En nya tavla har införskaffats.

Visst är den läcker? Ni känner nog igen va? Marimekko Moments om det undgått någon men det tror jag inte.

Det är en bloggande mamma och hennes dotter som ordnat så jag fick denna fina tavla i min brevlåda.
Tack snälla bloggmamma och hennes goa dotter för hjälpen!

Blev supernöjd med den och den sitter som ni ser i min sk. Villagehörna. Trist med IKEA:s ramar är att deras passpartouterna är så jäkla fula i färgen, de är ju inte vita utan gräddvita.

Jag brukar vända på dem för de är konstigt nog vitare på baksidan. Här använde jag ingen alls för då hade en stor del att tavlan försvunnit och det ville jag inte. Helnöjd med andra ord. Måttet på ramen Ribba är 21*30.

Det blir nog mer svarta ramar uppsatta i hörnan framöver, har några liggandes men måste ju ha nåt snyggt i dem oxå.






Idag är jag ledig, har tagit semester. Så det blir en secondhandrunda med grannen i eftermiddag och ett besök på A6 kanske. Skattepengarna kom ju igår :-)

Ha en bra dag trots skitvädret!!!


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så grymt snyggt! Nu vaknade en liten avundsjuka i mig igen... Vet du, har blivit så inspirerad av ditt svarta,vita stilrena, moderna och accenter att jag lutar åt att försöka mig på det i min sommarstuga... får se hur det går, jag är så fladdrig av migo ch blandar alldeles för många stilar :-/ Enastunden lantligt/chabby, nästa modernt svart/vitt, för att bara pastellig och romantisk i nästa, elelr jordig och murrig, för att inte tala om mina patetiska försök till marint tema... Ja du ser, ett virrvar av allt och inget ;-)



Och visst har jag syndat, mörk choklad var det enda tillåtna, men detta var i forskningssyfte övertalar mig själv Och nog kom träningsvärken som ett brev på posten. Nu är det diciplin som gäller framöver!



Hoppas du får en lyckad shoppingdag och att du visar oss dina eventuella fynd! KRAM

2009-06-10 @ 08:17:47
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Så tjusigt! Det är verkligen ett toppenmönster. Grannarna har de som panelgardin och jag blir avis varje gång jag kommer dit :-)

2009-06-10 @ 08:44:36
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Så fint:) Motivet älskar jag.

Ha en bra dag.

Kram Kristina

2009-06-10 @ 09:34:13
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Jag gissar nog vem bloggmamman och dottern är!! ;-) Helfin tavla, och ja, jag kan verkligen se framför mig en hoper snygga tavlor med svarta ramar där!



Här hade man sovmorgon idag, men kan man tänka sig - då kommer kommunen på att de ska gräva upp gatan utanför så det har varit ett helsickes slamrande, grävskopor och traktorer... argh!!!





Vaddå, dåligt väder? Här är det strålande sol och +20 grader! Bådar gott inför kvällen när man ska mingla på studentbal.

2009-06-10 @ 09:36:29
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: MO

Kan inte säga annat än att det blev så tjusigt hemma hos dig med den tavlan, passar verkligen perfekt in i den härliga hörnan. Svart/vitt är så rent o snyggt på något sätt, ibland känner jag en väldigt stark lust att bara måla över mina caffelatteväggar..men sen för det med sig mycket, ja byta soffor, accenter, mattor, fondvägg osv.....det blir dyyyyrt. Sen trivs jag ändå med den färgen oftast, det är bara när jag ser något snyggt som ditt som jag blir lite sugen.....



Ja tyvärr hoppar vi över Jönköping i år, ja alltså vi brukar ju övernatta när vi lämnat av grabbarna på DH, o sen ta A6...lite shopping o sen brukar vi träffa Tina(minastina) o hennes familj, men nu i år så tyckte vi (jag) att då går hela helgen o vi behöver göra klart badrummet. Maken jobbar mycket i veckorna o han orkar/hinner inte göra något på kvällarna så helgerna är enda tiden att hinna med något. Därför kör maken upp grabbsen tidigt på Lördagmorgon o sen hem för att börja på i badrummet, tråkigt men det känns ändå bäst. Jag vill helst inte köra dit grabbarna själv, har så dåligt lokalsinne, hittar väl aldrig dit fastän jag varit där två gånger...hihi



Jaja, hoppas det blir fler chanser så vi kan träffas en liten sväng.



Ha en härlig dag, kramar på dig

2009-06-10 @ 09:57:19
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Therése

Det blev ju riktigt snyggt, Mari!!

Inte fel med svart och vitt!

Jaså, är det dax för en liten loppis runda igen ;-)

Hoppas du fyndar nåt fint då, men det är jag ganska säker på att du gör hi hi!

Kram Therése

2009-06-10 @ 12:45:35
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Snygg tavla du fått upp, motivet är jätteläckert. Fler svarta ramar med innehåll skulle passa fint där. Trevligt att du fick hjälp att få hem den också :)



Ha en härlig dag :)

2009-06-10 @ 13:29:49
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

sv: tack, det är äkta trägolv i hallen.



