En utmaning: Lyx vs budget samt en liten väderrapport

Länge sen jag fick en utmaning och har inte saknat det något nämnvärt faktiskt men denna tycker jag är riktigt kul och får en att tänka till lite, fick den av Therese - Lurans blogg 

Jag älskar att blanda gammalt och nytt som ni kanske märkt. Fixa till gamla prylar för en billig peng är lite x-tra kul, sprayar för fullt nu och snart ska jag visa Er vad jag fyndade förra veckan.......ja, jag vet att ni är nyfikna men det måste torka först, bara att gilla läget mina vänner.

Det dyra behöver inte betyda att man gillar det mer än en sak man köpt på secondhand för 15 kr st som kan bli en stor favorit hemma

Här kommer en favorit från Cult Design som jag fyndade för 15kr/st på Eriks-hjälpen alltså budgetvarianten:



Här kommer lyxvarianten iaf för mej, min vas från ASA som jag visat många ggr. Fick presentkort av grannen på A6 när jag varit hundvakt och då unnade jag mej en ASA.



Har inte en aning om hur länge denna utmaning cirkulerat och vilka som fått den men ge den en chans en dag om ni har blogg-torka och inte vet vad ni ska skriva om, visst är det en perfekt utmaning. Så häng på, alla som känner sej sugna.

Har faktiskt varit på en secondhandrunda idag och handlat några prylar.......ingen pall den här gången. Snopna va?

Och nu en väderleksrapport:

Idag har vädret varit helt galet, så här såg det ut i förmiddags, en riktig hagelskur, bara fotografera, tacka och ta emot.



Ha en bra fortsatt kväll!! Kram!

Kommentarer
Postat av: Therése

Så snyggt...både budgeten och lyxen!

Älskar verkligen dom där ASA vasarna.

Har en själv i svart, men är minsann lite sugen på en vit också :-)



Har det haglat hos oss idag??

Men det kanske bara var lokalt över dig, mari hi hi!

Du får ha en härlig kväll!

Kram Therése

2009-06-03 @ 18:55:41
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

jag är jätte nyfiken som vanligt :)

säkert något roligt fynd som du fixat om :)

ja har lung på jobbet så kollar läget lite

2009-06-03 @ 19:03:26
Postat av: Anna

Jag gillar också både din budget- och din lyxpryl :-) Blandningen är precis som du skriver, det som gör det hela lite mer personligt.



Här hade det visst också haglat i dag, men det missade jag totalt. Så går det när det är deadline för elevernas betyg... Hoppas du har en bra kväll! Kram Anna

2009-06-03 @ 19:14:51
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Ann

Fina saker båda alternativen. Kommer ihåg när jag köpte örtkrukan fr. Sagaform för 10kr. Oxå den på kyrkans hjälporganisation. Det bästa shoppingen: billigt OCH välgörenhet!



Jasså ingen pall idag?? Kanske nästa gång?;)



kram o ha en bra dag!

2009-06-03 @ 19:25:44
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: InneoUte-Malin

Kul utmaning! De ser lika lyxiga ut båda två - trots priset. :-)



Här i Lund skiner solen - men det blåser. :-( Håller tummarna för bättre väder. :-)

2009-06-03 @ 19:57:48
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vilken fin tolkning (fina saker) av utmaningen, jag ska också lägga ut min som jag fick.



Japp, kör kuren nu på fjärde veckan (börjar på femte i morgon) och det blir lättare och lättare. Ska väga mig i morgon och se hur mycket minus det är nu.



~Livet i byn

2009-06-03 @ 19:58:45
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Oj, hagel har vi i alla fall inte råkat ut för idag. Men det satte naturligtvis igång att regna precis när jag skulle cykla hem från jobbet..



Ja, inte behöver det vara så att det som är dyrt är det som man värderar högst. Nu har jag ju blivit så "loppisskadad" att jag tycker att allt i vanliga affärer känns jättedyrt! ;-) Har man blivit van vid att få snyggaste metallburken för en femma så... Dåligt med fynd idag, bara en bit tyg!

2009-06-03 @ 20:10:49
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilken kul itmaning, ska jag noh anta me tror jag:) Fina grejjor du visar, asa är ju bara så snyggt!!! Jag tror jag får åka till dej snart och titta vad det är du håller på med och sprejar....nyfiken som attan:) Ha det bra, kramar emmsan

2009-06-03 @ 22:03:01
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0