Marknad i Smålands Jerusalem idag!

Som rubriken säger är det marknad i Jönköping och vi ska bort vid öppningsdax. Hoppas på att fynda lite kul saker.

Cervera har ett erbjudande från Marimekko denna vecka, köper du saftkannan får du 50% på brickan (den runda med handtag), hur lockande är inte det, har varit inne och nypit i det, fast det är salladsskålen som står högst på listan.

Köpte jättesöta tallrikar på ÖB för några veckor sedan i melamin, de kostade bara 13 kr/st. Tycker de är riktigt somriga. De kommer från Viktoria Design i Skanör (har aldrig hört talas om det men så står det under).



Jag ska jobba ikväll så jag ska utnyttja solstolen lite innan mitt arbetspass. Har en förmåga att kunna somna i den.

I lördags hade Cissie, min granne sin släkt här, 6 personer som satt bara 2 meter från mej och skrattade och tjoade men jag sov som en stock,  det jag kallar jag att koppla av (hade ifos jobbat hela dagen).  Frågade lite försynt om jag dragit timmerstockar men tack o lov hade de sluppit den ljuva musiken.

När jag kom in sa jag till Linda  - Oj, vad jag har sovit. Ungefärligt svar från Linda: - Ja, det har jag väl sett, du ser ut som en fågelholk i munnen när du sover. Samma visa två dagar senare, då hade Cissie och hunnarna varit på gården men jag sov bara vidare med munnen i fågelholksläge igen. Tur att man tål solen så bra och att fåglarna insett att jag är en människa och inte en fågelholk.

DET ÄR GOTT ATT KUNNA KOPPLA BORT OMVÄRLDEN IBLAND.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0