Lite nytt och gammalt på hyllan.....

Har fått tillbaka lite fixarglädje och gått loss med sprayfärgen igen. Biltemas matta spraylack har används denna gången, mycket snyggare än den blanka tycker jag.

Nu är allt på hyllan svart istället för vitt. Kände för att inte bara ha vita saker så detta blev ett alternativ.

Funderade först på rött nu till jul men det blev lixom inte så......

Den lilla kopian av Mariemekko skålen var en gång rosa men efter en omgång i diskmaskinen blev den genomskinlig fast det visste jag skulle hända. Så nu är den svart precis som den stora kopian.

Hästen var ju orange och har aldrig plockats fram men nu fick den komma ut ur sitt gömställe i svart skepnad.
Även den lilla ikeavasen och krukan längst ner fick sej en omgång, inget går säkert när jag tar fram sprayburken......så himla kul.

Fast lite trist uteväder att spraya i och inne går ju inte vara för då ligger den en svart hinna i hela lägenheten.
Man får vara snabb i vändningarna.



Riktigt så här såg det inte ut på hyllan innan jag började spraya. Glömde ta ett foto i alla skarparglädje.




Kommentarer
Postat av: MO

Snyggt, o äntligen har jag oxå lärt mig att spraymåla utan att fingrarna domnar bort helt, lite halvt men det kan jag stå ut med....Snygg hylla oxå med den lite ovanliga formen..Jag har köpt sprayfärg på eko o maxi, den på eko är nog lite mattare än maxis, jag tycker det är snyggt vilket som. Fast den lite blankare är lättare att torka av tycker jag....jaja, det är en hel värld det där, men som sagt kul som attan.



Nja, jag är väl heller ingen storätare av lussebullar, alltså jag älskar dem när de är nybakta o varma, men sen är jag mer för kladdiga chokladkakor eller pajer, men ungarna värmer glögg o lussebullar till kvällsfikat var o varannan kväll så vi får se hur länge jag har några kvar i frysen. Ha en skön kväll gumman, kramar

2008-12-02 @ 18:40:46
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: MO

Snyggt, o äntligen har jag oxå lärt mig att spraymåla utan att fingrarna domnar bort helt, lite halvt men det kan jag stå ut med....Snygg hylla oxå med den lite ovanliga formen..Jag har köpt sprayfärg på eko o maxi, den på eko är nog lite mattare än maxis, jag tycker det är snyggt vilket som. Fast den lite blankare är lättare att torka av tycker jag....jaja, det är en hel värld det där, men som sagt kul som attan.



Nja, jag är väl heller ingen storätare av lussebullar, alltså jag älskar dem när de är nybakta o varma, men sen är jag mer för kladdiga chokladkakor eller pajer, men ungarna värmer glögg o lussebullar till kvällsfikat var o varannan kväll så vi får se hur länge jag har några kvar i frysen. Ha en skön kväll gumman, kramar

2008-12-02 @ 18:41:15
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Mirka

Snyggt med svart! Emil visste INTE att marimekkokopian skulle bli genomskinlig i diskmaskinen.. Så jag var mindre lycklig när han plockade fram den och sa OJ!!!! Tur att de är så billiga att köpa:)

2008-12-02 @ 19:05:10
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

Tänk vad färg kan göra underverk!!! Ser snyggt ut tycker jag. Smart att köra skålen i diskmaskinen. Fick det tipset en gång då jag köpte några värmeljuslyktor på chansning då affären varnade mig för att dom kunde tappa färgen. Jag ha rinte hittat genomskinliga Marimekko-skålkopior så jag kan ju köpa en färgad & diska den i maskinen. :)



Kram & trevlig kväll! Glöm inte Äntligen hemma! :)

2008-12-02 @ 19:48:20
Postat av: Fröken Fräken

Vad roligt att du få tillbaka skaparglädjen! Här har jag också känt det klia i fingrarna men tyvärr kliar det i näsan också... så nu är man förkyld (igen...) samtidigt som man vill göra massor med grejer. Inte någon idealisk kombination...

Jag har ju inte fått in rätta snitsen med sprayburken, så jag fortsätter att överlåta det på pappa. Mina kökslampor sprayades för övrigt med Bilteamas färg också.

2008-12-02 @ 20:36:19
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Zizzie

Tack tack! Det har ju inte gått igenom än, säljaren hör inte av sig när hon säger att hon ska så helt säker kan man ju inte känna sig än men jag hoppas det löser sig :)



Snyggt det blev med svarta grejer! Jag har också sprejat vita grejer svarta fast med Biltemas blanka färg. Får testa den matta nästa gång :)

2008-12-02 @ 20:42:23
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Emma

Hihi, man får akta sej när Mari e i farten, vem vet vad som kan bli svart!?;) Snyggt blev det i alla fall, kul att bryta av det vita lite även om vitt e hur snyggt som helst! Ha det bra, kramar emmsan

2008-12-02 @ 22:06:04
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Carro

:)

2008-12-02 @ 22:10:00
URL: http://sandraocarro.blogg.se/
Postat av: Monkan

Det där blev ju tjusigt värre! Sprayfärg verkar väldans effektivt, men som du säger, FÖR effektivt om man skulle spraya inne. Fast jag har inte nåt alternativ ute heller. Hmmm, eller ute på gatan som värsta graffitimålaren :-)



Aha, så DET är haken med kopiorna av skålarna, de är målade med vattenfärg ;-) Men då har ju du "medicin". Mycket fint blev det som sagt!

2008-12-02 @ 23:55:12
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Mrs. b

Åh, har du sprayat nu igen! :-)

Det blev snyggt - det svarta passade jättebra mot den vita hyllan!

2008-12-04 @ 13:06:55
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0