Ett gäng KIVI lyktor....

inhandles i Västervik på Iittala outlet, närmare bestämt 6 st. Jag har stått emot så länge men efter jag budat hem två från Tradera fick jag mersmak.

Tänkte att jag ska ha en varje färg i framtiden, så när jag åker till Västervik nästa vecka igen ska jag inhandla en till. Får nog blir en rosa eller röd. De är lite dyrare men vill man ha alla färger är det bara att betala och se glad ut.








Annars händer det inte mycket här kan jag lova, jo igår skruvade jag ihop min nya cykel efter mycket om och men, trodde den skulle fixa ihop sej själv men icke då.......Så idag kanske det blir en liten tur med svarta faran och fara är det nog för jag har inte cyklat på år och dar.

Hittade en annons på Blocket som verkade intressant får se om jag ringer på den....är så sugen. Jag säger bara A och det är elakt, jag vet men lite hemlisar får man väl ha eller hur???

Ha en bra dag ni oxå!

Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Åh blocket blev nyfiken hiihi jag sålde min tvbänk och bokhylla där förra veckan skönt att bli av med tur tt blocket finns :) Spryafärg ja tänk om jag inte hadde hitat till din blogg då hade inget blivit sprayat du är ju super på att visa att man kan förnya gammla ting :) vill se mer tröttnar aldrig :) Kram !!! ut och ta en cykel tur i dag nu

P.s lyktorna är toppen fina kul med bl färger .

2009-07-16 @ 07:31:35
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Mirka

Jag vill också åka till iittalaoutlet. Har en jättelång lista i huvudet med måste-ha-grejer därifrån. Bland annat lite fler kivi:)



Erkänn, det är nånting från blocket som ligger under AAAAAAlla kategorier. Haha, det är det enda jag kan gissa mig till :)



Ser ut att bli en fin dag. Jag ska snart åka till mataffären och systemet i stan. Tänkte hitta nåt trevligt vin till helgen. Noll koll o inspiration på mig som inte förtär alkohol knappt alls längre.

2009-07-16 @ 07:45:08
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh älskar kivilyktorna, kanonfint!!! Ja visst får man mersmak, tur att ittala outlet finns:) Ja du blomstertid är verkligen farligt, blir helt sjuk där inne och skulle lätt kunna handla upp hela lönen!!! Nu blir jag allt nyfiken, du kan ju inte bara säga A;) Ha det bra, kramar emmsan

2009-07-16 @ 10:34:48
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Therése

Klart att du får ha hemlisar...bara du talar om dom sen ifall du slår till och köper det ;-)



Som jag sagt tidigare så bor brossan i Västervik, men jag visste inte att det fanns Iiitala outlet där!

Ligger det mitt i Västervik, eller en bit utanför?

Mina föräldrar är ju där just nu, så jag kanske kunde be dom handla hem till mig!

(För jag förmodar att lyktorna är billigare där?)

Jag är nog den enda i bloggvärlden som INTE har dom där lyktorna än, så det vore väl på tiden att skaffa det kanske!! ;-)



Hm, det är nog bäst att man ser upp nu då när man är ute och går, om det skulle komma nåt svart och svischa förbi :-)

Kram Therése

2009-07-16 @ 11:01:45
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration&design

Mari; Nej, det är minsann inte lätt, det har du så rätt i! :)Det är Mattias som står för de de ”större” renoveringarna. För han är envis och vill inte ha någon hjälp av mig dvs jag är inte betrodd till det. Jag gör det så blir det ordentligt gjort heter det! Jag har erbjudit mig många gånger att hjälpa till. Ett exempel, jag vill ha stenplattor på baksida (brevid altandrömmen du vet;) men han tycker det är ett hemskt jobb. Jag ska att han kan instruera mig hur man gör och jag kan lägga dom. Eller vi kan hjälpas åt. Då tycker jag inte heller att man kan beklaga sig att man får göra allt själv! Visst kunde jag gjort det själv OM jag bara visste hur jag skulle göra det.



Jag är inte rädd för att ”hugga i”. Sen vad dt gäller snickring och målning så blir det han eftersom jag har slipdammsallergi; astma och tål inte vissa färger. Jag har gjort det ibland med mask på mig. :) Jag ska måla trädgårdspumpen en dag nu så då får den eländiga masken åka på. :)



Jag förstår mycket väl att man kan vara less och vara orkeslös men vissa projekt drar ut alldeles för länge på tiden. För det ska inte behöva ta ett helt år att färdigställa en bänk i köket. Eller som Albins rum som tapetserades för ett år sen. Det är inte färdigt! Skjuter man hela tiden på saker så blir det bara jobbigare och det uppstår irritationer och onödiga gräl.



Nej, han har inte samma glöd för inredning, eller han säger ju att han vill och tycker det är kul men ändå blir vissa saker inte av. Vi försöker ju komma på ekonomiska saker men det hjälps inte alltid. Jag tror det är strukturen/ planeringen man borde få till.



Ja, altan är ett stort jobb, det vet jag. Men både Mattias och hans pappa (och min) är så duktiga på sånt där och jag är övertygad om att dem skulle fixa det utan några större problem.



Pengar ja, det är ju också en sak. Vi har olika prio här. Jag lägger gärna lite extra på den där altanen som blir som ett extra rum medan Mattias kanske prioriterar någon teknikpryl eller något annat. ;) Så det är svårt! Jag har sagt att jag kan hålla igen med shopping och spara lite pengar för att få en altan som känns bra för mig.



Ja, fy sånt här kan verkligen slita på förhållandet. :) Har man då inte en bra grund att stå på heller så gör det inte saken lättare.



