Ny kamera.....och en släng magsjuka...........

En ny kamera har det nu blivit efter mycket beslutsångest. Hade tänkt köpa en ny kyl/frys ist för kyl/sval och frys jag har nu men eftersom de funkar än så får det stå kvar ett tag till. Dax att börja spara till en kyl/frys nu......men det kommer att dra med sej en hel del fix i köket, så till våren känns rätt bra att sätta igång (kanske). Har ju även rummet som ska få en light-makeover framöver med målning och ev en fondtapet.

En Nikon D60 verkar lagom för mej som fattar nada, inte för avancerad utan lite lagon så där. Har bara slötittat i instruktionsboken och småfotat lite. Tror att sonen ska få komma och ge mamma en lektion sen.....eller så är det att testa vidare själv. Kanske det sista alternativet är bäst.






OCH SÅ VAD DET DET TRÅKIGA!!!

Fick gå in och jobba i måndag och tisdags på ett ställe där det gick magsjuka och den kom som ett brev på posten till mej i tordags morgon. Hann vara där 2 timmar sen var det dags...............tur att det var samma ställe jag var på så jag inte smittade ner andra.
Fast hade turen att få en ganska snäll variant så igår började jag redan repa mej och idag känner jag mer rätt skaplig, tror jag iaf. För i morgon är det tänkt att jag ska jobba, bläääääääääääää. Får se om vi är mycket folk inne så kanske jag tar ledigt. Det är det som är så bra med mitt jobb att man kan styra rätt mycket själv, fast det gäller ju att ge oxå.....och det brukar jag göra.

Kommentarer
Postat av: Milla S

Åh så roligt med en ny kamera!! Ja de som har en Nikon D60 verkar ju mer än nöjda med den!

Du har ju ny dator också! (avis) Är du nöjd med den?

Hoppas magsjukan gjort sitt för dig nu så du får kraft till att fota och blogga för det gör du så bra!!

Kram

2009-01-10 @ 10:57:36
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Anna

tack för tipset. ska kolla upp det. Nu använder jag en roller som är av skumgummi som ochså är jättebra.

Du får krya på dig.

Hälsningar Anna

2009-01-10 @ 10:58:04
URL: http://jagomlivet.blogg.se/
Postat av: Martina

Kul med en ny kamera, det har jag velat ha länge men nu har vi börjat kolla seriöst för sambon har förstått att jag vill ta bra bilder från början när vi ska få den lilla bebisen =)

Isch... krya på dig då ska jag minsann inte gnälla över en munblåsa, fast jag satt dock på jouren några timmar igår och fick antibiotika mot urinvägsinfektion man blir alltid lite orolig när man är gravid! Ha en bra helg kram

2009-01-10 @ 11:28:01
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad spännande med en ny kamera! Den ser jättebra ut ;-) hi hi...



Fy, magsjuka är det värsta jag vet. Vilken tur att du fick en snällare variant. Hoppas att du har en bra helg! Kram Anna

2009-01-10 @ 20:01:45
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Kul med ny kamera, hoppas du blir nöjd! :)



Trist med magsjuka dock, krya på dig!!

Jobbar du i nån form av pool eftersom du verkar vara på olika ställen?

2009-01-10 @ 20:32:23
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Brevvåg, vad smart! Det hade jag inte ens tänkt på. Vart får man tag i en sån? :)



Misstänkte det. Vi kallar det poolen, vi har en barn- och en vuxenpool här i Sundsvall. Är det vuxna du jobbar hos? :)

Själv är jag så ängsligt lagd att jag känner mig tryggare att vara på ett och samma ställe. Nu har vi fått schemaförändring så jag ska in varje onsdag i ett vuxenärende så nu hispar jag över det. Det kan dock bli väldigt bra så framtiden får utvisa... :)

2009-01-10 @ 21:28:02
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Tjohalia

Vad roligt med kameran, men tråkigt med magsjukan!

Kram Sandra

2009-01-10 @ 21:30:24
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Ann

Ja det var en fin sak du unnade dig! Hoppas nu att inte kylen går sönder nu när pengarna gått till annat.;)

Själv har jag problem med att hålla ordning på sladdar o kamera. Dom tycks aldrig befinna sig på samma ställe. Jag undrar om alla våra saker kommer tillrätta nånsin...



Trist värre o typiskt att du blev magsjuk. Men va skönt då att det gick över så fort.



Ha en trevlig helg o sköt om dig!



kram o hoppas du lär dig kameran!

2009-01-10 @ 23:22:11
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0