Flytten är färdig, så himla gött...........

Fick en ofrivillig ledig dag igår men kunde inte börja med nåt förrän vid halv 10, för så länge är man till förfogande, trist.

Sen blev det fart på Mari vill jag lova. Plocka ner dator, borra hål i garderoben och koppla in allt igen. Bort med gamla skrivbordskivan och det var ingen kul vägg efteråt kan jag lova, återkommer med bilder en annan dag. Nya projekt på G.

Sen ringde grannarna på dörren så blev jag bjuden på underbart fika, lite ledsen för de ska flytta till helgen och om det tycker jag inte. De har byggt ett så läckert hus ska bli kul att se det på riktigt.

In igen och skulle sy ett nytt fodral till symaskinen men där var vi inte överens jag och symaskinen, för den ville inte alls tugga sej genom teddytyget. Jag skällde på den och sa att den är som en gammal tandlös gubbe eller kärring. (Den har faktiskt några år på nacken, men 20 år är ju ingen ålder egentligen) Så det var att inta soffläge med nål och tråd och sy för hand, en avkoppland stund faktiskt. Så nu är symaskinen klädd i vinterskrud.

Sen fortsatt plockandet och rensandet en stund för att senare slappa i soffan några timmar.

Ibland får man hur mycket som helst gjort och det fick jag igår men det var nog för att jag var inställd på att jobba och inte hade planerat för min lediga dag.

Idag är jag ledig igen, fortsätter fixet i rummet med kablarna och lite annat. Kanske lite inköp oxå, får se om jag har lust . Hum!!! Ett besök på IKEA kanske, för ovanlighetens skull!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min skrivbordsstol är ett arvegods från sonen och är så himla skön. I den brukar jag krypa upp med bägge benen och sitta och blogga, så stolsbyte blir det inte nu utan den goa fuligen får hänga med ett tag till.



Kommentarer
Postat av: Liw

tjusigt! Kanske skulle sy mig ett överdrag till min symaskin också :) Vad jobbar du med? verkar ju gött att vara ledig sådär mitt i allt :)

2008-10-13 @ 09:27:10
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Svar: Oj vilket smidigt sätt att sy kuddfodral på, tack för tipset!

Det blev ju bra det där , din datahörna!

Ha en bra dag.

Kram Rebecka

2008-10-13 @ 09:29:15
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Snyggt det blev, nu har du en mysig jobb- och syhörna :)

2008-10-13 @ 10:33:13
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Så fin bloggplats du har fått. Det är viktigt att ha en skön stol så behåll den du. :)



Kram

2008-10-13 @ 15:27:43
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: Emma

Det blir riktigt läckert!!! Kan tänka mej att du kryper upp i den där stolen som ser väldigt skön ut!?=)Blev det nån tur till Ikea idag?? Du borde snart ha VIPkort där?;) Ha det bra, kram emmsan

2008-10-13 @ 17:50:00
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Minigrisen

Jisses! Det är fart i dig vill jag lova - och vilket läckert resultat! Kanonsnyggt!

2008-10-13 @ 18:20:55
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Milla S

Wrooooom va fort det går i svängarna! Kul! Blev det Ikea också tro? Nyfiken och imponerad!

2008-10-13 @ 18:38:17
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vad fint du har fått det!

Kram Sandra

2008-10-13 @ 19:10:03
URL: http://tjohalia.se
Postat av: MO

Ja teddytyget är inte så kul att sy i, hade med lite problem med det när jag sydde...Min symaskin är lika gammal o det är väl inte mycket som hade hållt så länge idag, fast jag använder den väl inte så väldans ofta....Snyggt blev det i alla fall med det skyddet på, o stolen ser jätteskön ut, o ska man sitta o blogga länge så är det ju viktigt att sitta bekvämt....



Ha de gott du flitiga tjej, hoppas du tar det lite lugnt i mellanåt med, kramar

2008-10-13 @ 19:14:21
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det där blev kalasfint!Skönt när man är klar med sina projekt...här tycker jag vi mest har oavslutade sådana och nya pg hela tiden =)=)=) Säjer det igen...din tapet är så himla fin!



Förstår ju att du är på A6 då och då...nån gång borde man ju stöta på dej eftersom vi springer i samma butiker förstår jag hihi!



Ha nu en fin kväll...här ska det drickas kaffe och en yttepyttebit banankaka därtill=)



kramkram/tina



2008-10-13 @ 19:25:31
Postat av: tina

Det där blev kalasfint!Skönt när man är klar med sina projekt...här tycker jag vi mest har oavslutade sådana och nya pg hela tiden =)=)=) Säjer det igen...din tapet är så himla fin!



Förstår ju att du är på A6 då och då...nån gång borde man ju stöta på dej eftersom vi springer i samma butiker förstår jag hihi!



Ha nu en fin kväll...här ska det drickas kaffe och en yttepyttebit banankaka därtill=)



kramkram/tina

2008-10-13 @ 19:26:10
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: tina

Det där blev kalasfint!Skönt när man är klar med sina projekt...här tycker jag vi mest har oavslutade sådana och nya pg hela tiden =)=)=) Säjer det igen...din tapet är så himla fin!



Förstår ju att du är på A6 då och då...nån gång borde man ju stöta på dej eftersom vi springer i samma butiker förstår jag hihi!



Ha nu en fin kväll...här ska det drickas kaffe och en yttepyttebit banankaka därtill=)



kramkram/tina

2008-10-13 @ 19:28:31
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Jag har funderat på ett fodral till min maskin också - men jag undrar just om jag någonsin skulle hinna ha den på! Det är ju alltid ett eller annat projekt på G! Den där hörnan ser ut att vara på väg mot något storartat.

2008-10-13 @ 20:55:23
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Jennica med vit inredning

sv; hihi, klart man måste busa lite med dem. dock har jag inte fått mina prover jag beställde i sambons namn.. skumt. surt att vänta i 6 veckor. kanske jag med får göra nu då :( suck.

tack så mkt!

kramen

2008-10-13 @ 23:31:33
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: Monkan

Jag vill ha en ny symaskin! Jag såg de mest fantastiska sötnosar på mässan, de kunde brodera! Bara starta så jobbar de helt själva, rena miraklet!



Jösses vad du har jobbat på! Ah, jag som tycker att jag har nära till IKEA men jag ligger ju i lä mot dig, 5 minuter. Ja, min buss från jobbet tog ju ca 15 så med bil skulle det väl kanske bli 10. Men nu HAR jag ju ingen bil, och ville ju åka just DÅ, så det var inte läge för att ringa nån kompis och säga, vi ska till IKEA :-) Nu :-))



Vilket smart och genomtänkt skrivbord, och rasande snyggt tapetserat. Aha, stol 20 år, det är ju som min dammsugare ungefär, tänk vad de skulle ha mycket att prata om.



Nä nu måste jag sova, och drömma om symaskinen :-) Eller, jag menar sätta mig på en pall framför städskåpet och må bra. Knasboll!

2008-10-14 @ 01:28:56
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: dahlarna

Så BRA det blev! Superbra både med datorhörna & syhörna. Så har jag också tänkt att ha det när vårt arbetsrum är flyttat. :-) KRAMIS!

2008-10-14 @ 08:37:29
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0