Och helt plötsligt är det fjärde ljuset tänt...

på mina adventsljusstakar. Nu är det är nära, tre dagar kvar om jag inte har helt fel. Har nollkoll just nu och tom i huvet, mer än vanligt....

Har inte varit ett dugg flitig som andra bloggare med att baka och göra godis men det är inte riktigt min grej, finns godis att köpa och kakor och sånt äter jag ändå inte.  
Har en skinka i kylskåpet och en stor burk Västervikssenap som är den ända senapen jag kan äta, hatar senap i vanliga fall.

Ska försöka masa iväg bort till stan sen, blir säkert piggare när jag kommer ut. Ska till Hemtex, Indiska och lite småaffärer. Lite kompletterningsköp bara. sen är allt klart. Halleluja moments säger jag bara.......eller kan man säga så?

Skulle gärna åka till A6 för jag är lite sugen på en bärbar liten dator men det får vänta till efter jul.

Skönt att inte börja jobba förrän kl 20 i kväll, det blir nästan att gå och lägga sej direkt när man kommer till jobbet, hoppas bara natten blir lugn. Behöver sömnen för att orka just nu känner jag.

Kommer nog inte blogga mer innan jul nu för jag jobbar ju helt galet men tar nya tag sen. Obs! Jag skrev NOG. Kanske smyger det in ett inlägg om lusten finns.

Jo, ett inlägg kommer till, kom jag på.

Ha en bra söndag alla ni där ute!!!









Kommentarer
Postat av: Liw

om inte... GOD JUL!!! :) men du bloggar nog lite hihih

2008-12-21 @ 11:48:39
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Ann

Hoppas du piggnar till när du kommer ut. Skall oxå ut nu när jag skrivit klart här.



Idag är vi bortbjudna till mamma o pappa på en liten julmiddag. Skönt att slippa tänka på matlagning idag.;)



Men först skall vi till skogen o hälsa på Tomten. Det är en vän till mina föräldrar som agerar tomte o barnen får lämna sina önskelistor till honom.

Det fina är att han var tomte när jag var liten o nu är han tomte för kvarterets barn. Kul va?



Annars så är blir det inte mer jul för min del. Men det är som du säger: allt finns att köpa så varför slita ut sig?;)



Ha en trevlig dag!



KRAM!!!

2008-12-21 @ 12:26:20
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: jenny

Ja hjälp vad fort det har gått. Redan julafton på onsdag...helt galet ju:-)

jag kommer inte heller att blogga något mer innan jul så jag önskar dig en god jul!!

Kram/jenny

2008-12-21 @ 14:47:50
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Josefin

Ja, visst går tiden jättefort. Snart är det väl sommar igen.



God Jul! :)

2008-12-21 @ 15:43:17
URL: http://josefinbrorhed.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Här har det inte bakats ett dugg heller! Jag har helt enkelt inte hunnit så jag har rationaliserat bort det, och det känns lugnt. Som sagt, det finns så mycket färdigt man kan köpa.



Mmm... du har nog en klok poäng där. Det vore bättre om jag inte släpade hem så många fynd, för då hade jag mycket mer plats och det vore lättare att städa.. men man kan ju inte låta bli när man hittar så mycket fint.. Jag ska städa och tömma föråden i mellandagarna! Om jag inte kommer på något bättre förstås...



Håll ut och var tapper, snart får du vila dig..

2008-12-21 @ 16:57:10
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Frida

Ja, redan fjärde advent, hur snabbt gick inte det??... Hoppas du får en riktigt god jul och njut du av köpegodiset, det är ändå godare ;) Kram

2008-12-21 @ 18:38:46
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad mysigt du har det hemma. JUL-ljusstaken är riktigt läcker.



Äter du bara skinka på julafton? Jag får i mig lite mer än så men julgodis går bort, förutom precis som du en paradis eller en aladdin. Julmust däremot det klunkar jag i mig!



Kram Mia

2008-12-21 @ 20:30:46
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Vila du och ta nya tag efter julen. Lite ledighet kan alla behöva. Jag är inte kry ännu efter influensan och sista trampet från pållen. Haltar runt och snorar fortfarande ;0)



~Livet i byn

2008-12-21 @ 21:16:48
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: MO

Din stackare, ska du jobba hela julhelgen. Kan inte vara lätt att ha ett sådant jobb där man jobbar kvällar, helger o nätter, men tur att någon ställer upp på de obekväma arbetstiderna...Hoppas du får sova gott inatt i alla fall.



Nej att slita ut sig för att allt ska vara hemlagat o perfekt för att sen vara helt färdig på julafton tycker jag inte känns ok, kan man handla en del färdigt osv tycker jag att det är bra, fast jag har en make som gillar att förberda det mesta, ja brunkålen, köttbullar, revben, det ligger i frysen. Sen gör han skinkan imorgon. Jag står för risgrynsgröten, janssons o lite annat, skönt att dela upp det lite. Vi firar alltid lillejul här, jag maken o barna. Vi äter vårt julbord, delar ut våra julklappar osv. När vi fick barn så ville vi ha en egen tradition, o det blev lillejul. Frågar man barna tycker de att det är jättemysigt när vi har vårt firande, men sen vill vi ju inte vara utan julafton hos mamma o pappa, med mina syskon o alla syskonbarn, morbror o hans familj. Då är det julbord o sång o musik hela kvällen, med en musikalisk familj där många spelar instrument (inte jag) så blir det alltid så..



Ha de så gott vännen, o en god jul till dig om vi inte hörs innan, kramar

2008-12-21 @ 22:05:43
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Monkan

Och fjärde ljuset glömde jag... Jo, så är det. Svårt att hålla koll på dagarna när man är ledig, och det kändes inte som söndag i morse för det var sol ute :-)



Senap är inte min grej heller, jag kan ha lite på korv, och yttepyttelite i nån sås om det "måstes". Men jag har ett fint krus med senap från Apoteket, fick ett presentkort från dem förra året efter ett projekt på jobbet men tyckte att senat var lågprioriterat så jag hämtade inte ut den, men nu insåg jag hur fint kruset var så då hämtade jag ut min present.



Shopping låter kul, det ger säkert energi :-) särskilt om det blir datorköp :-)) men det kanske blir rea efter jul?



Imorron ska här fixas massssor med godis, så nu blir det nog inget mer bloggande förrän efter jul så nu önskar jag dig en riktigt God Jul!

2008-12-22 @ 01:39:56
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Pudeltanten

Snart snart, är vi på rätt sida om jul....Gud vad jag längtar after en kaffekopp i trädgården, med galna hunnar o trevliga grannar. Fram till jul känns som en enda lång uppförsbacke. Nu borde det gå snabbt utför....

2008-12-22 @ 08:37:43
Postat av: Joanna

Kikar in för att önska dig en God Jul. Hoppas att du hinner vila lite mellan jobbevarven.



Kram Joanna

2008-12-22 @ 08:40:36
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Ha en underbar julledighet du också! Kram på dig

2008-12-23 @ 02:20:29
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Martina

Ja man kan faktiskt säga "helt plötsligt" för gud vad dec har gått fort. Ville bara önska dig GOD JUL, idag ska det städas och bakas julgodis. Kram

2008-12-23 @ 10:36:38
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: MO

Kikar in o önskar dig en riktigt GOD JUL vännen, kramar i massor

2008-12-23 @ 13:09:23
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0