Mor och dottershopping.........och tråkiga nyheter.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg tog mor och dotter en sväng på stan och besökte Village, Indiska och EKO och intog givetvis en mysig fika.

Lite shopping förde detta givetvis med sej i form av gardintyg, adventsljusstake och lite annat smått och gott.

Ska fota adventsljusstaken i zink och hennes hem snart ,men igår var ingen rolig dag för hon fick besked klockan 17 att hon bara får jobba kvar 5 dagar till på Montico bemanning, stationerad på Husqvarna Symaskiner, detta var vänta iofs och vi har tackat för varje dag som hon inte fått nåt besked men nu kom det, så det mycket tårar igår. Hon får betalt av Montico t.om den 20 tror jag det var. Hon skulle jobbat annars till den 19 december.

Hon har stormtrivts och sen är det ju det här med lägenheten. Fast jag sa att det får ordna sej, får väl gå och tigga pengar till hyra som många andra gör i dessa tider som inte fått ihop nån A-kassa ännu. Inget kul men så är det ju idag.....tyvärr.
Hon är redan igång och letar jobb fast det är ju så jäkla tufft nu, det varslas ju varje dag.

Flytta hem igen finns varken i hennes eller min värld..........

Förresten köpte jag en omgång siffror till adventsljus på Village i måndags men dottern ville inte ha dem (konstig den dottern ibland) så är det någon som är intresserad kan jag skicka dem omg, vita är dom och kostar 25 kr + 5,50 i porto. Först till kvarn..................

Här är tyget från Village som blev en gardin i går till dotterns sovrum:



Mina nya glöggmuggar från EKO 29 kr för alla fyra och lite glögg av årets smak givetvis.
Jättesöta muggar med gullig text.
Köpte gummigrytlappar på Village i måndags, superläckra.


Kommentarer
Postat av: Anna S

Hej Mari,



Jag köper jättegärna siffrorna av dig! :-) Har varit på jakt efter sådana men Village finns tyvärr inte längre där jag bor. Maila mig gärna.



Kram Anna

2008-11-07 @ 08:19:46
Postat av: Mirka

Jaha, såna glöggmuggar vill jag ju ha! Helst glöggen också, men det går ju inte för sig i år. Nästa år ska jag INTE vara gravid. Verkligen inte.



Ja fy, det är så tråkigt det här med alla uppsägningar och varsel nu för tiden. Det är ju så himla många som drabbas och jag vet nog ingen som är på bemanning nu som klarat sig. Grannen här var på huskvarna ett tag via bemanning och hon fick gå för några veckor sedan redan. Men jag förstår om det inte är på tal om att flytta hem igen. Så var det för mig också, när jag var 16 och stack. En gång eget, alltid eget.

Men det löser sig för henne så småningom. Det är lätt att tappa hoppet när sånt här händer, men hon kommer inte att bli lämnad att dö och hon har dessutom många fördelar med sig. Sin ålder bland annat!

2008-11-07 @ 09:20:15
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Mari

Sifforna är redan sålda till Anna som var först till kvarn........

2008-11-07 @ 09:38:44
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Jättetråkigt för dottern. Hoppas verkligen hon hittar nåt annat! Jag tycker också om att elda ljus men pga katterna så gör jag det inte så ofta. Särskilt inte runt Grynet som har en dammvippa till svans som är som en propeller :P

2008-11-07 @ 10:25:19
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: jenny

Vilket tråkigt besked för dottern. Hoppas hon hittar något nytt som hon kommer trivas lika bra med.



Snygga saker du köpt och vad snyggt det blev med villagestolen i sovrummet!! Verkligen superfint.

Trevlig helg/jenny

2008-11-07 @ 12:09:27
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Verkligen trista nyheter!! Det jobb som jag har nu är min första tillsvidareanställning och vad som just nu känns som en väldigt säker bransch (ta i trä!) men innan dess har jag hoppat mellan många vikariat och projektanställningar. Till slut har det alltid löst sig på något sätt, så det gör säkert det även för din dotter.



Nu blir jag då avundsjuk på ormhasselbusken, här får man betala DYRT för minimala kvistar vilket svider när de verkar växa nästan som ogräs söderöver...

2008-11-07 @ 14:42:39
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Mia

Verkligen trist! Hoppas hon hittar något snart.



Håller med dig om allt vitt i ett hem, det måste finnas nåt som bryter av!



Kram Mia

2008-11-07 @ 15:03:39
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Thea

Så tråkigt för dottern, nu när man har eget boende o allt. Jag håller tummarna att hon hittar ngt.

Tänkte fråga om du kanske kan få tag på de berömda siffrorna åt mig till min adventsstake i stål om de finns kvar? :)) Vi har tyvärr ingen Village butik i vår stad och jag har verkligen fastnat för dem i år.

Kram o tack för en inspirerande blogg (jag har dock tjuvläst din blogg o har dig på bloggkoll så jag inget missar).

2008-11-07 @ 16:21:12
Postat av: Livet i byn

Vilka fina glöggmuggar!!



Så tragiskt att höra om jobbet för dotterns skull. Det är verkligen många som varslar och ingen går säker i ddag.



~Livet i byn

2008-11-07 @ 19:28:18
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Dianad

FIN blogg du har, ska vi följa varandras via bloggkoll?? Trevlig kväll!!

