Planering, planering och åter planering.

Nu är det så att jag blev precis väck att min mamma på telefon som är på väg neråt för att besöka Jie och Höganäs och sa att på JIE har de minsann inga Filippa K muggar.................nä, inte JIE väser jag, utan det andra stället Höganäs är det isf. 

Hoppas det var värt att bli väckt för, efter att inte ens fått sovar 4 timmar efter nattens jobb. GRRRRRRRRRRR!

Fast natten har gått så fort för jag har varit hur pigg som helst, fast jag bara sov 4 timmar igår efter det nattpasset, skönt. Inget jobb förrän på måndag eftermiddag nu.

Så nu sitter jag här med en kopp kaffe och är lite yr i mössan och tar en liten bloggstund.

Här planernas det och planeras det och som ni då förstår fick Linda lägenheten.

Hittar en lapp där det står: ATT KÖPA.

Soffa + sofföverdrag = Karlstad

Soffbord tror att hon menar Imfors det runda. Jag vill oxå ha!

Köksbord + stolar = Melltorp och stolar vet jag inte.

Dammsugare men den bjuder jag på. Dick fick en så då ska Linda oxå få en av mej.

Strykjärn och strykbord.

Micro hade hon visst glömt, men det kan man väl sponsra lite på den med.

Hennes tv-bänk får inte plats så den ska jag dela (är byggd av tre fläktskåp från IKEA) och byta skiva på pratade vi om igår.
Hon vill ha en vit toppskiva och hjul, det ordnar morsan......



Vi kommer att ta en sväng till Ullared hade vi tänkt men det blir efter flytten för att komplettera.

Nu är det oxå så att mor och dotter inte har likadan smak fullt ut och det är kanske tur det.
Frågade om hon ville ha ett Babelfat = nej tack, Kakao-plansch = nej tack, blev svaret igen och så sparade jag de pengarna. Vet att Dick vill ha ett Babelfat så han kanske får ett av sin snälla mamma.






Kommentarer
Postat av: TittiTittitut

Du skönt att golvet e på plats :-)



2008-08-08 @ 14:19:57
Postat av: Malin

Åhh så kul att planera sånt:) Kram

2008-08-08 @ 17:21:05
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: madde

åh nu e väl hon eld och lågor kan jag tänka mig :) bra val hon gjort i möbelväg...hälsar jag på så kommer jag känna mig som hemma haha

2008-08-08 @ 19:44:07
URL: http://alskadehem.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Nog kan jag tänka mig att det är bra att ha en sådan händig mamma. Jag skulle då vara katastrof när det gäller att snickra ;0)



~Livet i byn

2008-08-08 @ 19:54:19
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Låter som om ni är i full gång med att planera! Inte som med mig då som har tänkt köpa ny soffa i tre år men inte lyckats bestämma mig än för vilken. Men det kanske blir en Karlstad här också, fast vit, så att jag kan få panik varje gång någon sitter där och äter något som kan ge oborttagbara fläckar...

2008-08-08 @ 20:32:17
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: dahlarna

Vad mycket fina saker det stod på inköpslistan! Kul att ha en mamma som har sådan koll på inredning! :-) Luycka till med alla inköp! Hoppas att helgen blir mysig! Blev det några Filippa K muggar??? KRAMIS!

2008-08-08 @ 21:52:31
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad mycket fint hon har tänkt köpa! Imfors soffbord har jag också varit sugen på så i morgon då jag ska på ikea ska jag absolut kika på det.



Ha en bra helg! Kram Anna

2008-08-08 @ 22:17:34
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej där!

Finfina saker på inköpslistan. Nästan som min.

Köksbordet har jag kollat in för den vi har nu får inte plats i vårt nya kök.

Soffbordet är oxå på listan men fyrkanting.

Även soffan vill jag ha men i skinn.

Tv-bänk skall vi oxå ha med köksskåp fast fler sektioner. Om det får plats.

Men det får vi kolla närmare när vi kommer hem. Har ju bara mäklarens bilder och mått och det är ju inte alltid dom stämmer till 100%.



Har inte varit i Ullared på år och dar men jag ser andra fynda "märkesvaror" där så det blir nog en tur för mig oxå. Lova att rapportera o kolla upp allt fint!!





kram

2008-08-09 @ 07:27:27
URL: http://vardagiparadiset.blogspot.com/
Postat av: Tant GrönT

VAd är ett Bebelfat, undrar en nyfiken?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0