Ett inlägg från den trötta + utmaning

och då menar jag inte bara bloggtrött utan allmänt trött.......har sovit så galet lite nu några dagar så igår tog batterierna slut helt när jag var och jobbade, somnade i bussen när vi var ute med brukarna (satt inte vid ratten tack o lov) och sov ända tills vi kom hem, inte så länge men iaf. Och ingen fara är ju skedd för jag sov inte djupt och allt var lugnt. Sov nog med ett öga halvöppet :).

Har vaknat innan tre nu i flera dagar......så idag har jag tagit ledigt och sov faktiskt till lite över 5 och det är ju helt OK för att vara mej.

Idag ska det bli fint väder så det blir att sitta i trädgården och slappa och sen ska grannen och jag äta en god sallad.

Ett litet IKEA fynd för 25 kr från fyndet kan jag väl slänga in:

Med värmeljus i

Testade med en batteribelysning som jag köpte på IKEA:s vinterrea och det blev ett kanonfint ljus.



  

Har kommit på att till skillnad från mej så är Photoshop lite morgontrötter, funkar ibland inte på morgonen men på kvällen brukar det vakna till liv, kliar mej i huvet och fattar nada.


Fick en utmaning från Syssla igår och går ut på att skriva ner fem saker jag ska göra under året och sedan utmana fem andra.
  1. Att sova längre på morgen, hur man nu ska fixa det?
  2. Köpa en kombinerad kyl/frys, min fyl och frys är gammalt, för stort för mej och drar en massa energi.
  3. Lägga nytt golv i hallen
  4. Ha en underbara semester med ett gott väder, Vädret är redan beställt, kommer v 28-31 så har ni inte lagt semester då så ändra om ni kan.
  5. Hitta karl som är händig och kan slipa mitt parkettgolv, nja lite annat ska jag väl ha han till oxå ;-) t.ex sätta upp lampor och sånt....

Alla som vill får hänga på......har ju cirkulerat ett tag nu så jag har inte koll på vem som gjort och inte gjort.

Ha en bra dag och kramen på Er!


Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Usch vad jobbigt att sova så lite... Vet att man blir helt förstörd efter en bebis som inte tycker att det är så kul att sova på natten. Bra att du tog ledigt. :-)



Lycka till med karlletandet!

2009-04-17 @ 08:08:48
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja den där sömnen är liksom A och O... och då inte den som gärna infaller på jobbet...

Hoppas du får lite kraft av sol och sallad idag!

Som jag ser det så behöver bara punkt 4 och 5 uppfyllas från listan. Ur punkt 4 får du nog sova lite längre och ur punkt 5 behöver du inte byta frys, får lagt in nytt golv och slipat parketten!

Kram

2009-04-17 @ 09:11:35
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Tur att fler än jag är trött, men för mig beror det på magsjukan som härjat. Jag minns inte när jag var så dålig sist...



Ha-ha vilka fina punkter! Den sista måste ju vara lätt, du är ju världens klipp för vem som helst :0)



~Livet i byn

2009-04-17 @ 10:45:41
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Väldigt trött jag med, mest pga förkylningen.

Svar: Japp det var till Jönköpings Ikea vi åkte igår:) Kom hem med alldeles för mycket:)

Ha en bra dag.

Kram Kristina

2009-04-17 @ 11:04:14
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Hoppas verkligen jag slipper reprisen på kräksjukan, första gången var helt nog för min del.



~Livet i byn

2009-04-17 @ 12:18:07
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Mia

Mari, då är vi två. Har inte sett Idol på flera år i ren protest. Folk undrar hur romare kunde titta på gladiatorspelen men detta är ju lite samma sak. En del njuter liksom av att se andra skämma ut sig och tryckas ner.

Fick den här länken från en väninna i London och jag tycker den visar precis vad jag menar och därför ville jag visa den. Härligt att the underdog för en gång skull vann.



Härlig Helg

Kram Mia

2009-04-17 @ 14:25:48
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration&design

Hej Mari! Har du provat spikmatta?

Det ska vara jättebra både mot sömlöshet och

det ska ge en ny energi. Jag testade min som jag

fick hem i går och jag var SÅ avslappnad i gårkväll, att jag kände mig halvfull. :D Sen på natten vaknade jag till i bland och kände mig blytung i kroppen samtidigt som den kändes "speedad" på något skumt vis. Det kanske var energin som kom till mig för i dag har jag kände mig så piggelin och energisk. :) Men ändå lugn. Ett litet tips till dig. Mattan är bra om man är deppig/ hängig, den skapar endorfiner. Jag köpte Shaktimattan. Kostade kring 600 spänn men det är det väl värt. :) Ett litet tips från mig. :) För jag VET hur det är när man känner sig slut i batteriet. Det är så frustrerande.



I morrn ska det kalasas här hemma, så energin kom i rättan tid. :) Ska lägga mig på spikmattan snart, och har jag tur så får jag ännu mer energi så jag orkar stå i en massa i morron. ;D





Kram & go helg på dig!!

2009-04-17 @ 18:10:25
Postat av: Malin Inspiration&design

Hehe, skriver visst som om jag var full. Skyller på spikmattan. :))

2009-04-17 @ 18:11:45
Postat av: Therese - Lurans blogg

Till skillnad från mig har du all anledning att vara trötter... men jag har piggat på mig efter lite promenader å lite bättre kost. Du var helt klart värd en dag i solen och att bara vara. Det behöver man!!! Önskar dig en riktigt härlig helg, massor av kramar från mig och luran som just pekade på din lykta och sa voffe, mao dax för sänge ;-) Hi,hi. Kram

2009-04-17 @ 19:37:56
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: MO

Ja fy för kärringbesvär (om det nu är det), jag gruvar mig redan lite för det....Men att inte kunna sova måste ju vara urjobbigt i längden.



Söt lykta du fyndat, gillar priset, ja som du förstår är jag verkligen FÖR fyndpriser.



Ha en skön Fredagskväll, kramar

2009-04-17 @ 20:25:16
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Ja får man inte sova ordentligt måste man försöka vila upp sig för att må bra. Själv är jag ställd lite åt andra hållet så jag somnar sent och vaknar sent :)

Fint litet Ikeafynd!

2009-04-18 @ 11:27:37
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Jag har också varit så trött.. till slut kändes det som att ju mer jag vilade, desto tröttare blev jag! Så nu har jag varit uppe och donat lite, det känns bättre då i halsen också. Ligger man ner vill det till att samla på sig i halsen, om man säger så..



DU lyckas då alltid göra sådana fynd på Fyndet. Jag har sagt det förut, på Fyndet på Ikea i Happis finns det aldrig något bra!!



Har semester samma tid som du plus även v 26 då man drar till storstan, så jag hoppas att du delar med dig av soligt, varmt och vackert väder!



Här fortsätter det med deckare, får se om det blir ännu en Midsomer, eller om vi hittar något annat?

2009-04-18 @ 18:45:11
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

Tittar in som hastigast för att se hur landet ligger, själv har jag kryat på mig som tur är, har hunnit med en natt i stugan med mannens syskon med respektive - trevlig! Annars pågår mest förberedelser för valpens ankomst näst helg... Stor kram!

2009-04-19 @ 17:21:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Kikar in och önskar dig en trevlig söndagskväll. Svar: japp det blev bordet, så fint så:)

Kram Kristina

2009-04-19 @ 17:37:40
URL: http://fruinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0