Kökstolarna skriker efter nya kläder.

Jag är just inne i en "hata" sy period annars skulle jag köpa en tygstycke och sy ny klädsel till mina stolar i köket. Jag köpte dem på Jysk för flera år sedan, de har fortfarande kvar dem men inga andra färger på klädsel verkar det som. Har kollat måtten på IKEA:s kläsdel men de passar inte. Ville haft tyget Lenda i vitt men det finns tydligen inte kvar.

Det finns en bra tygaffär i Huskvarn som har billiga och snygga tyger, får ta en sväng dit. De har superbilliga möbeltyger. Den ligger mitt emot Kroatorpet i gamla Junex huset.

Såg att det finns klädsel på Ellos men jag vill ha en "riktig" klädsel som sitter som denna.

En sak jag upptäckt med dessa stolarna är att man sitter lågt, antingen är stolarna låga eller bordet högt, men jag når med hakan över kanten iaf. Nä så illa är det inte.

Får se om jag kan fjäska för den kära modern att hjälpa mej.

image215

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Åh så roligt att höra, tack! Vad kul att du skrev så jag hittade till din blogg också :)

Vilken härlig rea, det skulle vara rena himmelriket att shoppa lös på 50% på Cult design. Ångrar fortfarande lite att jag inte köpte deras stora påskägg trots att det bara används över påsk.
Ha en trevlig valborg, kram Sandra

2008-04-30 @ 08:56:40
URL: http://tjohalia.se
Postat av: jennie

köpte det på jysk faktiskt! oväntat fynd! jag såg ett inredningprogram för ett tag sen där de köpte ett fint marimekkotyg samt ett vanligt transparant duschdraperi från ikea och sydde fast bakom. det blev hur fint som helst, så det tor jag absolut att du ska göra! ha det bra du med!

2008-04-30 @ 10:09:35
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: Karin

Har samma stolar, bara det att vår katt har klöst sönder våra. :( Har också letat ny klädsel men inga passar ju. Funderar på om man ska sy själv, men usch vad jobbigt. :) Gör gärna ett inlägg om du gör nya!

2008-04-30 @ 12:53:44
Postat av: PiM

vikken rolig blogg jag hittade :)

jag snokar vidare lite & lägger till dej i favvo-listan Ha det bra // PiM

2008-04-30 @ 13:59:02
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0