Stolarna mina

Mamma var här idag och fikade och då bestämde jag att hon skull hjälpa mej, hon har mer tålamod..
Inga protester, men hon åker till Västervik ett par veckor nu så det får bli efter det.
Kanske tar jag tag i det själv innan men annars får det vänta.

Hon hade med sej färg till mina köksväggar som blev över när hon och min moster målade om hennes vardagsrum.

De är ena riktiga pantertanter de där två. Snart 75 år och 74 år men de ordnar och fixar. Mostern köpte för många år sedan stugan som gått i arv i generationer och där huserar dessa två damer på sommaren med målning, grävning, vedhuggning och en massa annat. Får man vara så himla pigg när man är i den åldern kan man vara glad.

Dessa två gamla tanter löper fram över golvet i F1 fart. Hejdlöst roligt! Perfekt som present till mormor/farmor. Får sin kraft genom en vridspak baktill.  

Kanske är det så mamma och mostern fungerar? Vridspak baktill !  Nu har jag allt kommit på dem.




75-12-51.jpg
Bild:
Hobbex


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0