Betong igen........

Jag är nog inte bara sjuk i brakförkylning och ögoninflammation utan har nog fått en släng av betongsjukan oxå...

Har blivit helt frälst i det, funderar på att försöka gjuta lite själv sen framöver när jag piggnat till, det kan väl inte vara så jäkla svårt eller?

I lördags proppade jag i mej två Panodil och försökte snygga till ögonen lite och tog en sväng bort till Maxi (matinköp) och sen till Blomsterlandet och inhandlade tulpaner, en betong-tulpan och en betong-ros. Intill där ligger en secondhand så jag tog mej en snabbvisit in där och hittade en lite vas i betong för 10 kr , så nu har det hamnat på brickbordet som är under ständig förvandling.

Ska försöka kapa av lite på tulpanen för den är för hög för vasen men det får bli när krafter finns.

Måste bara få säga att stjärnljusstakarna för 5 kr st är nog mina favoriter här hemma.......jag vet inte riktigt varför, men så är det.



Sen var det sovdax för det var precis vad jag klarade av.
Är fortfarande genomförkyld och ögonen är ett kapitel för sej. Tror aldrig jag varit så här förkyld i hela mitt långa liv......usch!

Köpte mej lite böcker på bokrean på Maxi så nu väntar sängen och en bra bok......jag tar dagen som den kommer fast det är frustrerande kan jag lova.....går och småpysslar lite mellan vilovarven.
Jag är sjukskriven av läkaren veckan ut, då har jag varit hemma över två veckor och det får väl va bra så va??

Kram från mej!!!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad jobbigt att va så sjuk, hoppas det går över snart. Jätte fina saker du hade hittat, gillar verkligen betongvasen.

Krya på dig!

Kram Rebecka

2009-03-09 @ 07:14:29
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Joanna

Att förkylning/influensa skall dra ut på det så mycket. Segt att gå och vara krasslig så länge. Betong ja, det är så snyggt. Såg en massa härliga tips i någon tidning om hur man kan göra egna små skapelser. Kanske skulle ta och testa.

Hoppas att din dag blir bra trots sjukdom!

2009-03-09 @ 08:34:15
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Liw

jättefina fynd :) blir man liiite piggare av ju.. hihi



Krya på dig!!

2009-03-09 @ 09:15:41
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Mia

Som min pappa säger..det är himla bra att betong är på modet för det är mycket svårare för tjuvarna att släpa med sig allt, det är liksom för tungt! :)



Kram Mia

2009-03-09 @ 10:18:42
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: InneoUte-Malin

Mysigt med alla tända ljus! Gillar också verkligen det materialet. Vi har också en evig följetong av sjuka hemma hos oss. Har turats om att vara dåliga i en månad nu. Hoppas att våren kommer och räddar oss snart! Krya på dig!!

2009-03-09 @ 10:24:29
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilka underbara fynd du gjort, så snyggt att samla betongen på brickbordet!!! Som sagt, det finaste man har hamnar ju på bordet ;-)



Själv kom jag just på att jag "hittade" ett litet betonghjärta med plats för ett värmeljus när jag städade bastun, måste nog hämta upp det och ställa det på bordet med ett fång vita tulpaner -snygg kontrast!



Krya på dig kramar till dig,



Therese

2009-03-09 @ 10:50:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sofie

Betong är fint! Gillar den ruffiga ytan. Snygga saker du har på brickbordet! Hua, vilken redig förkylning du fått. Också ögoninflammation på det... Hoppas det snart ger med sig! krya på dig! Kram, Sofie

2009-03-09 @ 14:31:22
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Nä men stackare!! Nu får du krya på dig, det är så jobbigt att vara sjuk.



Vilkafina betongsaker, jag håller med om att det är fint material. Jag vill ha nåt till altan i sommar, har sett ett företag som gör skitsnygga saker.



