Blocket är bra!!

Satte ut min "gamla" hatt och skohylla på Blocket igår kväll, det tog ungefär 30 minuter så var det sålt och hämtat.
Sålde allt för 300 kr, nypris i oktober var 750 kr.
 
En del sätter fantasipriser och tror de kan få 1000 kr för en gammal bokhylla men när inte ens begagnade-affärerna vill ta emot dem utan slår med armar och ben bara de får höra att man har en bokhylla. Vad tror folk???


Sålde en Malm-byrå med 6 lådor i Björk för några veckor sedan och satt priset till 300 kr där med, såld på stört. Hade nog kunnat sälja 20 st till det priset. Folk ringde och mailade hela tiden. Bättre att sälja till ett lågt pris och få bort sakerna snabbt anser jag. Sedan beror det givetvis på vad det är.

Hittade på Blocket ett vitt Bonde Sidebord för 2200 kr nypris 2395 kr (kostar visst 1200 kr nu på fyndet hörde jag) undrar om personen får det sålt??? Tveksamt! Priset = dyrt även om det är nästan nytt.

Gillar detta sidebord, nackdelen är att det är glas på dörrarna och då måste man ju har ordning där men jag ska ha det som förvaringsskåp så därfår skippar jag det.
 
Jag ska bege mej bort till City sedan för att se om jag hittar ett litet tidningsställ till väggen i mitt lilla sovrum.
Smyger väl in på Village och IEMS och tar en titt. 

Jag har ju 300 kr nu i börsen och oj, vad det kliar och bränner i fingrarna. Nu är klockan bara 7,00 och de öppnar inte förrän kl 10, ack denna eviga väntan................................

Får gå ut och spraya lite så tiden går fort.



Bild: Lånad från IKEA.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag sålde mina soffor, en bokhylla och ett databord i vintras och de försvann också på en gång. Fick massor av mail av folk som var intresserade. Lite högre pris hade jag säkert kunnat få för dig, men samtidigt så ville jag verkligen få dem sålda inför flytten, så jag var nöjd med att få dem sålda så snabbt och enkelt.

Jag gillar Bonde Sidebord, men hade aldrig köpt det till det höga priset. Då lägger jag hellre 195 kr extra och får ett nytt. Förstår inte hur den personen tänkte. Om du vill ha det skåpet, men inte vill att man ska se in, så kan du ju klä insidan av glaset i någon snygg tapet, papper eller liknande. Då blir den även personlig och kan lätt varieras.

2008-05-22 @ 09:57:45
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ja blocket är verkligen bra, där sålde vi alla våra gamla möbler när vi flyttade ihop. Hur praktiskt som helst :) Kram Sandra

2008-05-22 @ 12:09:54
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Linda P

Hehehe vilket roligt inlägg. Förstår om det kliade i fingrarna. Håller helt med dig ang priser på Blocket!

2008-05-22 @ 22:17:38
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0