Bilkaos idag!

Dottern skulle köra mej för att hämta min bil och samtidigt skulle hon lämna sin för det var något som slog och ratten skakade. Vi körde verkligen sakta. När vi kom en bit på väg var det en farbror som tutade på oss och vi svängde in på en avtagsväg och satt som två frågtecken. Han gjorde en gir och stannade, hoppade ur bilen och sa att det ser ut som ena framhjulet håller på att trilla av.  När han tittade närmare så fanns det bara en hjulbult kvar och den satt oxå lös. Linda och jag bara tittade på varandra och började skratta av chocken. (Undrar var de andra 3 tagit vägen)

Farbrorn tog fram fälgkorset och tog en mutter från ena bakhjulet och en som fanns i bagagen till vinterdäcken och drog åt dem ordentligt. Tack snälla farbrorn i den röda Skoda Pickupen. Vi skrattade nästan hela vägen till verkstaden, alltså behövde hon inte lämna in sin bil. Tur i oturen.

Jag for vidare till IKEA för att köpa ramen och lite annat, stuvade in "lite annat" i bilen men ramen hade jag ställt mot bilen så länge och där stod den kvar när jag började backa. Det skrapade till ordenligt och  fick se ramen som hade fastnat i sidospeglen. Just det, den skulle ju oxå med hem tänkte jag lite chockat!

Tittad mej omkring och slängde in den i bilen och åkte. Den verkar inte ha tagit så stor skada av färden förutom några små märken och bilen har en lång repa men den är inte djup så det går nog att få bort.

Nu ska jag lägga mej och läsa en bok för jag är helt slut som människa känns det som. Bäst att hålla sej i soffan resten av dagen så det inte händer fler missöden.

Vi borde nog hålla oss till Ahlgrens bilar ist. Godare om inte annat!



Kommentarer
Postat av: dahlarna

Hihi - jag borde också hålla mig till Ahlgrens bilar... Av någon konstig anledning blir jag ofta påbackad (faktiskt INTE mitt fel!! Lovar!) på parkeringsplatser. Som tur är är det ju andras fel, så de får stå för självrisken - men allt jobb med att lämna in den etc... Varför kan inte sånt här hända när mannen sitter i? Alltså inte att det händer något med honom. Ja du förstår nog vad jag menar...

KRAM!

2008-07-01 @ 15:10:09
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, ja du gör nog bäst att parkera dig i soffan...Vilken bildag du har haft...O vilken tur att det finns snälla farbröder som kan rädda två kvinnor i nöd...Men himmel vilket berg av bilar....det är ju inte lördag idag, du får inte frestas så...ha en skön dag i soffan, kramar

2008-07-01 @ 15:36:06
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: madde

herregud!! ni e f-n inte kloka!! ja håll dig du till ahlgrens ;) skojar vill du ha en sån tavla? jag hämtade min nu men den blev fel - fel typsnitt, han hade inte det snittet jag skrev i så det blev inte så bra - dessutom blev det en liggande tavla ok i sig men inte vad jag tänkt....så jag ska skicka ner en ny beställning i morgon. i stl 50x70 kostar dom 175kr så ropa om du vill hänga på :)

2008-07-01 @ 15:43:17
URL: http://madelaines.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hehe, vilken dag du har haft :) Att ni inte tänkte på att titta däcken :) De är ju en av sakerna man får lära sig på bilskolan men som man glömmer lika snabbt :) Vilken tur ändå att ni slapp åka till verkstan, de skulle nog ha varit lite skämmigt :) Du har haft en händelsefull dag med problem :) Vad snäll man som hjälpte :) Är stolt över han, vem det nu var :) Alla är inte som han :) Ha en bra dag, ska titta på ellos ;) Kram /Evelina

2008-07-02 @ 17:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0