Vi får hoppas att det löser sig till det bästa eller får jag väl göra som du och skaffa mig en mysig lägenhet?! ;)



Ha det så gött! Kram



Jag vill med ha flera kiwilyktor!!! =)

2009-07-16 @ 11:25:08
Postat av: InneoUte-Malin

Kivilyktor kan man inte få nog av. De gör sig helt klart bäst i grupp. :-) Shoppa på! :-)

2009-07-16 @ 11:54:49
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Milla

Åhh... så många på en gång... och en hemlis... ja nu blir jag både avis och nyfiken, din filur!

Kram

2009-07-16 @ 14:02:05
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Pysseliten

Jo fn fråga barna men dom har aldrig tid Kan inte säger dom blir galen har försökt trycka på allt just nu det får se ut som det gör :( Äh hoppas det går att läsa i alle fall :)

2009-07-16 @ 19:10:22
Postat av: Pysseliten

Ja ha förhansgranska är skit trög när det gäller detta ska köra på det nästa inlägg :) hahah åhhh

jag kommer nog aldrig lära mig detta:))) Är för trög

2009-07-16 @ 19:15:54
Postat av: Dahlarna

Jag var på Iittala outlet i Vingåker i onsdags. Tycker tyvärr att de har höjt priserna mycket :-(. Kivilyktor kan man verkligen inte få för många av. Jag köpte två Hallon (rosa) Kivilyktor för ett tag sedan. De var dyrare pga av att det var svårare att färga in dem... Men FINA är de! De står i min Stringhylla nu!



Blev ju himla nyfiken på din hemlis.... ;-)



Ha det så bra! KRAMAR!

2009-07-16 @ 21:07:22
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Ja,Kivilyktorna är ju som allra finast när man har en arme av dem :-)Synd som sagt att de i röda toner är dyrast...

Här har jag också hunnit vara på Ikea, jag hittade ett helt nytt tyg som jag inte ens visste fanns!! Hur pinsamt var inte det för en Ikea-kännare som jag?? Kom även hem med lite suckulenter därifrån, och någon av dem kom hem med lite blomflugor.... har förvisat dem ut på balkongen och hoppas att flugorna försvinner...

2009-07-16 @ 21:29:51
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ha, ha jag hade länge ett liv utan kivilyktor, men så vann jag två + köpte två på ittala outleten i sundsvall, vips så var man fast ;-P Jag ska köpa 3 gröna vad det lider så jag kan skifta de blå till grönt nrmare hösten... kul att kunna förnya! Och jisses så nyfiken vi blir, hoppas du ringde så vi även får höra B skrattar Kramar i massor!

2009-07-17 @ 08:08:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Susihus

Superfina dina ljuslyktor. Må gott i sommarvärmen och lycka till med blocket!

2009-07-17 @ 08:20:54
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Kidsen fick lite tid över för sin gammla mamma jag hota med att dom inte fick mat om dom inte hjälpte mig det funka :) Jag får inte skriva länge text än bilderna där var felet :) GLAD nu kan jag länka med om jag inte glömmer bort hur man gjorde :)

Men oj vad det är svårt med nya datorn kommer ta flera år att lära mig :) Ha en bra kväll Pysseliten

mannen jobbar natt så nu kan jag blogg runt lite :)

2009-07-17 @ 19:02:03
Postat av: Zizzie

Vad snyggt med ett helt gäng i olika färger!

Jag är också sugen på ett gäng men känner mig lite snål ;)

2009-07-17 @ 19:50:42
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Ann

Wow!!! Jäklar vilken samling! Jag skall oxå en dag ta tag i det där med lykor. Skänkte en massa olika ljuslyktor när vi sålde huset och allt annat. Jag ville ha dessa. Men vi har så ont om plats nu och jag väntar tills vi har hus. Fast om dom är billiga så lägger jag dom i min lilla gömma. Vissa saker älskar man och tröttnar inte.

En dag kommer dom fram.



Har rensat i rabatten idag. Hör o häpna! Jag har INTE gröna fingrar så jag håller mig till att rensa.;)

Känns liksom i kroppen kan man säga.



Ha det bra o du- ring du på annonsen!!! Jag är ju så nyfiken nu!!!



Kram o härlig helg!!!!

2009-07-17 @ 21:38:25
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Anna Söderberg

Finfina lyktor!!

Jag har 3 frostade och 3 ofärgade. Älskar dom!



Vad snygg tatueringen blev också!

Gör det ont att tatuera sig där nere vid foten?



Kram

2009-07-17 @ 22:34:44
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Pytteliten ser du då ?jag börjar bli halv blind

hahha ålderstecken :)Har varit inne på styleroom och uppdaterat lite bilder inget roligt men alltid något mannen jobbar natt och Ebbis har en tjej kompis sover över och jag sitter och gluttar :)

2009-07-17 @ 22:36:31
Postat av: Therese - Lurans blogg

Det är underbart med folk i omgivningen som ställer upp! Vad gjorde man utan nära och kära?!

Idag blir det norlands största marknad för oss, en årlig tradition :-) Kanske fyndar man något - oftast inte ;-)



Och skorna har jag ännu inte sett röken av, kontaktade den jag vunnit dem hos men ahar ännu ej fått svar om hon skickat dem eller ej... Trist.



Massor av varma och innerliga kramar...

2009-07-18 @ 08:21:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Nänä, inga hemlisar :0)



Ittalas lyktor är så fina. Jag tände alla mina i en lång rad på bordet i går kväll när vi hade besök. Det blev så himla mysigt.



~Livet i byn

2009-07-18 @ 09:38:02
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Ylva

Visst är dom fina Kivilyktorna. Man vill som sagt ha många. :-) Hade lyckan att få tag på en röd för 40kr på loppis!! Snygg kombination du fått till. Ha en underbar sommar. Hälsningar Ylva

2009-07-19 @ 11:37:40
URL: http://huldans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0