Lite av varje

Det var ett tag sedan nu....över en vecka sen jag gjort ett inlägg.
Ni tror jag ligger på latsidan va? Nähä så är det inte utan jag fixar på fast i lagom takt.

Jag har fixat o fotat och har egentligen massor att visa men har inte glöden att få till ett inlägg. Bloggtorka som det så fint heter.

Jag är nyss hemkommen från en loppisrunda och hittat lite av varje. Bl.a ett turkost linnetyg på över 2 meter för 40 kr så det är nu uppsköljt och hänger på tork. Hade tänkt sy mej lite nya kuddfodral av tyget.

Hittade även en lykta att sätta på väggen på balkongen men den ska få lite makeover innan den visas och kommer upp. Sprayfärgen fram min vänner.... 

Jag har köpt några gröna växter som är lite kul, fula och tydligen tåliga, går inte att ta död på i princip sa hon i Blomsteraffären. Ha....då vet hon inte vem hon sa det till *ler*.

Jaja! Jag hoppas på tur för de kostar dock 99 kr på Buketten  och 119 kr på Blomsterlandet som tyvärr har blivit dyra med både växter och krukor, nu hittar jag likadana växter och krukor hos Buketten till billigare pris.

Vad det heter?? Fråga mej något mer jag inte vet.




Nu ska jag fortsätta fixa här lite för i morgon blir det jobba av!

Ha en härlig fortsatt helg alla ni där ute!!



Kommentarer
Postat av: Anna

Både krukan och blomman ser jättefina ut! Jag hoppas du lyckas hålla den vid liv ;-) Ha en skön kväll och en bra dag på jobbet i morgon! Kram på dig!

2010-03-27 @ 19:19:03
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin blomma som ser lättskött ut:) Vet tyvärr inte va de e för nån. Härligt me loppis, jag ska på en imorrn här i parken, hoppas på fynd:) Ha det bra, kram emma

2010-03-27 @ 22:18:25
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Härligt att höra att du pysslar på!!! Plötsligt kanske den stora blogglusten sätter in och då har du ju massor att visa...!:)

Lät som ett finfint loppisfynd det där tyget! Själv köpte jag fem stora fina ramar idag för 25 kronor... I love loppis!!!:)

Den växten har jag aldrig sett förr... men det lät ju himla intressant även för mina bleka fingrar...



Stor kram

2010-03-27 @ 23:29:40
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: annika

Växten du har är en slags svärmorstunga och har inte funnits i sverige så länge. Den är väldigt tålig men du ska inte ge den för mycket vatten. Låt den torka ut riktigt ordentligt mellan vattningarna så klarar den sig hur länge som helst.

lycka till/Annika

2010-03-28 @ 11:21:33
URL: http://svartahusets.blogspot.com/
Postat av: Zizzie

Kul med lite loppisfynd :)

Läcker växt, hoppas den håller sig levande länge! Jag är inte heller så bra med växter så jag kör på garderobsblommor.



Ha det bra!

2010-03-28 @ 14:01:41
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Lilla huset på prärien

ja bloggtorka kommer ju lite titt som tätt tycker jag. själv får jag aldrig tid att sitta ifred vid datorn därför blir alltid mina inlägg gjorda i all hast. och det är ju ganska oinspirerande :(



kul med loppis!!

2010-03-28 @ 16:16:56
URL: http://lillahusetpaprarien.blogspot.com
Postat av: Pysseliten

Nu har jag gjort min helg :) Så nu väntar grillat

det luktar så gott :))) KRAM på dig sybd du bor så långt bort det hade räckt till dig med :)

2010-03-28 @ 19:20:44
Postat av: Sockenvägens Söta

Åhhh så spännde, hoppas blogglusten kommer åter så vi får se... Och den där växten var verkligen läcker! Önskar dig en fin vecka vännen! KRAM

2010-03-30 @ 11:11:27
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0