Ett snabbt IKEA besök.....

resulterade i ljus i olika former, det går ju åt nu när vi går mot mörkare tider eller hur?

Jisses va länge sen det var jag var på IKEA och jag komma bara hem med ljusen jag lovar, för det fanns inget annat som lockade lustigt nog. Tittade på tyger oxå till den lilla fåtöljen men ack så fattigt det var.

Köpte blockljus i orange o en massa värmeljus i olika storlekar och dofter. Japp, det var allt.

Jag måste också bekänna att alla mina KIVI lyktor står gömda i skåpet och fram har betongljusstakarna åkt som jag fyndade på secondhand i våras eller när det var. De är så mycket smidigare att tända oxå:-)

Är nog ingen KIVI människa om jag ska vara ärlig, ibland låter jag mej påverkas av bloggens värld och det blir en hel del felköp och det kostar en massa onödiga pengar. Så jag är så nöjd att jag inte springer runt i affärer och handlar en massa just nu när jag kan fynda små saker på secondhand och loppisar och samtidigt gör en god gärning och får nåt att pyssla med.

Jag tycker KIVI-lyktorna är så fina men det är nog inte JAG. Får se vad jag gör med dem......nån som vet?

Köpte t.ex en hel del saker i zink i våras men det försvann snabbt ur mitt hem fast jag tycker det är så gulligt och mysigt hos andra. Med det är inte jag det heller, undrar vad som är jag egentligen??

Fast nästa vecka ska jag unna mej ett Villagebesök och inte komma hem tomhänt så mycket vet jag iaf. Hoppas på att det ska trilla ner ett presentkort till helgen;-)

Fram med gamla stenar och ett gammalt ljusfat med lite nya ljus på, nice!





Så här såg det ut på rumsbordet i går kväll, i bakgrunden ser ni krukan jag köpte för 5 kr på loppis i lördags.
Nu i vitt ist limegrönt, hurra för sprayfärg....



Urk! Vilket tråkinlägg det blev, har inget annat att skriva om för det har inte hänt nåt här hemma sen i helgen för jobbat har tagit all min tid men i morgon mina vänner är jag ledig, äntligen.


Ha en bra dag!! Kramar!!





Kommentarer
Postat av: Emma

Älskar hösten när man kan ta fram alla ljusstakar och myysa:) Jag vet vad du kan göra med kivilyktorna, sälj dom till mej!?;);) Ibland blir det en del felköp då man kan påverkas lite mycket, men det var nog mest i början!!! Du har det så mysigt och vilken underbar kruka du fyndat...vill ha!!! Kramar emmsan

2009-09-24 @ 07:26:12
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vad mysigt och fint!

Älskar verkligen ljus och lyktor nu till hösten.

Men här har inte funnits så mmkt tid till "höstpynt" än. men snart så...

Kul att gå på Ikea,även om man inte hittar så mycket att köpa. skoj att bara gå där och "strosa".

Jag ska också bege mig till Ikea framöver:)

kram kram

2009-09-24 @ 07:45:08
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Det vart inte alls något tråkigt inlägg :=)Du får till det kanon fina bilder och dom fina ljusen piggar upp :) Sälj dina lyktor på tradera om dom endå står i ett skåp ,Man kan ju fynda billigar lyktor och göra om, det har ju du lyckas med fantastisk :)

Du har verkligen gett oss inspration att man kan handla billigt på loppisar kanon bra tips . Man behöver inte köpa allt nytt . Ha en bra dag nu ska jag på en shopping tur ,har ring och lagt undan en fågelholk på Mio som va 50% på :)Sen väntas jobb Ska visa sen vart den ska sitta :)) Kram

2009-09-24 @ 08:03:37
Postat av: Therese - Lurans blogg

Absolut inget tråkinlägg, utan jätte tänkvärt! Jag tror och VET att många dras med i "hysterin" i bloggvärlden och köper för mycket, fel och för dyra saker utifrån vad deras livssituation ser ut! Du är ju jätte inspirerande och har en egen stil i stilrent med färg på accessoarerna, det är en konst att inreda så snyggt och stilren och personligt som du gör! Älskar att se hur du förvandlar skrotiga loppissaker till vackra och åtråvärda detaljer! Tipset är att sälja kivisarna på tradera, eller spar dem och ge bort i par när någon fyller år osv - då ahr du ju "gratis" presenter!



