Äckelmagade titta inte hit.....

för så här har det sett ut i min slask och diskho fram och tillbax nu i snart två veckor, mums.....

Ingen vet riktigt vad som händer för jag har inte stopp i avloppet och inte grannen över heller men ibland när hon spolar börjar det bubbla i min diskho och efter det kan jag inte få ner mitt vatten.

Detta hände igår efter vi hade ätit middag och jag hade diskat ur en gryta och satt på maskinen.

Då hör jag grannen spola i sin kökskran samtidigt och vet då vad som väntar, jo mitt diskvatten rinner givetvis inte ner och inte det maskinen tömmer ut heller utan det kommer som ett mindre vulkanutbrott, bubblar,spottar och fräser iväg vattnet.

Ropar på Linda som är hemma för dagen och vi står och beskådar eländet. Kommer då på att jag kan ringa grannen och be henne spola ut av bara fan rent ut sagt och så gör hon och vips så försvinner vattnet.....då småler jag för mej och tycker det hela är lite komiskt. Fast det blir jobbigt att behöva ringa grannen varje gång;-) Stackarn måste ju få använda sin kökskran hon oxå men det händer bara då......



Otäcka bilder, titta bort om ni blir inte vill se:-)
Man kan se bubblorna i diskhon....i slasken är det purjolök och annat smått o gott efter våran middag som var underbart god. Receptet kan ni får en annan dag för jag tycker inte det passar sej att göra ett inlägg om det om man nu säger så.



Typiskt så hade vaktis varit här precis innan med slangar och allt hos oss båda och hittar inget. Tydligen är det stopp längre ut mot gatan och det ger ett baksug av nåt slag så nu ska det slamsugas i hela huset.

Och till lite mysigare saker......

I går hade Linda och jag kvalitetstid med varandra, handlade mat, slappade, lagade mat och bara var, jättemysigt men ska jag vara ärlig så är det skön när hon stänger dörren och säger HEJ DÅ.....har ju kommit ifrån det där med lustig musik på datorn osv....

Hon kan knappt inte vara i sin lägenhet för de renoverar fasad, gör fönsterbyte och takbyte så 3 timmars go sömn i min soffa var tydligen välbehövligt.
Hon anlände redan vid 6,45 och vi låg och småpratade i soffan sen hörde jag ett konstigt ljud och då var det Linda som somnat så gott så......själv tassade jag på tå för jag tyckte verkligen hon var värd att sov ut lite......



Var igång med svart sprayfärg igår.....attans va det är kul. Kan det vara ångorna som gjort mej beroende?
Gillar speciellt den matta färgen, blir så snyggt.

Jadå jag kommer visa upp mina spayprojejkt någon dag men de är inte helt färdiga ännu, ge Er till tåls.

Ha det så bäst!

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

tack :-)



Huh för diskhon,

hoppas du får ordning på detta.



sprayfärg är berondeframkallande ;-)

kramar Anna

2009-08-27 @ 17:41:48
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fy, äckligt! Hoppas att det blir ordning på rören snart! Ser framemot dina sprayprojekt.

/Jenny

2009-08-27 @ 19:33:41
Postat av: caroline

vad jobbigt hoppas ni får ordning på det snart.

2009-08-27 @ 20:31:39
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Så skönt det ser ut att ligga och sova i soffan. Morgonpigg dotter. Sådan mor - sådan dotter? ;-)



Vasken ser inget vidare ut. Låter helskumt att man måste synka sin vaskspolning med grannen. Tur att ni verkar tycka bra om varandra i alla fall. Annars hade det kunnat bli krig. :-)

2009-08-27 @ 21:23:15
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Monkan

Ouh, det där såg inte kul ut. Jag börjar också få stopp i avloppet i köket så den där proppen kanske inte är så nära som du tror ;-)



Jag tror du kan ha rätt i att det är nåt vanebildande i sprayfärgen, det verkar så på alla som sprayar. Och det är nåt liknande i mina klisterburkar, och på chips :-)



Underlägg på brickan, det vara ju supersmart! Snyggt.

2009-08-27 @ 22:30:20
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Therése

Usch, det där såg inget vidare ut!!

Hoppas det ordnar sig SNART!

Jag hade nog blivit galen på det tror jag ;-)



Härligt med lite tid och mys med dottern!

Kram Therése

2009-08-27 @ 23:37:43
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Emma

Verkligen tur att man inte e äckelmagad;) Låter inget vidare men du verkar ju kommit på en perfekt lösning med grannen!? Ne skämt o sido, hoppas det löser sej snart!



Känner igen det där med sprayfärg nu, har precis sprajat hela mitt sideboard till vitt, jobbigt men resultatet blev lovande, är inte riktigt nöjd med dörrarna, lite svårt att spraya teak! Undra vad det är du pysslar me??:) Nyfiken...

Ha det bra, kramar emmsan

2009-08-28 @ 00:08:54
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hej goa du, som jag ler åt dig, du tror inte vi ville ha receptet efter dessa bilder?! Ok, kanske inte ler Och så spännande med pspray projekt igen, själv ska jag ta mig an en låda... får se om det blri bra. En riktigt trevlig helg önskar jag dig! KRAM

2009-08-28 @ 07:47:15
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

åhh vad äckligt vet att min kompis har samma problem i sitt hus ;( Du är inte trög det är jag som vanligt som strular med allt bloggande har så skit svårt att läsa till hur jag ska göra

får be någon som kan verkligen kommer hit och lär mig . Om det går att lära mig ! Får tjata på stora barna igen :)

2009-08-28 @ 08:00:50
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Den innehöll en masa gamla diarekort,så den har stått på något kontor någonstans - perfekt skick och med "hål" i botten som gör att den andas lite - perfekt! Vill sätta igång och fixa nu... synd bara att jag är fast på kontoret ytterlgiare ett par timmar ;-P Kram!

2009-08-28 @ 09:31:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Tack :) önska jag kunde ta med blogg vännerna vad vi skulle tjattra :)))) Kram på dig !

2009-08-28 @ 09:46:52
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0