Här är vi slitna i kväll vill jag lova!

Idag fick Cissie och jag ett ryck och tog tag i våran trädgård (bor ju i en brf). Vi har folk som ska göra det men vet inte vad som hänt för här var det lite vildvuxet tyckte vi iaf.

Cissie har varit värsta häckklipparmarodören, hade ni sett henne med häcksaxen (ingen elektrisk) hade ni blivit imponerade, nu talar vi inte om en liten häck utan en massa.

Nu undrar ni väl vad jag gjort då. Jodå jag har legat på trädgårdsoffan och kommenderat.
Nä, riktigt så hemsk är jag inte,  jag har fräst loss med handgräsklipparen, klipp kanter med en kantsax och rensat över allt.

När vi var klara tog vi Ylle med oss och gick och köpte en underbart god sallad.

Måste bara tala om att det är så tomt utan tant Taxi. Gud vad vi saknar henne!!!

Vi satt i trädgården och begrundade vårt mästerverk och  hann precis få ner sista tuggan så kom regnet.

Till nästa sommar ska jag köpa en buxbom till henne som hon kan hålla på att "frisera". Kanske får vi se detta i vår trädgård då.




Bild lånad från http://www.drakenius.se/Buxus.asp


Nu är det så oxå att Cissie ställer ut sin Ylle och då är hon fint klippt av Cissie själv, men visst finns det en likhet mellan Ylle och en Buxbom i klippnigen alltså?
 


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Ylle är så stilig, kanske finns det vissa likheter ;0)



~Livet i byn

2008-07-12 @ 23:23:02
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Svar: Bloggdesign. Jag lyssnade på dig & tog kontakt med Stuff I Like istället!! TACK FÖR TIPSET!!! Vilken kille! Superbra! Han är i stort sett färdig med min nya design. Hoppas att den kommer direkt efter helgen! Jag bytte lösenord, och då hörde tjejen av sig.... Har skickat ett avslutande mail till henne. Hörde inget sedan. Synd för hon ar ju verkligen duktig! Så SNART SNART kommer en ny design!

KRAMISAR!!

2008-07-12 @ 23:40:38
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha vilken stilig vovve och nja lite likhet mellan buxbomen och vovven är det nog..haha. Kram

2008-07-13 @ 22:38:14
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0