Butiken och en tung dag i mångas hjärtan.

I det lilla samhället Tenhult utanför Jönköping finns denna lilla Butik som har en massa härlig saker.
(Bodde i Tenhult i 23 år innan vi flyttade in till Jönköping)

Vet att idag är det en tung dag i Tenhult, fyra personer som jag känner omkom i en trafikolycka den 11 april för 5 år sen, Lindas bästa kompisars mamma var en av dem. Mina barns pappa och Johanna, Linn, Adam och Linus mamma har sina gravar med bara några meter mellan.

Linda och Johanna var ute förra veckan med tulpaner och de var lika fina fortfarande när jag var där härom dagen. Flickorna har ett enorm stöd av varandra och det känns skönt speciellt en dag som denna. Tänker på Er Johanna, Linn, Adam och Linus och det värker i hjärtat.......fast jag vet att Heléne har full koll på Er och är så stolt över Er.

Som jag skrev i ett annat inlägg åkte jag ut häromdagen för att hämta sonen, han jobbar på KABE husvagnar som är välkänt för de flesta tror jag och för att snika till mej Trollhassel av fd svärföräldrarna, så då passade jag även på handla några småsaker i Butiken.

Jag köpte Thé som heter Himmel och Pannkaka och var supergott och Mandel Biscotti som var ännu godare och små hängen man kan ha runt burkar eller ljus, bara fantasin sätter stopp för vad man vill ha dem till.



Tycker texten på påsen är lite halvkul



Nu fungerar inte Photoshop igen, kan inte begripa vad det är för fel.......ingen att fråga, för sonen sitter nu på flygplanet till Shanghai. Det har börjat krångla nyligen, jag lägger en ram runt och ser det i Photoshop men när jag tittar på bilderna sen finns det ingen ram.......öppnar jag det igen i Photoshop nog fasen ligger ramen där. Undrar om datorn driver med mej ???

Var borta hos Dick igår med en resväska, tidsoptimisten skulle åka till flyget om två timmar....ja, se karlar.
Nu väntar jag på ett SMS som talar om att de har landat i Shanghai........lång väntan för en moder.
Update: Nu har de landat fick ett mess ca: 8,30, härligt och vilket äventyr som väntar grabbarna även om de bara stannar 11 dagar.

Nu ska jag se över mitt sprayprojekt......och monterar ihop det om allt ser bra ut.

Ha en bra påskafton!


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kul att Tenhult nämns. Jag känner en familj som bor på en gård där.

2009-04-11 @ 08:04:40
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Therese - Lurans blogg

Mina tankar är hos dig som miste en vän och hennes familj. Tyvärr är storhelger ofta förknippade med olyckor av olika slag. Tur att flickorna har stöd i varandra.



Åter igen har du fyndat, skratade gott åt texten på påsen :-)



Önskar dig en riktigt fin dag och hoppas det efterlängtade SMS:et snart piper i din telefon!



Kramar i massor

2009-04-11 @ 08:47:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vad fint det blev med burkarna och vilken häftig text på påsen :0)



Men jag förstår av det du berättar att det är en tung dag för många i dag...



~Livet i byn

2009-04-11 @ 09:48:20
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack rara! Ska hålla koll på dig med ;-)



Så ledesemt med vännen & hennes familj, en sådan tragedi!!!



Vad skönt att grabbarna har landat alltid oroligt med långresor.



Photoshop har jag fått installerat, men inte börjat lära mig. Tycker du det är svårt?



Söta hängen, piffar upp vilken burk som helst.



Hoppas du får en mysig påskafton

kramar

2009-04-11 @ 10:55:51
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Mirka

Å var det dina vänner som omkom i den olyckan. Jag minns när det hände. Det var ju så hemskt. Tänker lite extra på er idag.



Kollade på den där mandelbiscottin. Kanske ska man testa det nästa gång man är där då:)

Finns det nån loppis/secondhand här i Tenhult då? Jag vet ju ingenting om den här byn.. Nu ska jag iaf gå till ica med min mamma. Dit hittar jag ju än så länge.

2009-04-11 @ 11:45:59
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Milla S

Förstår att det är en tung dag för många idag...

Skickar en stor påskkram till dig!!!



Vilket äventyr han är på sonen! Spännande!

Tråkigt att det krånglar med datorn, tyvärr har jag inget råd att ge dig...



Söta saker!!

Kram kram

2009-04-11 @ 12:25:28
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Fröken fräken

En sådan tragedi! Jag såg på Underbara Älskade igår, som ju handlade om nästan samma sak och blev väldigt berörd. Jag kände igen mig i mycket i den filmen, om hur folk på olika sätt försöker "hjälpa" i sorgen genom att låtsas som ingenting har hänt eller har överseende med det som egentligen borde pratas om.



Aha! Sprayningsprojekt nu igen? Vad månne det vara? Här har jag ägnat mig åt ett väldigt pilligt cernitleraprojekt som jag tänkt göra sedan i november.. Nu tror jag att det ska bli en sovrumsgardinsprojekt om jag inte kan få min bror att åka en sväng till Rusta med mig..



Må solen vara med er! ;-)

2009-04-11 @ 12:39:13
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Zizzie

Tråkigt att höra. Såna tragedier skakar små samhällen hårt :( Skönt att flickorna har stöd i varandra.



Skönt att sonen kommit fram ordentligt!



Mysigt med små unika butiker. Kul med texten på kakorna :)

2009-04-11 @ 13:25:12
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Vilken tung dag för er alla, förstår att sorgen är tung mitt i allt helgfirande! Kramar!

Hoppas ni ändå får en skön och lugn påskhelg med fint väder!

2009-04-11 @ 13:25:13
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Josefine

De såg goda ut!

2009-04-11 @ 21:54:38
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Så fina saker du köpt. Älskar mandelbiscotti.



Vissa dagar känns det lite extra tungt. Skönt att minnas sina nära och kära ibland dock - även om man gör det med en klump i magen. Kram!

2009-04-12 @ 21:33:02
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Monkan

Jag förstår att det var en tung dag, så otroligt tragiskt. Jag ryser när jag läser texten och känner ett stort Varför? Jag kan förstå om det är med blandade känslor du åker till Tenhult, både det sorgliga och säkert en del roligt att minnas. "Butiken" t.ex verkar ju vara ett guldkorn, härlig blandning.



Men vad är det du säger om Photoshop? Luras? Näe, bara på första april :-) Jag vet ju inte hur du jobbar med dina bilder men ramen borde ju vara i ett eget lager och normalt när man spar så får man ju med allt så... om du använt originalfilen i bloggen och inte den som du sparat med ram? Eller valt nåt konstigt när du sparat? Om du lägger på ram, gör till ett lager och spar (med nytt namn), så borde de ju bli rätt.



Aha, Cult har åkt fram :-) Olika grå är väl helt ok, alla lika skulle jag nog inte vilja ha. Tulpaner, ah! Ja DET är ett måste till påsk, och vilket kap du gjorde. Jag köpte faktiskt orange till påsk, för första gången.



Jag hörde faktiskt på radion häromdagen "vi bryter för årets stora nyhet, Mari har helt oväntat siktats på IKEA, och även hos Village" ;-)



Konstiga Vasen, har för mig det var en SIA-kartong men det finns liknande av nåt annat märke också.

2009-04-12 @ 21:54:23
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0