Jag har småpysslat.....

vilket inte är min starka sida. Har faktiskt lagat mitt armband från Edblad & co som gått sönder i gummibandet. Är så himla glad att jag kan använda det igen för det är mitt favoritsmycke.
Nu ska det bara oljas in för att få lite mörkare färg igen.

Är lite tveksam till om knuten på gummibandet kommer att hålla men annars finns det väl någon som kan ge mej ett bra tips kanske?





I går fick jag sticka iväg och köpa en ny mobil då min gamla inte behaga att tillfredsställa sin ägarinna längre. Jag hörde vad folk sa när de ringde men de hörde inte mej....tror dottern iofs tyckte det var jättebra.
Kopplad över den till en annan mobil så länge för det är ju min livlina i jobbet.

Visste precis vilken telefon jag skulle ha men letade i hela stan och den fanns inte inne, men så kom jag på att Expert i Huskvarna kan nog hjälpa mej att ta hem en fort som attan och hade turen att det fanns en på lager fast lagersaldot inte visade det, lycka säger jag bara. Världen bästa affär att köpa elektonik i, köper allt mitt där även om jag får betala en liten peng extra, de kan ta hem en vara på bara någon dag om det skulle vara så.

Fåfäng som jag är ibland skulle jag ha en lila telefon, hade ju en rosa innan och en turkos innan det.....



Mina söta högtalare och subwoofer tog de hem på två dagar. Har visat dem flera ggr och har dem i headern oxå men de är ju så läckra. Tillverkare är JBL och de finns eller fanns även på Experts hemsida. De ger ifrån sej ett jättebra ljud för att vara så små.



Jaha, mina kära läsare, nu ska det börja att laddas inför värsta långa arbetspasset........08,00-09,15 med två timmars rast idag mellan 12-14. Nåt att bita i va??
Ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Tjusigt armband! Hoppas att det håller.



Du har ju valt fel märke på telefonen... (Maken jobbar på SonyEricsson) ;-)

2009-05-12 @ 08:34:30
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilklet jättesnyggt armband:) Gillar massor, duktig du e som klarar laga det!!! Du det gör inget med postlådan det var ju bara om du hade vägarna förbi som du skulle kolla, du skulle inte göra det extra!;) Jag åker säkert till Jkp någon mer gång så jag kan gå in på Iems och kika, gillar lådan väldigt mycket:) Hoppas du får en bra dag trots långt arbetspass!? Ha det bra, kram emmsan

2009-05-12 @ 11:01:19
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Du gjorde rätt i att laga det armbande, dom har ju så snygga saker. Just nu suktar jag efter ett Bjorg halsband :0)



~Livet i byn

2009-05-12 @ 12:43:31
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Therése

Jättesnyggt armband!

Har också tänkt skaffa ny mobil.

Sett en jättefin Sony Ericsson som är rosa med blommor på, men man kanske tröttnar fort på en sån.



Ha det trevligt på ditt låånga arbetspass, själv ska jag iväg på vårruset ikväll!

Kram Therése

2009-05-12 @ 15:16:05
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Charlott

Det var ett fint armband, även mobilen var snygg:)

2009-05-12 @ 19:39:33
URL: http://www.marbogarden.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag ÄLSKAR armbandet! Duktigt duktigt...



Ja, youtuba Cyndi - hon får en alltid på gott humör.



Kram Mia

2009-05-12 @ 22:37:29
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: dahlarna

Vilket FINT armband!



Åh vad kul att köpa ny mobil! Det vill jag med! Älskar att lära mig en ny teknikprodukt - bara det inte är en dator & en massa installationer som ska göras... Blir det ingen iPhone (vilket inte är troligt pga av priset) så vill jag fortsätta med SonyEricsson. Är du nöjd med din nya? KRAMAR!

2009-05-12 @ 23:27:55
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Monkan

Jag har lite samma filosofi, jag handlar inte alltid där det är billigast, viktigare är att det är ett bra ställe. Och hellre märket/modellen som har de funktioner jag vill ha, istället för billigaste på rea. Just nu skulle jag dessvärre behöva både ny dvd-recorder och stereo, båda har börjat krångla rejält, suck. Men då kanske jag skulle kunna fixa såna där söta högtalare, för jag skulle ju gärna vilja ha vita. Eller måla om de gamla?



Du alltså, det där med kaffe, det finns ju vissa rekommendationer om maxintag och jag skulle tro att det ligger aningen lägre för ett tangentbord än för en människa. Det är säkert baserat på vikt/volym, så jag tror att ditt tangentbord ska ta det lite lugnt med koffeindrycker ett tag framöver ;-)



Laga armband, det borde jag också göra, dessvärre betydligt mindre pärlor, fler trådar och allmänt trixigt. Jag brukar sätta en liten dutt med superlim (alltså supersuper) på knuten som "försäkring".