En varm kram till dig och tack för "uppdateringen" ;-)

2009-09-24 @ 08:28:14
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Joanna

IKEA var det ja, låter konstigt att du inte varit där på länge ;) Snygga de var dina betongljusstakar, de gillade jag massor. Ja man kan ju inte gilla allt så är det bara. Jag har alltid gillat Kivilyktorna även innan de blev populära på bloggar osv, men det är så olika. Tänkte på det har du inte en dotter som haffar mycket av dina saker, hon kanske skulle vilja ha/låna dina kivilyktor? Det är ju roligare om de kan komma till användning menar jag...

Ha en härlig dag!

2009-09-24 @ 08:43:40
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Snyggt! Gillar både vas, betongljuslyktor och blockljus. Inte alls trist. :-)

2009-09-24 @ 09:19:07
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Therése

Det är bara att skicka hem kivilyktorna till mig...inga problem hihi!!

Men däremot kan du väl sälja dom på tradera om du inte vill ha dom kvar!



Ska ner till Ullared på lördag, ska då passa på att köpa lite sprayfärg och förnya lite här hemma, ska scrolla tillbaka å kolla vilka flaskor du brukar köpa ;-)

Skönt att du har ledig dag imorn, jag har en ledig helg att se fram emot ;-)

Kram Therése

2009-09-24 @ 09:33:51
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: J'adore Decor

Betongdetaljer är alltid fint! :)

2009-09-24 @ 10:25:09
URL: http://jadoredecor.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tradera kanske skulle kunna vara nått. Jag känner igen mig lite i det där att följa med trender som man efter ett tag inser inte riktigt passar in. Däremot är det ju verkligen kul att gå på secondhand och loppisar som du säger, jag har verkligen kommit på nu hur kul det kan vara att hitta begagnade saker till ett billigt pris.

2009-09-24 @ 11:14:52
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Lina

Hösten är ju underbar! Välkommen mörkret och massa massa tända ljus! =)

2009-09-24 @ 12:43:57
URL: http://linaslillaliv.blogg.se/
Postat av: Milla

Ett inlägg om Ikea, loppisfynd och sprayfärg kan ju inte vara tråkigt heller!!

Sälj Kivisarna på Tradera vetja, tjäna en slant och köp MASSOR med loppisfynd för pengarna!!

ALLTID trevligt med inlägg från dig!

Kram

2009-09-24 @ 12:49:53
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Ann

Här går det oxå åt en massa ljus!! Måste köpa nya inför helgen. Men det är det värt!



Det är ju kanon att ha en massa Kivilyktor i gömmorna. Då har du ju alltid en reservpresent när du går bort. Eller så kan dom ligga kvar i gömmorna o se om du börjar gilla dom igen. Så är det med mig. Jag gillar ngt tokmkt o 2 månader senare så hatar jag det. Och älskar det igen året efter.



Men jag håller med dig om att man klarar sig på att inte handla. Jag köper oxå bara second hand o rea. Och nästan inget annat. Går jättebra.



Ha en skön helg med dig!!



kram kram

2009-09-24 @ 21:18:36
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hejsan svejsan. Var ett tag sedan jag lämnade spår, då jag haft fullt upp med en massa annat:) Men nu är jag här igen:P



Det är så fin med betong tycker jag!



Tack för tipset om att inte blogga om hus, men jag kan ju inte hålla mig...hehe. Vill ju visa er...



Nästa gång skall jag dock tänka på detta. Kram kram

2009-09-24 @ 22:56:14
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Mirka

Man blir nästan lite orolig nu. Nästan.



För du är ju Sprayar-Mari. Jag får nästan kalla kårar på att föreställa mig att du ställer dig och sprayar dem. KIVILYKTORNA!! Don't do it. Jag adopterar dem i värsta fall. Spreja inte.



Ha en bra kväll i myset av levande ljus!

2009-09-25 @ 22:00:18
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0