Jag har målat mer och varit på Åhléns.

Fick ett ryck och gick loss på den gamla hurtens Dick köpte en gång i tiden, den ska få sin plats under skrivbordet i dator/syrummet när det blir klart nån gång. Tänk vad lite färg kan göra och så himla trist det är att måla.
Bäst att passa på när man har färgen framme, kan ta åratal till nästa gång.
Måste säga att denna gången är jag mer nöjd med resultatet än när jag målade sideboardet.
Jag fick till det riktigt jämt och fint fast jag målade med vattenburen färg och så jag använde en utslätare efteråt vilket var perfekt.

Vill inte tänka på hur väggen ser ut där jag har datorbordet idag, skottlossning kommer det att se ut som när jag tagit ner det. Måla lite väggar då kanske, hemska tanke...........






Var en snabbis på Åhléns igår oxå för att utnyttja mina 20% och köpte faktiskt kläder ist. för saker till hemmet.

Nu när jag målat så mycket vitt och det mesta går i vitt här hemma känns det som, behövde jag få in lite accentfärger på mej själv om inte annat.

En topp i petrol och en i lila samt en grå kofta (inte speciellt färgglad men praktisk) blev mitt inköp. Hamnade givetvis vid tyger och kuddar först men insåg att en kudde håller mej inte så välklädd i höst och vinter och styrde stegen mot kläderna ist. Jag bara älskar Åhléns kläder, hade kunnat handla hur mycket som helst igår och alla andra dagar oxå för den delen. Två toppar för 200 kr och koftan för 299:- minus 20% på koftan är ju helt OK!






Idag ska jag gå till tandhygenisten men får nog ringa återbud för jag är ju brakförkyld, nyser, fräser och hostar hela tiden, vill ju inte nysa eller hosta i väg den stackars tandhygenisten rätt in väggen.

Hade även tänkt jobba i kväll men det får nog vara, för när man jobbar som jag vill man inte utsätta redan svårt utsatta människor för mer elände än de redan har. Kan vara hemma idag och i morgon oxå utan läkarintyg så det lutar nog åt det hållet. Jäkla skit vill bli frisk nu och det är verkligen nu..........................

Kram på Er där ute!!
 

Kommentarer
Postat av: Liw

här är en till förkyld :( tandhygienist dessutom, synd att du inte skulle till mig :) haha

2008-09-29 @ 10:08:11
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Vilken fin kofta! Ser supermysig ut. Ja det finns inget som snyggar till möbler så enkelt som lite färg :)

2008-09-29 @ 11:35:59
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Du kommer att bli så fina i dina nya kläder. Ibland måste man ju köpa sådant också...för mig blir det ridkläder oftast. Prioriterar tyvärr inte vanliga kläder. Men jag lider inte...



~Livet i byn

2008-09-29 @ 11:42:54
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Oj, du var visst i målaretagen! :) Men det är ju så kul att få "nya" möbler och saker. :)



2008-09-29 @ 15:09:24
Postat av: MO

Den blå färgen på tröjan är jättesnygg, o kofta är både snyggt o skönt plagg, klart man får skämma bort sig själv ibland, inte bara hemmet....



Ja du ser, övning ger färdighet, hur ska det sluta om du kommer fortsätta måla?....den blev ju jättefin.



Tänk om alla kunde vara lika kloka som du är, som stannar hemma istället för att vara "duktig" o gå till jobbet o smitta ner andra, bra val...



Nja, en pyttepaus blir det bara, ska ju åka till Göteborg imorrn o kommer hem nån gång på Onsdagkväll så jag får se när jag återkommer i bloggens värld, men tack för dina gulliga ord, de värmer så gott, kramar på dig vännen

2008-09-29 @ 16:58:30
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: jenny

du är ju värsta målarproffset ju:-) så mycket fint du fixar till.

Snygga kläder du köpte dig & till bra pris dessutom.

Krya på dig!! Kram/jenny

2008-09-29 @ 20:04:28
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Emma

Ojoj vad du målar och så snyggt blir det...me like vitt!!! GRATTIS i efterskott, fin blomma=)Snygga kläder du shoppat vilket påminner mej om att jag inte har mycket att ta på mej=/ Krya på dej och ha det så bra, kram emmsan§

2008-09-29 @ 21:37:31
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Pysselprinsessan

Fina kläder! Själv fick jag för mig att den gällde tom idag, den där checken. Men ack! Jag missade den där rabatten! :(

Kramar

2008-09-29 @ 22:10:32
URL: http://pysslamera.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Ja det är alltid lätt att vara efterklok, men vi kan säkert hitta nåt lika bra om vi håller ögonen öppna. Det var inte så fint inuti men man hade fin tomt och havsutsikt. Men de andra köparna kan ju ångra sig också, man vet aldrig ;)

2008-09-29 @ 22:22:11
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Martina

Men oj hur orkar du med all denna målning, jag gillar den gråa tröjan, helt klart något för mig!

2008-10-01 @ 19:01:37
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0