2008-11-07 @ 20:35:53
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Usch så tråkigt med dotterns jobb!!! Hoppas innerligt att det löser sig snarast möjligt!



Fina inköp! Jag har önskat mig just det tyget som kuddfodral & löpare (fast i rött) i födelsedagspresent. Fyller nästa vecka & hoppas hoppas hoppas att det finns i ett paket...



KRAMISAR!!!

2008-11-07 @ 23:44:55
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch nej vad synd med jobbet, men hon löser nog det på något sätt får vi hoppas. Jobbmarknaden är ju tyvärr som den är, men med lite kontakter kan det fixa sig. Håller tummar och tår för henne. Kram

2008-11-08 @ 10:51:52
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Joanna

Massor med härliga fynd, mmm hoppas hoppas att glöggen är god.

tråkigt det där med jobbet, inte roligt alls just nu. Men det låter ju som att hon kämpar och letar för fullt. Jag är jätte närvös för hur jobbmarknaden kommer att se ut om ett år då jag tar min lärarexamen, men hoppet finns där och jag får leva på det sålänge.

Hoppas att hon snart får tag i ett jobb!

2008-11-08 @ 12:33:39
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Jag håller på och funderar ut vad jag ska köpa. Man måste ju köpa allt på en gång om man ska få ut det mesta ur sina 20% ;) De har ju så mycket fint att välja på :)

2008-11-08 @ 13:54:13
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: natta

Oj 5 dagar var inte länge..

2008-11-08 @ 14:14:53
URL: http://natalies.se
Postat av: Emma

Usch vad lessamt för dottern får hoppas att det löser sej till det bästa!? Kanske är läge att starta en inredningsaffär nu, jag kan börja jobba direkt;) Ne skämt o sido, vet hur svårt det kan vara att få jobb, sambon försöker föbrillt...



Fina grejjer du shoppat, ska en sväng till din "stad" i morrn och ta en tur på Ikea, ska bli kul=)

Ha en trevlig Lördag, kramar emmsan

2008-11-08 @ 16:37:27
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Emma

Hallåj igen! Tänkte på dom där kuberna på bolagret,tänkte beställa dom och när jag och sambon läste om frakten så kom vi fram till att den ligger på 95:-! Om varuvärdet är på mellan 500-800:- och du hämtar det själv på utlämningsstället så kostade det 95:-!!!=) Om inte vi läst fel vill säga...tyckte 500:- lät lite mycket i frakt! Så det kanske blir ett "klick" ialla fall!?=) Ha en skön kväll, kramar emmsan

2008-11-08 @ 19:38:27
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Jennica med vit inredning

hejhej!

Japp Nordiska är jag på ibland, dock inte så ofta. tycker inte dem får in så mkt nytt. När jag väl hittar nåt där är det alldeles för dyrt, e ju inte bara budget där tyvärr.

Menar du Bohaget? Underbar butik!! Den låg ju uppe vid Åhléns förut så den är ju inte ny, bara att de har mer saker nu när dem har större lokaler. Likadant gardincenter som jag antar du menar inne på västerport, den låg ju också på ett annat ställe innan som va mkt mindre. då hade dem nästa bara gardiner o så.

Jaha, jo min bästa kompis döpte sin son i törnsfalls kyrka, hennes kille (pappan) är därifrån nånstans. så jag har inga kopplingar alls dit själv.

Ja visst är Keep calm-postern såå läcker, synd bara att den snart finns i allas hem. men man kan ju inte tänka så heller. finns ju tyvärr massa saker man vill ha men inte får plats med. jag o min sambo bor ju bara i en tvåa så finns ju inte allt för mkt plats för saker man vill ha.

Tråkigt att din dotter blivit av med jobbet. Min lillebror blev också uppsagd så han har fått flytta hem till mamma o pappa nu i väntan på en billigare lägenhet. O jag o min sambo är också arbetslösa, dock pluggar vi nu. Det finns inte gott om jobb nu precis!

Ha det bra! Kram

2008-11-08 @ 21:34:28
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: Mia

Svar: men jag tyckte det var trevligt att de tagit korten utan att stylat lgh, för det ser ju ofta inte sådär perfekt ut som det gör i tidningarna. Jag önskar att jag kunde låta sängen vara för det ser sådär bohemiskt och romantiskt ut men tyvärr är jag precis som du, MÅSTE BÄDDA så fort jag stiger upp!



Kram Mia

2008-11-09 @ 12:13:42
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

Mari; Man får se hur länge det håller. Går ju att byta ut när det blir slitet. Det finns ju lite andra papper att välja på som är mer slitstarka. Sådana med lite glansig yta du vet!? Som Linda har använt sig av. :)



Åh vad kul med pimpning! Den som fick pimpa hos sin dotter! Jag får inte göra något hos min gumma.:( Trist för jag har så många idéer. Samtidigt så är det ju hennes rum och jag kan ju inte tvinga henne. Har (nog) lyckats få med henne på att byta lampa i allafall. Får se hur länge den får hänga. Bild kommer!



Kram

2008-11-09 @ 13:06:26
Postat av: Mrs. b

Usch vad tråkigt för dottern! Hoppas verkligen hon hittar något nytt snart!

2008-11-09 @ 20:45:24
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0