev skulle jag orka måla en gång till. När jag skrapade lite försiktigt  på framstycket på en låda hände detta: All färg gick att dra bort i stora bitar.
Överallt var det samma sak, yes!

image149

Ringde till en kille som verkligen kan det här med färg och han sa att det bara är oljebaserad som gäller. Tack för det JULA! Sista gången jag köper färg där. Svara inte på kunders frågor om ni inte vet vad ni pratar om be ni också någon annan ur personalen om hjälp isf.

Köpte färgen där för jag köpte även en "slipmus". Det är ingen skitfärg utan ett bra märke.

Nu har det ändå löst sej, ni får se resultatet nästa vecka!

Skönt att få avreagera sej.

NU TILL NÄSTA INLÄGG SOM JAG ÄR BETYDLIG MER NÖJD OCH GLAD ÖVER!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0