Tillängat "min" älskade Taxi

I morgon ska jag åka till Stockholm och möta Cissie min granne och hennes hundar som har blivit en stor del av även mitt liv. Tyvärr fick jag just budet att gamla damen Taxi precis har gått bort. Hade längtat efter att träffa "mina" flickor eftersom jag inte träffat dem på flera veckor nu. Nu får jag träffa Ylle iaf men kommer att kännas lustigt eftersom det alltid varit Taxi och Ylle.

Vem ska nu stå utanför min dörr och vänta när jag hämtar något inne?
Vem ska nu stå på min trappa och titta långt efter mej när jag gått in för kvällen, du kunde stå blixt stilla i minst en halvtimma och hoppas på att jag skulle komma ut igen.
Vem ska nu sno min macka?
Vem ska nu tigga chips av mej?
Vem kommer nu att rusa in i hallen och ut i köket och fram till skafferiet och vänta på ett kex?
Vem ska vi nu skratta åt när hon försöker skälla?
Vem ska nu göra fula miner åt mej?

Har aldrig sett en hund som kunde göra såna roliga miner, jag skrattade halv ihjäl mej varje gång.

Kommer sakna henne något så otroligt mycket för hon blev "min" hund.

Du älskade att ligga i trädgården och hålla kolla på läget , trots att du såg dåligt och hörde dåligt hade du järnkoll. Sommar utan Taxi i trädgården är som en sommar utan blommor.

Du och Cissie fick hela 13 år ihop så mina tankar går just nu till Cissie givetvis.

Tur jag har tagit så många kort på dej så jag har lite fint att titta på.

Du var en gammal dam men otroligt pigg och viril för din ålder men en hjärnblödning satt stopp för ditt liv idag.
Du fick iaf tillbringa dina sista veckor på mormor och morfars båt i Stockholms skärgård med din älskade flytväst på.

Tack Taxi för alla underbara stunder vi haft ihop! Du kommer att få det bra på andra sidan det vet jag.

Taxi på hennes 13 årsdag som vi firade i trädgården.



Hua! Vad det är kyligt.



Härligt i skogen och plocka kantareller



Rastning när vi var på väg till Göteborg



Vår "mamma" var på kurs så vi bodde hos Mari

En fin dam har ju pälskrage eller hur?


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Ush, jag lider med Taxis matte. Att förlora ett djur man levt med så länge kan vara väldigt tung.



Vi har sex hundar hemma och var och en av dem är speciellt. Den älsta är 12 år och inte allt för sällan kommer oron och rädslan över att man snart kan behöva skiljas...



~Livet i byn

2008-07-05 @ 23:15:09
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Sandra/Vit design

Vad tråkigt att höra! Det är aldrig lätt att behöva skiljas från djur som rört vid ens hjärta.



Svar: Jo det håller jag med om. Jag tycker också om lantlig stil, men inte hemma hos mig. Jag skulle gärna inreda våran blivande stuga i den stilen istället. Kram Sandra

2008-07-06 @ 02:44:55
URL: http://vitdesign.se/sandra
Postat av: madde

vet hur jobbigt hon har det är just nu, jag förlorade en av mina katter för 3 år sedan...man går nästan sönder innombords...tur hon har vänner som du, kram

2008-07-06 @ 06:54:50
URL: http://madelaines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0