Då åkte den fram ändå min cult-ljusstake

Nu har Cult-ljusstaken kommit fram och då upptäckte jag att mina manschetter är olika gråa.
De med tupparna på köpte jag på Tradera förra våren och har aldrig testat de ihop innan.
Men jag bryr mej inte så mycket för det är ju bara några dagar den ska står framme i denna skrud.

Ska jobba en del och sonen åker till Kina idag (usch då ska man vara nervös i många dagar igen) så ingen påskmiddag eller sånt står på schemat på gott och ont.

I morgon ska det målas lite och sen är det solstolen med en god bok som gäller om vädrets makter vill mej väl.




I går blev jag ledig (bara så där) så jag hann byta däck, dricka kaffe i trädgården och en secondhand-rund med grannen som resulterade i några mindra inköp.

Fyndade förresten en massa tulpaner på torget i Nässjö för 10 kr bunten, de var lite skadade i bladen men när jag klippt bort allt fick jag tre ganska härlig buketter för 50 kr, gillar det bättre än massa påskpynt om jag ska vara ärlig.



En liten kyckling i zink som hängt med i många år är framma iaf.



Brukar inte se ut så här på bänken i hallen men var så trött igår att jag bara slängde fram nåt....nada inspiration.



Ha en härlig påsk alla ni där ute!!! Kram!

Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Åh, så fint! Ha en skön påsk! Sen jag själv blev mamma förstår jag verkligen alla föräldrar som blir oroliga när barnen är ute och far. Ha en skön påsk!

2009-04-10 @ 08:08:53
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vad fint du pyntat, jag gillar verkligen hönan Henrietta från Cult. Dina mancetter är inget undantag.



Här värker snön ner utanför fönstret, vi skulle få 20 cm nu. Trist när man bara vill ha vår!



~Livet i byn

2009-04-10 @ 10:01:36
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anna

Hönan från Cult är jättefin



Ha en mysig påsk

kramar

2009-04-10 @ 10:07:33
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Fröken fräken

Härligare med en massa våriga tulpanbuketter än mängder med påskpynt. Jag gjorde en raid hos en bekant igår (med tillåtelse naturligtvis), och släpade hem rejält med hängbjörksris igår. Så nu har jag fått upp ett rishjärta och har lite annorlunda hänga påskris på plats. Räknar med att det är pynt som håller sig fräscht längre än över påskhelgen.



Hoppas vädret är med mig på påskdagen och annandagen, nu är det bara mer snö... suuuuck!

2009-04-10 @ 10:08:13
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Emma

Ja visst är det härligt med tulpaner, så vårigt och till vilket bra pris! Jättefina små hönor du har, jag har nästan inget men nästa år kanske det blir lite mer:) Ha det bra, kramar emmsan

2009-04-10 @ 11:55:51
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

Oj så fin dina manchetter var från cult, gillar dem skarpt! Och fynd som vanligt, du skulle bli en personal shopper! :-)



Förstår att du är orolig... Kina är låååångt borta - men samtidigt låter hans resa spännande!



Önskar dig en solig och fin dag vännen!



Kramar från mig och en stapplade Lura som mycket riktigt får oss att le i sina nya stövlar ;-)

2009-04-10 @ 12:05:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: MO

GLAD PÅSK till dig vännen, du har precis lagom mycket o jättefint påskpynt...I år har inget ris fått komma in, nej lite videkisskvistar o några hönor, det är allt....



Bättre väder kan man inte önska i alla fall, vi har suttit ute hos mamma o pappa hela eftermiddagen o njutit av det underbara vädret...



Oj, då förstår jag att du är orolig, men det kommer säkert gå bra för sonen, kramar

2009-04-10 @ 19:45:20
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Mirka

Vaddå nada inspiration??! Du skulle se våran tillfälliga kyckling från konsum då. Så ful att det är pinsamt. Du har ju fint pynt. Våran kyckling kan inte ens stå själv....



Ja då är väl dina mamma-nerver igång då. Kan tänka mig att det är lite pirrigt att ha sitt barn på andra sidan jorden. Bara resan dit är väl spänning nog.. Han får det säkert jätte bra iaf!



Har du varit ute i solen idag då? Har ju varit underbart väder. Vi har varit ute hela dagen. Emil har fixat lite i rabatten och jag har tittat på...

2009-04-10 @ 19:47:13
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0