Stol & sideboadsfunderingar.

Jag har gått i flera dagar och funderat på att köpa nya köksstolar och ett nytt sideboard. Hittade dessa stolar (Zeb från Mio) på Blocket och mailade tjejen men de var sålda, Blir så förbaskad när de inte raderar sina annonser. Mailde tillbax att eftersom annonsen är kvar tror man att stolarna givetvis är kvar. Lite snorkigt kanske men så ska det gå till. (Hmm, kunde det vara så att jag var ordningsvakt eller polis i mitt förra liv).

Så det blir nog en tur till Mio och Severins (Svenska hem) idag för att titta på stolar.
Hallelujah! Snart kommer ju skatteåterbäringen (vecka 31), den som spar han har.......








Bild lånad från mio.se

Suktar efter sideboardet på Ellos men vill gärna känna och klämma lite när det är så dyra saker man ska köpa.
Har visat det tidigare men här kommer en repris. (Undrar varför de ställt det på ett bord ser ju inte klokt ut)


Måla om sideboardet är ju ett alternativ men jag haaaaaaaaatar att måla men älskar att spraymåla som ni kanske märkt.
Gillar sideboardet från Ellos för att toppskivan inte är vitt, tycker att det börjar bli mycket vitt här hemma nu men man vänjer sej väl.

Kanske man ändå skulle måla den jag har och köpa nya handtag och en tunnare toppskiva och besta den mörk. Vill inte måla den som finns mörkare (går ju inte att betsa den) för det tror jag inte det blir snyggt men ny och tunnare kanske blir bra?  (Aha, kan ju kolla med "min" lackerare om han vill hjälpa mej.)
Det tål att tänkas på...........




Kommentarer
Postat av: Ann

Hej hej!

Har läst din blogg ett tag men man har inte skrivit ngt innan. Du är så rolig med dina spraymålingar och grejar så fint!! Själv testade jag att spraymåla en lampfot(ek) vit. Blev inte alls bra. Det bara rann o blev "små kulor" på foten. Tog jag för mkt spray o höll för nära tro??



Jag tycker att du absolut skall måla din befintliga skänk! Den har potential att bli snygg. Och tycker du inte det så har du iallafall testat o då känns ett köp på en ny bättre befogat. Om du förstår vad jag vill komma till. Man försöker ju hela tiden "övertala" sig själv till varför man gör alla köp;)



Lycka till o det skall bli spännande att se vad det blev!

2008-07-17 @ 09:22:44
URL: http://vardagiparadiset.blogspot.com/
Postat av: Livet i byn

Ja du grejar och fixar du. Håller med dig om att det är snyggt när topskivan är i en avvikande färg som den på Ellos. Sälj din befintliga sideboard och köpt ett nytt. Hade jag bott närmare hade jag köpt den på stört.



~Livet i byn

2008-07-17 @ 11:24:48
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tycker absolut du ska försöka måla byrån du har, tror det kan bli fint, stolarna var riktigt snygga, snyggt med svart!

Kram Rebecka

2008-07-17 @ 13:33:50
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Svar: Fniss, när jag HADE inga Kivilyktor tills för en stund sedan ;0)



Åkte ner på byn och köpte tre stycken. Skulle ha viljat ha andra färger men det var tre lyktor för 159 kr. Dock passade färgerna perfekt till mina nya små Marimekkoskålar.



Det kommer ett inlägg om detta på bloggen sedan. Men kolla gärna om du hittar där de hade rea på Kivilyktorna.



Salta grodor är inte dumt det hellre, jag ska dammsuga nu blir lätt sittande framför datorn och gör annat än jag ska!!



~Livet i byn

2008-07-17 @ 15:06:08
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: mirka

Snygg stol.. synd bara att du inte fick tag på dem. Men det finns ju faktiskt en stol som heter JOY på Severins. Den är väldigt lik den du visar. Vitt läder är det visserligen. Tror nog att den finns i brunt också..Riktigt snygg och den kostar 695kr om jag minns rätt..

2008-07-17 @ 16:03:08
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

Mari; Jag kan väl tro att det kliade rejält i fingrarna! :D Ja det gäller nog & slipa på lastpallarna. Inte skönt med stickor i ändan ju. :)

Hoppas du känner dig piggare nu. Inget kul att känna sig så trött. Har med känt mig lite hängig i dagarna. Men som du säger, beror nog på vädret. :S Tack! Kul att du gillar tapeten. Nu är sängbygget i full gång. Håll en tumme på att det blir bra. :)





Vad det gäller sideboardet från Ellos. Du har inte funderat på att göra eget så som vi gjorde i vardagsrummet? Lite Ikeaskåp och en skiva att lägga ovanpå/ runt om? Vi ska måla vår toppskiva svart. Blir nog bra. Man kan ju byta topskivan om man tröttnar. Men skänken du har skulle passa bra i vitt också. :)



Snygg stol! Irriterande att hon inte hade raderat annonsen. Har hänt mig med. Blir så ziggig på sånt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0