Ett minne blott...........

är mina hyacinter nu. Ska inhandla två nya, sen får det baske mej vara bra. Har inga gröna fingrar fast hyacinter har väl en tendens att blomma över snabbt va??

I morgon blir det en sista runda med lite inköp hade jag tänkt. Ska inte till stora köpcentrat A6 utan går bort till City där allt är så mycket lugnare och skönare......



Idag jobbar jag 10-17 och i morgon börjar jag inte förrän vid 20-tiden med sovande jour, känns ju nästan som man är helledig ändå och går av vid 9-tiden på måndagmorgon. 

Sen är nästa jourpass redan 14,30 samma dag och går av vid 8-tiden på tisdag för att sen jobba 16,00-21,00 igen och sen är det visst julafton, hoppsan vad det rusar iväg......ska bara softa hemma hos mamma med lite god mat på dagen.

Senare på eftermiddagen åker vi till mej och då kommer Dick och Linda och vi öppnar paket och äter gröt. Tycker faktiskt det är riktigt skönt med en lugn jul i år annat var det när barnen var små. Stress jämt och ständigt och man tyckte aldrig man blev riktigt färdig.

Kommer nog med nåt mer inlägg innan jul annars så önskar jag alla en riktigt GOD JUL!!!!!

Kommentarer
Postat av: Milla S

Det låter som en lugn och behaglig jul, precis som det ska va!

Jag brukar nästan inte ge mina hyacinter något vatten alls och de står ett par veckor... vet inte vad som är länge...

Idag ska vi in till Göteborg och handla det sista... liksom ALLA andra antagligen...

Tusen tack för att du tittade in på min blogg och lämnade en kommentar, det värmer för en nybörjare!

God Jul på dig själv nu! Det har varit många trevliga och inspirerande inlägg under detta halvår jag följt din blogg. Mysiga stunder med en kopp kaffe framför datorn! Ser fram emot mååånga fler...

2008-12-20 @ 09:41:17
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Mirka

Jag ska snart åka iväg o handla hyacinter jag med tänkte jag. Mina första blommade över för ett bra tag sedan, men tänkte det kunde vara läge för lite blomsterdoft på julafton i alla fall!



Hoppas du har det bra med jobbandet nu dagarna innan jul. Vi ska också försöka ta det riktigt lugnt hela julen, vi är hemma och är hundvakt, till min hund...



Kram

2008-12-20 @ 09:55:26
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Zizzie

Vad bra att du haft stolarna, jag var lite rädd det skulle vara jättedålig kvalité när de rear ut dem



Ja, lugnt och skönt ska det vara på jul. Jag handlade sista julklapparna igår och nu är alla inslagna (utom pojkvännens som fortfarande inte kommit, får slå in en bild på den om den inte hinner fram)



Skönt med sovande jour, man skulle ju ändå ha sovit. Jag är ledig nu i helgen och sen jobbar jag 10-16 måndag och tisdag och sen är jag ledig julafton och juldagen



Ha en fin jul!!

2008-12-20 @ 10:21:33
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi ställe en hyacint ute på min farmors grav och nu när vi var där för någon dag sen så levde den. Jag trodde faktiskt inte den skulle klara sig ute. Men själv har jag svarta fingrar istället för gröna. Det räcker med att jag tittar på en växt för att den ska dö.



Kram Mia

2008-12-20 @ 12:00:53
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mina hyacinter är överblommade oxå, tyckte det gick lite väl fort=/ Men jag klippte av mina blommor så får vi se vad som händer!? Gröna fingrar finns det inte här heller=) Ha en trevlig tur på stan, kramar emmsan

2008-12-20 @ 13:40:35
Postat av: Isabella

Hoppas du får en god jul :)

2008-12-20 @ 15:15:23
URL: http://bellih.se
Postat av: Ann

Håller med om att hyacinter blommar över lite väl fort. Men om det inte är minusgrader så kan man ju ställa den ute över natten. Dom blommar dom inte i "förtid". Så brukar jag göra med vårens tulpaner.



Skön din jul låter. Bra att du skall ta det lungt. Vi åker inte heller runt längre. Innan vi fick barn så åkte vi till 3 olika ställen på 1 dag.



Nu firar vi jul tillsammans. Det är lätt lite hysteriskt när makens tre syskon, mina föräldrar o makens skilda föräldrar skall samsas tillsammans.

Men kul är det o man slipper dåligt samvete att nån sitter själv på julafton.



Ja- nu går tiden fort o vi har knappt handlat julklappar. Som tur är så är det Lego som gäller hos barnen o sånt finns ju i överflöd överallt att köpa.



ha en skön helg (så gott det går)



KRAM KRAM

2008-12-20 @ 17:43:36
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Mirka

Godmorgon! Fast du har väl varit uppe väldigt tidigt, du som brukar det ;)



Jo, jag har ett foglossningsbälte sen förra graviditeten. Den gjorde ju ingen succé precis. Dessutom kan man inte sitta med den. Har ju haft foglossning hela den här graviditeten, men det visste jag att jag skulle råka ut för eftersom de sa att risken var stor efter att jag fött Sigrid, om jag blev gravid igen. Men nu har jag lyckats få det mer på framsidan än i ryggen och DET är pina, då man inte ens kan röra sig i köket... Fast det går ju över sen när man fött som tur är.

2008-12-21 @ 09:44:21
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Mrs. b

Ja, våra hyacinter har gått samma öde till mötes... Har köpt nya, dessa ska bara "planteras" igen.

2008-12-22 @ 13:04:32
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Linda

Lilla mamma.. hoppas de gick bra o jobba, nu ska dottern alldeles strax gå bort på stan bland alla!!:)



God jul Mutti!!!

2008-12-23 @ 09:18:01
URL: http://lindey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0