Jobba!

God morgon!!!

Jag skulle ju åkt till Falkenberg och jobbat men det blev inställt. Jag jobbar som undersköterska i kommunens bemanningsenhet så här är det snabba vändningar, oftast nya ställen varje dag. Det gillar jag för jag har svårt att se mej själv gå på ett och samma ställe hela tiden. Jag skulle nog bli less ganska snart. En del vill ha tryggheten och det kanske jag också vill om några år men absolut inte nu.

Vi arbetar på äldreboenden, hemtjänst, personlig assistent, gruppbostäder, dagcenter, psyk, ja allt med andra ord. Man lär sej ortroligt mycket genom att jobba så här och vart jag än kommer så blir jag alltid trevligt bemött tack och lov.  Många säger att vi i bemanningen är deras livlina,  samtidigt säger jag alltid att det har varit trevligt att jobba hos dig/er idag och att jag blivit bra bemött, det är viktigt att höra från båda hållen.

Idag blir det Gränna 8,00-17,30, hoppas få vara ute lite i det fina vädret. Får väl köpa med mej en polkagris hem och snaska på i kväll när jag slutat.

Sen är det så att dottern ska ha lite fest här hemma ( jag skulle ju iväg till Falkenberg) så jag får sova hos mamma. Så det kommer att vara tyst från mej tills imorgon kväll, micro blogg-paus med andra ord.



Ateljé Tygbiten Gränna

Bild: http://www.grm.se/turistinfo/

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Vad roligt att få höra vad du tycker om min blogg. Håller med dig om att det fort känns opersonligt om det enbart är inspirationsbilder som man publicerar. Det är dessutom roligt att ha en personlig blogg :)

Vad härligt att du trivs bra i ditt jobb. Kan tänka mig att det är härligt med variation! Ha en bra dag, kram Sandra

2008-05-10 @ 11:15:55
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Anonym

det är som det är tyvärr. jag hoppas på att allt löser sig! ha en underbar pingst nu ;0)

2008-05-10 @ 11:37:58
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: Anna

Såg nu att du jobbar på bemanningen... då kanske vi sets i jobbet. Jag jobbar på BST Öster eller Integrerad enhet öster heter det ju.

2008-08-28 @ 21:15:47
URL: http://tabergaparlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0