Hoppas du har fyndat något kul i dag & nya tavlan är jättefin

kram

2009-06-10 @ 17:43:59
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Snyggt!! Hoppas allt är bra med Mari? :)



KRAM

2009-06-10 @ 19:03:28
Postat av: pysseliten

Fin :) Håller med om Ikea ramarna skit tråkigt med grädd gula går ej att måla testat :( Så den får va grädd ful gul :)

2009-06-10 @ 21:24:25
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Ann

Fin tavla o jaa- den känner man igen! Och så snällt att få en tavla. Bra med bloggande ibland.



Skönt att ta en ledig dag. Själv hinner jag inte så mkt mer än jobba o hämta barn. Sen sitter jag hemma och umgås med barn, tvättar, lagar mat, leker.

Inte så mkt "egentid" när man är själv hemma. Herregud vilket last ensamstående föräldrar drar!

Man får ju ingen avlastning o man kan inte ens gå handla utan en massa tjat o övertrötta barn.



Men jag klagar inte egentligen. Vi trivs bra ihop och har det mysigt.



Hoppas det blev lite fynd för dig!!



kram

2009-06-10 @ 21:45:53
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Monkan

Ja den tavlan var det ju inget fel på :-) eller jag menar, nä, passar inte alls in, skicka den till mig istället ;-) "Villagehörnan", ja tänk om de visste. Du borde berätta, kanske du kan få lite bidrag :-)



Skitväder så sant! Suck. Här har man varit på Mallis med härliga 30 grader klockan sju på kvällen och kommer hem till... Fattar inte vad som gick snett, jag är säker på att jag packade ner solen, måste vara det som vägde i resväskan... men så är det ändå bara 10 grader här hemma, och REGN. Det här var andra chansen för Mallis, och det blev perfekt, förra året var det mulet, regn, åska så gott som hela veckan, och högsommar här hemma...



Hallå vaddå? Ska alla Duka bli Cervera eller är det bara den hos dig?



Kakburkarna, är det samma de med färg?! Rena trolleriet ju!



Pallen blev superfin. Tyget är ju så gulligt, jag har kikat på det flera gånger på "Ålle" men jag vet inte hur jag skulle få rosa att passa in hos mig.



Jag missade visst en sak när jag kommenterade dina underbara Rose-Lime tidigare, "det var någon inställning med en bokstav". Eeeh, jaha? Vad var det för en bokstav då...? Det borde stå i Exif-infon, eller i displayläge i kameran om bilden är kvar där. Men "bokstaven" gör ju inte hela jobbet, man gör ju inställningar på de flesta av "bokstäverna".



Och angående min lilla lampa, "päronen" var mycket passande skrivet av dig för mamma har satt i... en GRÖN lampa! Jag ska kolla vad den har för watt, sen ska den gå mot okänt öde...

2009-06-10 @ 21:51:59
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: HUSnrNIO

Tack för kommentaren om lekstugan:) Jag gillar inte heller den gräddgula färegn. Blir ju inte snyggt när man ramar in ngt som har riktigt vitt i sig:( Tavlan är superfin och finns utskriven här hemma också och bara väntar på att bli inramad...

2009-06-10 @ 21:55:18
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Dahlarna

Snyggt! Vad härligt med en semesterdag! På fredag har stora sonen skolavslutning utomhus - oavsett väder. Så lilla sonen & jag ska dit & titta & sjunga "Den blomstertid". Efteråt är vi lediga alla tre & ska åka & fika. Mys!!! KRAMAR!

2009-06-10 @ 22:53:57
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Ja orkern börjar ta slut nu . Känner det i mina axlar eller börjar bli gamal ihiih .Ja bara upp och köra i gång dagen :) Sallad ska skäras borden ska dukas :) Lite pyssel som jag gillar dukning :)

Ha en bra dag :)

2009-06-11 @ 07:35:41
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så stilsäker som du är kommer du att lyckas att få in zink i någon form - ditt hem är en ren fröjd för ögat och en stor inspirationskälla ska du veta - dock långt ifrån mitt hopplock till stil ler Kram!

2009-06-11 @ 08:03:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Tapeten är redan målad... när vi flyttade in var den gul, och jag hade ltie latte färg på lager som jag kletade upp... nu önskar jag att jag varit smart nog att målatt vitt... har funderat på det men det är liksom att köpa löständer till ett lik, totalt slöseri - här ska det upp fräscha tapeter vad det lider. Frå gå med skygglappar så länge! Kram

2009-06-11 @ 09:56:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken snygg tavla! :-) Jag gillar din Villagehörna massor ;-) Hoppas att du haft en skön ledig dag! Kram Anna

2009-06-11 @ 20:36:10
URL: http://tomteboanna.blogg,se
Postat av: Inspirera Mera

Vad fint din nya tavla passar in!

Kram Sandra

2009-06-11 @ 21:39:21
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Johanna

skitsnygga tavlor

2009-06-13 @ 12:45:18
URL: http://johannaostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0