Blommor och nyckelpiga och den stackars pippin

Säger som grannen brukar säga: OJ! VAD JAG ÄLSKAR VÅRAN TRÄDGÅRD!

Nu spirar det lite överallt och insekterna börjar komma på gott och ont.

Årets första värsta stora geting fick sätta sitt liv till inne hos mej igår och som alltid klämmer jag till med att den var superstor....alla getingar är superstora för mej.

En liten nyckelpiga hittade jag när jag låg på knä och tog lite kort på blommorna. Den gillar jag betydligt bättre.

En liten kavalkad av blommorna i vår trädgård.










Igår avnöjts årets första grillkväll i goda grannars lag. Det blev grillad färsk kyckling.
Bilden på den stackars pippin som fick sätta livet till kanske inte är så vacker men den smakade desto bättre.....



och här bor jag:



Idag ska det visst bli ett underbart väder igen och vem jobbar då?? Jo jag givetvis men får förlita mej på att morgondagen blir ännu bättre.

Ha en härlig helg!! Kram på Er!

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hoppas det går bra att arbeta idag, och du, jag förstår att din granne säger så - för vem kan motstå denna blomsterprakt?! Jätte fina kort i vanlig ordning :-) Och jag håller tummarna att det blir av på söndag...



Själv sitter jag här med en superpigg lura, och velar om jag ska åka 3 mil enkel väg för att kolla halsen eller härda ut en dag till... Får se. Mest spännande är att Bus kommer hem i kväll ,ska bli så roligt att se Lurans min när hon får se den lilla voffen :-)



Stor kram!

2009-04-25 @ 06:34:20
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Blommor är för underbart fina. Men pippin jag kan vara utan (vegetarian). Man kan ju undra om vi bor i samma land? Jag snö du sommar ;0)



~Livet i byn

2009-04-25 @ 07:54:40
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: tina

Hej där!Vad härligt med trädgård och blommor...jag älskar vår trädgård nu på våren när man nästan ser från dag till dag hur det växer.Underbara bilder du visar.

Ja,dessa läskiga insekter som vaknar till liv nu, jag hade också död på en stackars geting igår..och jag håller med de är verkligen superstora! =)

Kalasandet gick jättebra...de höll på tills halv ett,då var det dax för kompisarna att stega upp till stationen för att ta tåget till Jönköping.Dottern var nöjd och glad...



Vad gott med helstekt kyckling på grillen,det måste prövas!Vi är lite inkörda på kycklingfilé,med det är kul att testa lite annat.Idag ska det fixas i trädgården,och lite inne...det finns alltid nåt att pyssla med.

Det ska ju bli lika fint väder imorron,underbart,skönt att du är ledig då.



Nu ska jag ta kaffemuggen och gå ut i solen...



Ha det fint å kram på dej



tina

2009-04-25 @ 10:01:48
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Mirka

Yes, idag blev det som lovat med vädret ser det ut som! Laktisglassen var från alvesta eller nåt och fanns på ica. Aldrig ätit innan, men förpackningen är tom nu:) Kanske är jag en syndare och gå ner o köper en till.. eller ännu värre, en Ben & Jerry bara till mig själv nu när Emil är på jobbet:)



Det är ju så fint med blommorna ute nu, och du har tagit riktigt bra bilder tycker jag. Du skulle se våra torkade lavendelbuskar här utanför..Jag skäms nästan för att säga att jag inte vet vad jag ska göra med dem...

2009-04-25 @ 10:34:37
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: InneoUte-Malin

Ser ut som om du har hittat en härlig plats att sätta bo på. :-) Ha en härlig helg!

2009-04-25 @ 11:34:02
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Vad många härliga blommor som kommit fram hos er! Här är det bara blåsippor och tussilago än, men snart sätter det igång :)



Riktigt kanonväder även här idag så det blev frukost och tidningsläsning på balkongen :)

2009-04-25 @ 12:58:49
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Ja, vad er trädgård ligger i! Jag har sett bpde nyckelpigor och diverse andra flygfän här, nu undrar man just när igelkottarna ska vakna?



Nu har faktiskt solen och värmen kommit hit, men eftersom kommunen skottat up all snö från gatan under vintern och lagt den mellan gårdarna har där ju varit gigantiska snöhögar..men även de ligger och svettas nu. SJälv har man mestadels stått ute på balkongen med varmluftspistolen i högsta hugg och skrapat mitt fyndbord. Känns som om färgen har letat sig in överallt. Dammsugning och duschen härnäst!

2009-04-25 @ 16:49:21
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Therese

Kul att ni kan ha en trädgård fast du bor så centralt.

Åh,vilken lyckost du är som bor på gamla kålgården.

Älskar verkligen dessa gamla hus. Har bestämt att vi ska flytta dit när vi inga barn har hemmaboende längre=)

Skulle också jobba idag+natt egentligen, men en tjej ville byta med mig, och det tackade jag inte nej till i detta vädret=)

Ha det så bra!

2009-04-25 @ 22:45:18
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad det ser härligt ut med alla blommor och grillkväll med grannarna är ju inte helt fel!?:) Håller med dej om att getingar e verkligen stora & hemska=/ Ha det bra, kram emmsan

2009-04-26 @ 00:15:28
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Milla

Här njuter man av dina vackra bilder från trädgården... och så ligger där plötsligt en uppfläkt pippi... haha... du är rolig du!!

Superbra att dela trädgård med fler! Både socialt och skönt när det ska rensas i rabatterna!



Fina fynd du gjort! Blir så loppissugen...

Tatuering blir jag inte sugen på men den var riktigt fin!

Kram och hoppas du hinner njuta av solen mellan alla arbetspass!

2009-04-26 @ 00:41:22
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Annette

Jättefina blomsterbilder! Jag ser nästan aldrig nyckelpigor, tyvärr. Har bara sett en på 5-6 år.



Kram Annette

2009-04-26 @ 16:47:17
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0