Men Mari då..............

vad händer med bloggen då??? Inte fasen vet jag! Är bara allmänt trött för jag har ju jobbat på som vanligt förutom några dagars ledighet i nyår. Idag är jag äntligen ledig efter 4 dagars jobb och ska shoppa med dottern, tror jag iaf.

Hon ska köpa gardintyg men har anlitat mormor igen som sömmerska, jag hinner ju knappt med mej själv....
Skulle behöva storstäda nu när julen är bortplockad (nästan allt är borta iaf) men tycker jag är värd en roligare dag än så.
Jobbar ju kväll i morgon så då hinner jag gno av lite här hemma på förmiddagen om jag känner för det.

Fick en gullig kommentar igår från Anna med bloggen jagomlivet som skrev så här:


Hejsan jag har länkat till din blogg för att jag blev så inspirerad av din sons tvbänk att vi också gjorde en.

Har inte hunnit kolla igenom hela hennes blogg men den verkar jätteintressant. Min stil absolut, fast jag har ju många stilar tack och lov....

Här är Dicks Tv-bänk som jag visat innan:



Lindas tv-bänk som nu är nerplockad och fiskarna döda och begravda för längse sedan.




Det känns så kul att man kan inspirera någon, speciellt när man är så oinspirerad själv just nu.......

IKEAS faktumskåp kan använda till nästa vad som helst, super. Är sugen på att göra mej ett nytt sideboard till rummet av dem. Vad det jag som skrev detta?? Kommer det inspiration nu kanske??? Ska bli spännade att se.

Ang IKEA så har  jag inte slitit ut deras entreémattor nu iaf, det kan ingen beskylla mej för........det var flera veckor sen jag var där. Har nog varit enormt mycket folk där nu under ledigheten kan jag tänka mej och jag låter dem trängas för jag kan ju åka upp när som helst i veckan. Kanske idag vem vet......

Idag kommer ett paket på posten till mej tadaaaaaaaaaaaa! Expressleverans till den otåliga givetvis.
Som jag längat och velat ang. denna sak, men va fasen, nu slog jag till.................

Även om jag inte bloggat och kommentarat i någon större utsträckning så har jag läst alla inlägg jag har på bloglovin, ni vet själv vilka ni är som jag alltid besöker.

Nu får ni ha en riktigt bra dag för det ska jag ha minsann.........KRAM!!!


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Sträck på dig, du inspirerar ju andra och snart är du på G igen!! Det är jag säker på :0)



~Livet i byn

2009-01-07 @ 10:03:23
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anna

tack så mkt för det fina inlägget och kommentarerna. Du har många och användbara ideer. Det där med skänk låter inte helt fel heller. Hoppas du får en bra dag hälsningar Anna

2009-01-07 @ 10:46:33
URL: http://jagomlivet.blogg.se/
Postat av: Milla S

Visst tror jag det lurar lite skaparlust där i alla fall... och det är jag väldigt glad för!! Du inspirerar alltid!! Sen att det går lite upp och ner är ju en annan sak...

Hoppas du får en riktigt skön dag!

2009-01-07 @ 10:59:40
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Zizzie

Man bloggar när man orkar och hinner! Och så ska man ha lust också. Och inte ska man behöva städa när man kan shoppa med dottern istället!

Ha en bra dag :)

2009-01-07 @ 11:06:36
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Mirka

Ja jag är iaf såpass inspirerad av tv-bänkarna att jag antagligen ger mig på att kopiera lite jag med.



Ush vad trött jag är idag.. var ute tidigt idag eftersom jag skulle på föräldrautbildning. Var tvungen att handla en semla på hemvägen. Var så sugen på det nu. Så snart ska jag äta upp den :) Egentligen hade väl en vända till ikea,rusta och blomsterlandet varit på sin plats, men jag orkar bara inte..kanske imorgon.



De där kuddarna på iems är bara att drömma om för min del. Det finns SÅ många snygga färger där också men prislappen styr lite. Rusta, som sagt.. de hade sina för 25kr nu... om de finns nån kvar ens..

2009-01-07 @ 15:36:51
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: martina

Man får lov att vara lite halvseg på att blogga. Jag tyckte ´helt klart att det var roligare i början att blogga men när jag tycker det börjar bli trist blir det färe inlägg, jag har dock börjat fundera på lösenord! Och du tvbänken är riktigt snygg!

2009-01-07 @ 16:10:29
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Kikar förbi.. :)

Skönt för dig med

en ledig dag och

ladda batteriet igen. :)



Kram!

Postat av: jenny

Ibland blir det lite för mycket med både blogg, jobb & att hinna med hemmet.Men jag har dig på bloggkoll så jag ser när du gör något inlägg:-)



Jättesnygga är tv-bänkarna.Förstår att hon blev inspirerad att göra en egen.



