Lite juligt även i rummet har det blivit

Julig och juligt, nja rött är ju julens färg men kanske dumt att säga att det blivit "juligt" i rummet för rött kan man ju ha året om.
Nu har det blivit lite rött i soffan iaf med nya kuddar från Ellos/Jotex och en ny röd pläd från IKEA. Råkade även hamna på Hemtex och vad hade de där tror ni?? Jo, ta två kuddar betala för en och det kan Mari givetvis inte motstå så två svarta kuddar i ludd fick följa med hem i tisdags, 149 kr för bägge är ju som hittat eller hur?

Och som vi brukar säga: Kuddar kan man aldrig få för mycket av.
Nja, kanske man kan det men det är ju så himla kul med kuddar. Det förändra ju hela rummet, nästan iaf.

Även vasen på golven har fått lite rött i form av Amaryllisar som jag köpte på Jysk Rusta förra veckan för den hemska summan av 10 kr styck. De hade visst haft en uppsjö men de gick åt som smör........

Gillar faktiskt det röda och tror att det får vara kvar ett bra tag efter jul. Inte det på bordet men resten. Kanske köper nåt annat kul i rött vem vet. Skulle kunna tänkte mej mattan Hampen, har för mej den finns i rött.

Måste nog ta febern och kolla så jag inte blivit sjuk........jag och rött. Man är ju inte sämre människa än man kan ändra sej eller hur?








Kommentarer
Postat av: Mirka

Kollade på de där luddkuddarna igår. Såg att de hade en stooooor sådan... den hade jag velat slänga mig på där inne. Sen var jag på indiska, de har också ta 3 betala 2 på kuddarna. Det finns tre cerise i typ thaisiden där inne. Jag var för snål. Och nu är väl nån annan lycklig över kuddarna...



Så nu är även du kändis. Visades det igår eller? Man vill ju inte missa det om det skulle komma senare:)



Nåt fel med blogger idag verkar det som, så därför kommer man nog inte in till mig. Jag som bara trodde att det var blogg.se som strulade...

2008-12-06 @ 08:55:50
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Sofia

Åh, luddkuddar vill jag också ha! Fast svarta kuddar i en svart soffa kanske inte är så roligt :/

2008-12-06 @ 10:17:04
URL: http://fiaslivsblogg.blogspot.com
Postat av: tina

Å vad mysigt det ser ut...jag blev kär i luddkuddarna!!!Har en grå som hängt med några år,men svarta var underbart!!!



Fina amaryllisar du hittat,jag fick med mej några svarta från rusta häromveckan...men jag vet inte var de ska få stå.Vilka problem man skapar =)=)



Här ska stekas älgkött nu och bakas saffranskorpor.



Ha en fin helg å kram på dej!



tina=)

2008-12-06 @ 12:30:59
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Skulle inte du hålla dig borta från datorn idag??? ;-) Superfina röda kuddar! De gillade jag!



TA HAND OM DIG!!! KRAMISAR!!!

2008-12-06 @ 13:33:33
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Jag tycker att det beror på mönstret om rött är juligt eller ej. Klart att det blir juligt om det är tomtar på, men slingrande blommor känns ju inte alls jul nödvändigtvis!



Jaså du, jag slog till på vita amaryllisar på Rusta jag, 10 kr styck de med. Fast de var fasligt höga, så jag knipsade av dem lite. Så nu låter jag nog bli att köpa en riktig amaryllis, jag har ju fått för mig att de är svåra att sköta...



Här stånkar man med tvättstugan. Oj så roligt det är på en lördag... not!! (och vem har tvättat innan något dunaktigt som gått sönder så att det är dun överallt?!?!!)

2008-12-06 @ 14:46:11
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Det ser jättemysigt ut, nog är det en härlig färg rött. Jag blir mer och mer förtjust i den året om.



~Livet i byn

2008-12-06 @ 17:18:12
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Pudeltanten

Men men .....Ingen lampa;-)

2008-12-06 @ 18:37:08
Postat av: Minigrisen

Det blev riktigt läckert!! De luddiga kuddarna var jättemysiga! Trevlig helg!

2008-12-06 @ 19:05:58
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag trodde du menade riktiga amaryllisar så nu var jag halvvägs på väg ut genom dörren för att springa till Jysk!



Kram Mia

2008-12-06 @ 21:04:06
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0