2009-05-13 @ 01:08:44
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: pysseliten

Tänkte på dig i går och på Therese när jag passera Jönköping skulle vilja stannat och sagt hej :)

Men så blev det inte passera ju bara på väg till Ullared :) Övertala mannen om att göra något kul hiihih

han hatar Ullared men vi fick ju 6 timmar i bil utan pyssel och fix :) Sen när jag kom hem hadde jag en gald liten dotter som fick lite nytt

Fick slänga fram symaskin i går kväll och sy in ett para tajts till damen som var för stora men det gick bra Ha Pysseliten

2009-05-13 @ 07:38:37
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: pysseliten

det var lite av semester kassan som rök :))

nej vars vi båda har ju jobb och bott i hus i snart 20 år så vi har inte fått det sämre :) men tänker på barnen som ska växa upp, hoppas det finns jobb till dom ,stora sonen är det lungt med och den andra fick besked i går sommar jobb på bruket skift så dom har så dom klarar sig men man vet inte efter sommaren nej snart dags att dra till jobbet vi ska ha 50 års jippo på fredag så mycket som ska fixas jätte kul:) synd du bor så lång i från annars bjuder vi på kaffe på fredag och billig soppa till bilen :))) om du har en bil bilar är tråkigt men mina grabbars drömmar :))

2009-05-13 @ 10:56:21
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Sicket underbart armband, förstår att du ville laga det - verkligen toppen snyggt! Och speciellt runt just din handled ;-) Och ny mobil, inte illa! Hoppas du får en fin dag, å tack för din fina kommentar, är ju mäkta stolt över mitt troll :-) KRAM

2009-05-13 @ 11:08:58
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese

Sv: Jadå tjejerna skötte sig, försvann som ett skott, såg bara röken av dom..hi hi!

Själv hade jag lite mer lagom takt tillsammans med en gravid tjej, jag är inte så jättesnabb av mig ;-)



Nej, man sover inte som hemma direkt när man har journatt!

Jobbade igår natt, sen vårruset, sen hem till en arbetskamrat och sydde gardiner tills 23:30...gäsp!

Men det är ju roligt också!



Håller på med en länkningslista på bloggen, din känns ju väldigt given...är det ok??



Ha en skön vilostund i solen ;-)

Kram Therése

2009-05-13 @ 11:14:03
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: tina

Vilket fint armband!Bra att det gick att laga.



Det där att handla i en butik där man känner att man får personlig service känns ju så bra.Ska ha Expertbutiken i åtanke nästa gång nåt sånt ska inhandlas.Vi var på elgiganten och media markt förra veckan...fy vad trött man blir.Man får leta efter en säljare och sen har de inte varan utan rekomenderar en annan direkt,inte kunde de ta hem den utan ville sälja en som de antagligen hade mer avans(heter det så?) på.Då är de små butikerna/kedjorna mer personliga och hjälpsamma.

Snygg mobil du köpte...kul med färg!Och högtalarna sen då.....iiii vad snygga.Skulle kunna slänga mina gamla direkt och in med ett par såna =)



Vilket pass du jobbade igår...trött idag då förstår jag!



Ha nu en fin dag...här skiner solen,ska nog ut en stund i trädgården.Man får passa på!



kramkram/tina

2009-05-13 @ 11:36:19
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Maria

Såna högtalare skulle man ha haft istället för sambons jätte högtalare som står i vardagsrummet =D Vilket jätte snyggt armband förstår att du vill försöka laga det!

2009-05-13 @ 16:27:19
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: MO

Vilken tur att du kunde laga ditt snygga armband, hoppas det håller nu...

Men vilken fin mobil du skaffat, o tur att det fanns en kvar, det var nog meningen att den skulle följa med dig hem...



Ja dina söta högtalare hade gärna fått flytta hem till mig, visst våra är ok, men inte alls lika söta som dina...



Ha de nu så bra, jag ska sticka iväg o träna sen blir det till att packa lite inför Ullaredsvistelsen...ska bli så kul, kramar på dig

2009-05-13 @ 19:02:25
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så fint armbandet är! Jag förstår att du gillar det! Kram

2009-05-13 @ 19:39:01
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Stiligt armband - och hur brun har inte du hunnit bli då? Jag satsar på kritvitt på armar och ben också så att jag matchar lägenheten... ;-)

Och ny mobil också, själv är jag helt värdelös på det, så jag fasar för om jag måste köpa någon ny..



VÄggdekorationen var ju läcker, men det är ju sådär att när man sätter upp något större på väggen så tar det ett tag att vänja sig. Själv håller jag på att tillverka en tavla med hjälp av spets och en massa färg. Får se om den blir så bra som jag har tänkt mig..



Jomen, olivträdet var liksom helt perfekt i storlek och pris. Har inte sett några liknande, bara de som varit mycket mindre men typ 300 kr dyrare här. Men det kan kanske bli affär om en och en halv vecka...

2009-05-13 @ 20:58:52
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Milla

Har inte varit nära en dator och bloggandet på flera dagar... kikar in här hos dig och får mig så goa skratt direkt! Tack för det! Hänger det där "vad fasiken-tyget" kvar utanför toaletten? Jag tycker det var fräckt!

Väldigt snyggt armband!!! Tråkigt när det inte håller bara, kan tänka mig att det har kostat några kronor...

Ha det bra!!

Kramar

2009-05-14 @ 00:01:57
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Så snyggt armband.

2009-05-14 @ 12:10:45
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0