Oj,oj!! Vad jag är sleten................

Gårdagen gick i full rulle och då ska vi inte tala om denna dag.
Vaknade tidigt som vanligt innan kl 4 och sen började jag jobba kl 07,00-15,00.

Kl 15,15 stod jag och väntade på Linda och mamma/mormor utanför IKEA för nu skulle soffan inhandlas, bara soffa trodde vi men ack vad vi bedrog oss.
Det blev ett besök som varade i 2 timmar och vagnen fullastad. Tydligen bra att ha med mamma och mormor det blir lixom lite mer i vagnen då och så billigt sen då...................smart dotter och barnbarn.
En snabb sväng bort till Elgiganten för att köpa micro (en av inflyttningspresenterna från mormor).

Dick ringde och sa att han o Oskar stod vid varu-utlämningen av soffan så vi for bort dit, då upptäckte han att hela släpet var fullt med sopor, killen han lånade den av sa att det låg några skivor i men det gick inte ens få in en mazarin som Dick uttryckte det. Nu gav mormor och jag upp och åkte hem och fortsatte röja. Packade resterande saker och skruvade isär tv-bänken m.m.

Tomt var det här nästan:





Grabbarna och Linda fick åka till sortergården och tömda skräpet och sen hämta soffan. Sedan har de åkt som skållade råttor för att hämta möbler och kartonger, inte fasen trodde jag hon hade så mycket. Fast släpet var iofs inte så stort.

Ska oxå nämna att igår tittade jag in på Blocket och hittade mitt bord där för ynka 400 kr så det skulle oxå hämtas. Linda ska låna det i väntan på att hennes kommer in på IKEA. Bordet jag fyndade var IKEA:s bord Svalöv så nu bara längtar jag tills det får komma hem till mej.



Nu sitter jag här i min ensamhet och bloggar lite och myser faktiskt, med en stor kopp kaffe jämte mej.




I morgon är jag ledig och lovade Linda att gå bort till lägenheten och skruva ihop soffan och köksbordet och fixa lite, tar med mamma/mormor som stöd. Hon kan gå och plocka lite.

Tror jag kommer att somna ovaggat ikväll på magen med min nya kudde från IKEA som Madde rekommenderade för oss som är magsovare!!


Kommentarer
Postat av: dahlarna

Vilken dag! Det tär på krafterna att shoppa... ;-) Hoppas att du sover gott i natt! STORA KRAMEN!

2008-09-01 @ 22:21:37
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Joanna

Låter som en väääldigt intensiv dag, hoppas att ni hade lite kul också.

Blev lite nyfiken på den där kudden för magsovare, jag har jämt så ont i nacken (misstänker att det är mina kuddar som är för dåliga).

Hyllning till dig som verkar vara en pärla till mamma!

Sov så gott!

2008-09-01 @ 22:26:18
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åhh shopping tröttar verkligen ut en! :D Men sen när alla grejor är på plats -vilken fröjd!

svar: nej absolut ingen powerwalk men man kan ju tro det.. haha, det gick lååångsamt och mesta delen av tiden satt han uppe på min axel och huvud haha en liten räddhare.. :D KRAM

2008-09-01 @ 22:30:39
URL: http://lisenis.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Att du är så duktig att du skruvar och grejar. Jag får liksom aldrig riktigt till det utan allt blir snett och vint...



~Livet i byn

2008-09-01 @ 22:39:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Oj vilken dag! Jag kan tänka mig att du sover gott i natt, kram Sandra

2008-09-01 @ 23:34:24
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Emma

Oj vad ni e duktiga och vad trevligt ni verkar haft det på ikea=) Kul att skruva och grejja lite!



SVar: Lackhyllan fungerar ganska bra, man kom faktiskt lite för nära skärmen, men eftersom vi funderat på att köpa en bärbar så får detta fungera så länge=)Ha det bra, kram emmsan

2008-09-02 @ 06:48:26
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Ann

Oj jisses va ni har stått i!!



Jag hade typ ingenting när jag flyttade. Tog med mig mina föräldrars soffor o bord. På "min" tid hade inte unga tjejer så mkt inredningsintresse.

Allt som var billig/gratis dög fint.



Det tog ingen tid alls att flytta. Eller så har jag förträngt allt.



Däremot har jag flyttat hur många ggr som helst. Jag o maken har flyttat 6 ggr på 9 år! Hit till phuket blev den 7:e gången och hem igen i höst den 8:e!!!



Otroligt att vi har vännner kvar va?;)



Sov gott!! Själv kan jag INTE sova på magen, tror jag skall kvävas då;)



kram

2008-09-02 @ 08:19:47
URL: http://vardagiparadiset.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0