Gardinbekymmer, usch!

Jaha! Idag skulle det hända så mycket hos Mari och vad hände då?? Nada! Lite svårt att komma igång när man kommer in dimpandes så där vid lite efter 9 på morgonen........

Skulle sätta upp de nya gardinerna i rummet men en längd fick räcka och sen ner med den och upp till Hemtex och lämna tillbaka dem. Färgen gillar jag men passar bättre i sovrummet iaf hos mej. De svarta gardinerna får hänga med än ett tag.

Kuddarna matchar gardiner i sovrummet så de behåller jag samt två av de fyra gardinlängder jag köpte för de kommer jag att sätta upp i sovrummet när jag tröttnat på de blommiga.

Det är som förgjort att komma till start med något här hemma känns det  som. När jag varit på Hemtex åkte jag på secondhandrunda och hittade lite ljusstakar (för det har man ju inga innan, host) och sen åkte Linda, hennes kompis och jag och åt luchbuffé på en Chinarestaurang och det var trevligare än att bråka med gardiner och sånt. 

När jag kom hem kom jag på att jag lovat skicka Krukgubbarna så nu är det gjort oxå, glömde ta ett kort på de två snygga paketen jag gjorde men det kanske vinnarna kan göra? Funktion går före snygghet var det som gällde va?? (Tur ni inte ser hur jag rodnar nu .)

Men jag säger som alla andra dagar: I morgon då ska jag minsann ta tag i allt jag borde fixa........fast det springer ju inte ifrån mej som tur är......och en att "göra lista" har jag inte heller gjort fast jag borde. Var sak har sin tid får väl bli mitt nya motto fast jag gillar det inte egentligen.....

Nu ska jag pyssla lite med mina "nya" ljusstakar och ta lite kort...........sen blir det soffan som gäller.

Ha en bra kväll!!




Sovrumsgardinerna i närbild


Kommentarer
Postat av: MO

Ja det händer rätt ofta att det inte blir som man tänker sig, lika tråkigt varje gång, tur att man kan lämna tillbaka det man köpt o inte trivs med.



Låter som dagen ändå varit trevlig med lunchträff o lite nya helt nödvändiga ljusstakar, jo jag vet...det räcker inte med ett tiotal eller så ;) Det är precis likadant med lampor ju...



Så nu ska jag snart dra ut maken på en promenad, han behöver rastas ibland...hihi.



Kramar på dig o ha en skön kväll

2009-02-17 @ 18:55:14
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Therese

Det här med gardiner är inte lätt... Själv väntar jag på ett gång från jotex - men min magkänsla säger att de flesta får gå tillbaka :-/ Ser fram emot bilder av ljusstakarna!



Och själklart kommer bilder av krukgubbe paketet ;-)



Trevlig kväll!

2009-02-17 @ 19:57:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken härlig färg det är på gardinerna! Jag önskar att jag också snart får tid att fixa med lite vårligare gardiner!



Kram Anna

2009-02-17 @ 19:58:22
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Dahlarna

Åh vad jag ser fram emot ett litet paket på posten! Hur det är inslaget spelar ju absolut ingen roll. Det är säkert toppenbra det du har gjort.



Nästa gång du ska till Norrköping, kanske du kan planera in en extra vecka eller två... ;-) Då finns det lite fixande & trixande att göra i det dahlska hemmet... ;-)



Vilka läckra lila gardiner. Vad fint att de skiftar i lite glansigt!



Ta hand om dig & ha det så bra! KRAMAR!!!!

2009-02-17 @ 23:28:24
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Jag har faktiskt aldrig haft en rosa telefon. Har valt funktion före hela tiden men nu har jag hittat en som har både och. Min nuvarande telefon köpte jag i maj så den är inte speciellt gammal men ändå håller den på att rasa sönder :P



Kul att få se närbild på gardinerna, de är väldigt fina. Kudden är också väldigt fin såklart ;)

2009-02-17 @ 23:31:33
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Vilken fin bild det är på dig!

Svar: Tack så mycket! Jag kan knappt fatta att vi är förlovade :) Kram Sandra

2009-02-18 @ 01:01:30
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Sofie

Vilka snygga gardiner, känns väldigt våriga! Så härligt med alla våriga bilder som börjar dyka upp på bloggarna nu... känns som man mer och mer lämnar mörkret och går mot ljuset :) Kram, Sofie

2009-02-18 @ 01:47:27
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: Therese

Jag är också mer kaffemänniska än te människa, dricker endast te när jag känner mig krasslig eller om det är det värdinnan/värden bjuder på. Men dessa Kusmi burkar är ju så fina ur ett inredningsperspektiv, eller är jag helt galen nu? skrattar Hoppas du får en fin dag!



Kram

2009-02-18 @ 08:08:54
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0