Kram/jenny

2009-01-07 @ 20:04:07
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Mia

Det är väl roligt att se att det du gör inspirerar människor vidare! Sträck på dig lite extra. :)



Nej det blev lite fel där med bilderna men nu har jag fixat det!



Kram Mia

2009-01-08 @ 12:05:32
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Anna

hej hej. Dem som jag handlade av kallade sig homedec dem har jättemånga fina väggord. Många som oxå skulle passa i sovrum.

hälsningar Anna

2009-01-08 @ 14:07:02
URL: http://jagomlivet.blogg.se/
Postat av: Tjohalia

Det var verkligen snyggt!

2009-01-08 @ 18:18:44
URL: http://tjohalia.se
Postat av: MO

Skönt att höra att det är fler än jag som är blogglessa, eller allmänt lessa (eller vad man säger)..

Vad kul att du inspirerat till att ännu fler fina tv-bänkar byggts i landet...Riktigt snygga är de..



Jag har fortfarande inte städat ut julen, tar det efter helgen tror jag, om nu granen håller så länge...den börjar se hängig ut, jag blir inte förvånad om kulorna snart kanar av grenarna för de sluttar farligt neråt...



Ha de fint vännen, o ta det lugnt bloggen finns kvar o vi med,kramar

2009-01-08 @ 19:12:49
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: MO

Skönt att höra att det är fler än jag som är blogglessa, eller allmänt lessa (eller vad man säger)..

Vad kul att du inspirerat till att ännu fler fina tv-bänkar byggts i landet...Riktigt snygga är de..



Jag har fortfarande inte städat ut julen, tar det efter helgen tror jag, om nu granen håller så länge...den börjar se hängig ut, jag blir inte förvånad om kulorna snart kanar av grenarna för de sluttar farligt neråt...



Ha de fint vännen, o ta det lugnt bloggen finns kvar o vi med,kramar

2009-01-08 @ 19:13:41
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Monkan

Ah, vad kul att ha inspirerat, och att "användaren" bryr sig om att berätta. Själv blev jag glad en gång när en person hälsade att hon läst ett tips från mig i en annan blogg, om hur man får bort stearin. En tv-bänk slår ju aaaaningen högre ;-)



Men jisses vilket drama under nyår då, elda upp kusinens hem! (Nästan). Men ersättningsljusstaken han fick var ju jättefin (ett lyft kanske t.om?) och nu har han lärt sig att kolla brandvarnaren. Jag tycker nog att du gjort honom en tjänst ;-) Och om han säljer historien till nån kvällstidning så kan han säkert få pengar till ett uuuurtjusigt köksbord :-) Men alltså, fy sjutton, jag kan tänka mig att ni var lite skakis efteråt!



Det är sällan det är strul med Blogger men igår var det rejält, lite fortfarande faktiskt för det ska komma bildtext när man för musen över mina bilder (de flesta) men det gör det inte. Men det gick i alla fall att ladda upp bilder idag, puh!



Blogga på i egen takt! Det är ju inte på liv och död vet du :-)



Kram

2009-01-09 @ 00:10:57
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Anna

hej igen! Dessa luckor är inte värda att lämnas in på lackering. Dem har varit gröna en gång i tiden, men förra ägaren målade om dem, så nu har färgen flagnat och det ser verkligen äckligt ut. Så på tisdag ska jag prova måla dem själv. vi får väl se hur det går. Jag kanske kan få ett nytt kök tidigare haha =). Ha en underbar dag. Hälsningar Anna

2009-01-09 @ 09:54:40
URL: http://jagomlivet.blogg.se/
Postat av: jenny

Kikar in och ösnkar dig en trevlig helg!

Kram/jenny

2009-01-09 @ 17:38:58
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Mia

Kikar in för att önska trevlig helg bara, hoppas du inte jobbar!



Kram Mia

2009-01-09 @ 19:04:08
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Anna

Kan jag lägga dig till dig som länk?

Ha en underbar helg. Hälsningar Anna

2009-01-09 @ 23:03:43
URL: http://jagomlivet.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag tycker absolut att du inspirerar!

Har funderingar på att göra sideboard av Faktum men det skall jag ta tag i när vi har packat upp o fått iordning bättre hemma. Just nu ser man knappt golvet ens.



Hittills har vi bara köpt soffa o tv-bänk till vardagsrummet. Sen får vi bo in oss o se.



Just nu jobbar våra hantverkare dag o natt för att avsluta arbetet. Det är ju inte deras fel att det har varit helgdagar o klämdagar o hans moster.;) Vi valde att renovera under en period som bestod av rekordmånga lediga dagar.



Inredningslusten kommer o går. Likadant är det med blogglusten. Ibland blir jag så trött på alltihop men det beror på att jag t ex just nu sitter på golvet o skriver o har en halvdålit uppkoppling. Det måste vara enkelt annars blir det bara jobbigt.



ha det så bra!!



kram!!

2009-01-09 @ 23:27:53
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0