~Livet i byn

2009-03-09 @ 15:34:37
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad mysig bild :)

2009-03-09 @ 17:20:36
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: MO

Ja betong är riktigt snygg, o vilka kul saker du hittat i betong, jättefint....Skulle oxå hemskt gärna vilja prova på att gjuta lite i begong, får kanske vänta till i sommar.



Vi (maken) sprayade torkskåpsdörren ute, o jag sprayade varmvattenberedaren inne (hade nog inte varit så lyckat o tagit ut den..hihi), sen sprayade jag en del smådetaljer inne, o ja du har rätt, det ligger som ett lager över hela huset (ja i närheten av tvättstugan). Fick torka av alla golven när jag var klar...så nu är det så rent o fint...ju.



Så du har blivit riktigt sjuk stackarn. Försök att kurera dig o ta det lugnt, många kryapådigkramar

2009-03-09 @ 17:21:11
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: madde

mysig sida,kika gärna in hos miginredning där åxå från vårat hem

2009-03-09 @ 19:27:06
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Jag får nog lov att säga att betongsjukan verkar vara den behagligaste sjukan av de tre! Gillade verkligen den där rosen, jag tror att det får bli en sväng förbi Blomsterlandet. Dröjer det nu innan det blir vår och blommor ute här, får man skaffa sig blommor av en mer säker sort.. Själv har jag provat på att gjuta hjärtan (i sådana där iskubslådor) och rabarberblad i betong. Bägge sakerna var väldigt lätta att göra!!



Ja, det här med färgning var ingen lätt sak, jag börjar nu luta åt att istället bleka pläden. Det gör inget om mönstret blir lite ojämnt, ser det istället lite vintage och lite "slitet" ut är jag nöjd med det!



Fortsätt påkryandet! Själv ska jag leta upp en actionfilm, det blir inget pyssel idag..

2009-03-09 @ 20:00:11
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Emma

Stackare, låter inte bra din förkylning, tycker synd om dej!=/ Men snyggt på brickbordet e det verkligen, älskar betong=) Hoppas du kryar på dej snart, kramar emmsan

2009-03-09 @ 22:05:44
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Monkan

Oj, betongsjukan, med det är ju allvarliga saker! Kan bara hållas i schack genom att testa att göra lite grejer själv :-) Sjuttsingen vad snygg den tulpanen var! Eller är det en ros ;-) apropå förra veckans triss… Sån tulpan (blomma) vill jag också ha!



Vilket fyndskåp! Och det blev ursnyggt med skivan på. Såna där handtag gillar jag, har ett par liggande men… jag är så feg när det kommer till att borra, är rädd att det ska bli fel, så jag har måååånga skåp utan handtag! (Ooops!).



Klart du ska ha rött, eller grönt, eller vitt på skåpet :-) Det är ju det som är fördelen med att många olika saker, man kan byta emellanåt! Snygga förvaringar av värmeljusen, jag har mina gömda i en låda uppe på köksskåpet.



Perfekt att kunna återanvända mattan, återanvända är bra, t.ex klistra servetter på dammsugaren ;-) Ja, jag måste ju faktiskt ta och använda alla mina olika servetter, jag har ett berg… Det GÅR ju inte att låta bli att köpa!



Hoppsan galoppsan, glömmer ta på strumpor på vintern, och undrar varför du blir sjuk...? T.om förkyld i ögat, men jisses, stackare! Det där med att trampa luft känner jag igen, jag hade solglasögon som gav den effekten. Hur läskigt som helst ju!



Åh, hoppas du kan bli av med den där rackarns förkylningen och ögonsjukan nu, men håll liv i betongsjukan :-)

2009-03-10 @ 01:01:17
URL: http://fotobunten.blogspot.com/
Postat av: Malin

Betong är ju bara fööör läckert! Jag skulle vilja prova att gjuta själv...



Svar: Ja det var skoj att gå lös med kofoten, men lite hjälp hade inte skadat...hehe.



Kram

2009-03-10 @ 23:54:36
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0