Ljuslykta från Indiska.

När vi hade mor och dottershopping såg jag denna ljuslykta på Indiska, eftersom jag inte hade glasögonen med mej och armarna snart inte räcker till fick Linda tolka vad den kostade (fick även hör lite gliringar om min syn då). Det kallas  åldersförändringar och bara att gilla läget......eller synen. Vänta du Linda din dag kommer oxå.......

Den kostade 199 kr och den gången blev det inget inköp. Men tro inte att den kunde lämna mitt "ha begär" så när jag fick reda på att i Family Livning fanns en rabattkupong på 20 % på ett helt köp, så fick jag eld i baken och köpte den.

Undra hur mycket pengar man lägger på ljus denna årstid? Fast strunt samma måste ju få ha lite mysigt när det är grått och trist ute.

Passade även på att köpa jättefina julstjärnor i papp till dottern. Så nu har hon fått sin beskärda del denna månad. Får väl ta och köpa nåt kul till sonen snart oxå fast han fick oxå en hel del när han flyttade och även efter.

Ibland har Indiska så otroligt mycket fin och så är det just nu......hittade även kuddar men där gick min gräns. (Har faktiskt en sån ibland troet eller ej).

Antar att det är fler än jag som haft/har problem att när man kommenterar ett inlägg så finns inte ens namn sparat längre...............dumma Blogg,se. Så mycket mer jobb!




Kommentarer
Postat av: Frida

Jag köper också många ljus så här på hösten/vintern, men å andra sidan inga alls under vår och sommar, så det borde ju jämna ut sig! :) Indiskas heminredning är rolig att kika på, lite som ikea, man kommer alltid hem med något litet...



Det där med synen känner jag också igen, kan snart inte klara mig utan mina glasögon (kanske datorns fel!?) Kram!

2008-11-19 @ 07:32:11
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: Mirka

Sicken fin lykta! Jag har inte varit på indiska på länge nu. Men däremot gav jag mig iväg till A6 lite spontant igår. Hela dagen rann av där ute och det var en bra dag med lite folk. Bäst att passa på nu innan december innfinner sig. Då är det väl kört...



2008-11-19 @ 08:15:10
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Jätte söt ljuslyckta, det såg mysigt ut att ha den tänd!

Kram Rebecka

2008-11-19 @ 08:32:30
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Åh, vad mysig den var!!

Tycker att indiska har en massa fina ljuslyktor!



Är ledig idag, kanske man skulle dra på stan en sväng......?!



Jo, du övertalade mig med bilden. Indiska-here i come!



Ha det bäst!!

2008-11-19 @ 09:55:20
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Pudeltanten

HJÄLP!

Nu har jag äntligen sett mina köksstolar jag vill ha NU! Dom finns med i Eon reklamen på TV. Helt vita med ett utanpåliggande kryss. Dom är bara så läckra. Jag har kollat på Em, o Mio, men de finns inte med, Vet du vaf´d jag menar eller har någon annan sett var man får på tag på dem?

2008-11-19 @ 10:53:28
Postat av: Pudeltanten

http://www.eon.se/templates/Eon2StartPage.aspx?id=47565&epslanguage=SV



Skickar med en länk så man kan se dem

2008-11-19 @ 10:55:16
Postat av: dahlarna

Du har fått något av mig.... Kolla på min blogg! :-)

KRAMISAR!!

Postat av: Minigrisen

Åh den var jättefin. Det är lääänge sedan jag var på Indiska, jag "glömmer" som bort den affärent tyvärr. Ska absolut inte missa Indiska nästa gång jag traskar ner på stan;)

2008-11-19 @ 13:27:24
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Mia

Man kan inte ha för många ljus nu i mörkret. Indiska har mycket fint, ganska dyrt dock tycker jag.



Resereporter? Ja, vem vet jag kanske hamnar där..

Kram Mia

2008-11-19 @ 15:58:24
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: MO

Vilken tur du hade, då blev det ju inte så himla blödigt.....Fin den är där den står o lyser, levande ljus är verkligen en stämningshöjare. Det är jättelänge sen jag var på Indiska, så jag har missat allt fint som de verkar ha.



Pappstjärnor är en riktig favorit hos mig, tycker det är så mysigt o behagligt sken i dem, sen är de ganska billiga oxå så man kan förnya sig lite då o då...



Jaså du har oxå en gräns....jo det har jag oxå, men ibland är den ganska otydligt..hähä..



Ha en skön kväll, förkylning är lite bättre, men helt bra är jag inte, blir till att pimla glögg o kurera mig lite till, kramar

2008-11-19 @ 17:19:49
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Mari; Nämen säger ud det? Det låter ju bra. :) Sambon tycker den ser väldigt obekväm ut och visst den ser väl inte ut som den gosigaste kanske? Jag ska provsitta den på IKEA nästa gång vi far dit.



Jag har två alternativ till vart fåtöljen kan stå. Men det känns väldigt osäkert. Ska fila vidare på det. Ena idén har sambon godkänt men inte den andra. Får nog lägga i högsta växeln om jag ska få med honom på den. :) Jag med mina idéer va??! Haha!

Något du känner igen?! ;) Kram



Mysig ljuslykta. Ljus är ett MÅSTE nu.....:)

2008-11-19 @ 18:15:39
Postat av: Monkan

Vilket mysigt sken. Och så sant, ljus/ljuslyktor kan man inte få för mycket av :-)



Vad snajdigt du fixat med belysningen i köket. Ja lysrör, usch och fy... Jag tänder aldrig lysröret ovanför diskbänken och aldrig i taket (utom vid matplatsen nån gång), normalt är det bara över spisen jag tänder.



Utmaningen är tänkt att vara rolig, inte jobbig! Skippa den om du inte har tid eller skriv sju saker men skicka inte vidare, eller gör den i Framtiden :-) om du gärna gärna vill blogga men inte vet om vad.



Men du, dubbdäcken måste du fixa! I dag saltade de på gånvägen till jobbet, den var isig!

2008-11-19 @ 20:03:25
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0