Då är den andra kakburken färdig, äntligen.

Ja, då blev den äntligen färdig, kakburk nr 2. Den har ju stått och värmt skåpet ett tag men nu fick det vara nog. Här hittar ni kakburk nr 1

Den bidde helsvart som ni ser, vilket inte var tänkt från början men med massor av härlig svart sprayfärg på lager fick det bli så. Fast allt går ju att ändra på med tiden.

Fyndade även den lilla runda krukan för 1 kr i lördags, den var vit och hade krackelerat så den fick ett lager primer innan färgen kom på. (Primern använde jag bl.a för att täcka sprickorna med och sen går det inte åt lika mycket färg heller för den delen, fäster snabbt och smidigt.)

Hon tittade på mej lustigt i kassan när jag handlade för hela 1 kr och en liten ful kruka till på köpet men jag tänkte det: Vänta du bara.....

Visst fyndade jag mer fast i andra secondhandbutiker men det får ni se sen, ni kan aldrig gissa vad?

Nja, en och annan mässingsljusstake fick följa med hem men en lite större sak oxå. Återkommer med det.

Kakburk 80 kr, krukan 1 kr, ljusstake 1 kr det gillar jag!



Körde lite primer för bättre fäste.....rekommenderas till saker som utsätts för slitage.
Här ska ju burkarna och locket lyftas av och på.



Nästan klar....



Liten testrapport:

Det är en otrolig skilland mellan CRC Matt sprayfärg och Biltemas. Biltemas är verkligen MATT man kan riktigt känna det när man tar på den medans CRC:s är lite mitt i mellan. Smaksak givetvis och jag gillar bägge men tycker nog denna (CRC) är ett snäpp bättre med att fästa på föremålen och håller bättre för repor men det är ju vad jag tycker.

Har testat att skrapa på två mässingsljusstakar som är sprayade med en av varje med naglen, fast det kan ju vara tillfälligheten oxå. Ville bara stilla min nyfikenhet.

Vill du inte städa hela lägenheten så kan jag rekommendera att inte spraya inne, har fått frågan av någon och gav då samma svar.....det kanske är dax för höststädning och då är det helt OK. Fast t.ex ett svart lager av damm överallt kan vara lite väl mycket att ta hand även för den som gillar att höststäda kanske?

Det är mycket sprayande nu i mina inlägg eller hur? I brist på annat så får det bli så. Är i lagom pysseltag just nu.
DET KOMMER MERA...........

Ha en bra dag och sköt om Er!










Kommentarer
Postat av: Zizzie

Riktigt snygg kakburken blev :)



Ja fast nu senast när jag skulle köpa kuddar var det billigare att köpa 3 och betala för 2 på Indiska än vad det liknande tyget jag kollat ut skulle kosta så då blev det till att köpa kuddarna istället och slippa sy. Men det hade såklart varit ännu bättre och billigare om de slutade envisas med att skicka med innekuddar jämt nu...



Har nog rensat ut 12 kuddar nu och de tog upp ordentligt med plats på vinden så nu har jag mer plats att samla onödiga saker på ;)



Ha en härlig måndag!

2009-09-07 @ 07:20:19
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Therése

Tänk att det kan bli så snyggt med lite annan färg!

Är verkligen jättesugen på att spreja nåt...vet bara inte vad?!

Får nog bli en sån där loppisrunda som jag nu länge sagt jag ska iväg på ;-)

Hoppas du får en härlig dag...trots att det är VÄLDIGT grått här i Jkpg idag!

Kram Therése

2009-09-07 @ 10:05:49
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Mirka

Nu har du säkert handlat en pall igen! Är det så?

Kakburken blev ju jättefin i svart sådär. Jag ska nog ge mig ut på loppis i veckan igen. Jag har missat lite nu det senaste. Var visserligen uppe dit jag gav dig beskrivning i lördags men kom tomhänt hem. Jag var nog bara på "titta-runt-humör" just då.

2009-09-07 @ 10:23:57
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Åh det blir så fint alla saker du tar dig an. Vilken skillnad det kan bli med lite färg, snyggt med matt svart också!

Ha en bra dag.



Kram Rebecka

2009-09-07 @ 11:02:42
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Siri

Åhhh så snyggt!

Ljusstakarna blev också snygga-gillar verkligen din ide´! TACK för inspiration!

2009-09-07 @ 16:06:12
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Matt svart verkar vara din höstfärg?!.. Men inte undra på, det blir så snyggt! Ja, ibland fyndar man ju sådana där grejer som man själv ser stor potential i, men där personen i kassan försöker undvika att se ut som om hon tycker att man är tokig..

Kanske man borde satsa på primer alltså? Ibland kan jag märka att sprayfärg kan vara lite väl stötkänslig, och allt vill man ju inte ska se shabby chic-nött ut.

2009-09-07 @ 20:10:23
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Pysseliten

Oj vad här har sprayas fina !!!att mässing kan bli så fint och den lilla socker skålen en sådan har pappa

kanske skulle hota upp den åt honom :)))

2009-09-07 @ 21:42:48
Postat av: Pysseliten

Oj vad här har sprayas fina !!!att mässing kan bli så fint och den lilla socker skålen en sådan har pappa

kanske skulle hota upp den åt honom :)))

2009-09-07 @ 21:42:49
Postat av: Ann

Oj oj - vad grejer du sprayar!! Fint blir det oxå.

Kanske en affärsidé vid sidan om?

"Lämna in dina fula/gamla ting, och jag sprayar det fräscht och fint"!;)



Det kan bli lite extra i kassan.

Hoppas allt är bra annars.



Ha det fint!



Kram kram

2009-09-08 @ 17:08:12
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Be Inspired -Inreding och design

Men gud TACK sååå mycket. Vad glad jag blir =) Skitsnygg header du gjort!!!!



Kraaaaaaam sofie

2009-09-08 @ 23:49:10
URL: http://decoratemebaby.blogg.se/
Postat av: Cissie and the dogs

Kakburkssorg....

2009-09-11 @ 10:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0