Flyttat runt lite på köksbänken

Nu har jag flyttat runt lite på min köksbänk, den är så liten att det inte går att göra så mycket med den men lite har jag allt fått till det.

Så här såg det ut innan.

Micron har förpassats till skafferiet och elen är fixad, fungerade med en förlängningssladd och lite trix.

Brödburken har fått komma fram igen men inte finns det bröd i den utan lite "bra och ha" saker som gärna ligger och skräpar annars, bla mobilladdare, pennor och lite smått och gott.

Brickan var från början en julbricka från Åhlens som fått några lager sprayfärg från Biltema.

Så här får det vara nu ett tag............ska hitta små ljuslyktor i grått eller svart glas tänkte jag, Vet att Kivi har men tänkte se om jag hittar några andra.

Ska oxå tala om att rummet är färdigmålat, fast inte bakom TV:n. Vet inte om jag ska ha tapet eller om jag ska måla där ännu. Tiden kommer inte räcka i helgen för att åka och titta på tapeter för jag jobbar som attan och sen ska jag på kalas på söndag kväll till sonen. Är ledig på tisdag kanske letar jag då.

Nähä, nu ska jag ut i tvättis och hänga lite tvätt sen väntar jobb kl 12-21 idag. Jäkla skit-tid rent ut sagt......

Ha en bra helg!!








Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fint det blev, flyttade också om på mina köksbänkar igår, det blir större förändring än vad man kan tro. Snygg termos, förresten, jag har en likadan. =)

/Jenny

2009-01-23 @ 08:43:13
Postat av: Milla S

Så snyggt, rent och fräscht du har det! Bra lösning med micron, de tar ju så mycket plats!

Ha en trevlig helg trots mycket jobb!

2009-01-23 @ 08:56:42
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

Nasjigt hon har piffat. :) Smart att ha småjox i brödboxen. :) Man måste inte ha det som saken är menat för. :) Förvaring som förvaring. :)



Go helg på dig!!

2009-01-23 @ 11:48:00
Postat av: tina

Rackarns vad snyggt!Kul att flytta runt på sakerna man har...det blir som nytt!

Skönt att få undan micron in i ett skåp!Nu ska jag göra mej iordning,vi ska till svärisarna på mat så jag får önska trevlig helg och ha det gott!



kramar/tina

2009-01-23 @ 17:21:12
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Vilken stilig ordning! Ibland är det bra att ha lite mindre plats på köksbänken, då tvingas man ha ordning. Jag har ett litet kök men faktiskt väldigt mycket bänkyta. Och då drar man igång allt möjligt där som inte är så köksaktigt, typ måla lampfötter...inte bra för ordningen...



Ja, det var verkligen dålig tid att jobba, hela dagen gick ju åt... jag var så dödstrött när jag kom hem från jobbet att jag har sovit i nästan en timme på soffa. Men vet inte om jag blev piggare eller ännu tröttare..?!

2009-01-23 @ 18:33:13
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Anna

Det blev jättesnyggt på köksbänken! Din brödlåda gillar jag massor.



Jag hoppas att du har en bra kväll trots den lite tråkiga jobbtiden! Kram Anna

2009-01-23 @ 19:42:25
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Ann

Så mysigt du fått till det.

Jag har oxå typ bara svart o vita grejer. Köpte en skål med röda blommor på för ett tag sen.

Det kommer att bli mkt rött ihop med svart/vitt. Och gult! Det blir nog läckert nu när våren kommer. Såg hos Husmusen att det är vårens trendfärg:gult!

Passar mig perfekt!



kramen på dig tjejen!!

2009-01-23 @ 23:29:05
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Liveti byn

Vad fint du gjort, visst blir man sugen på förändringar nu på våren. Jag har också stökat om lite i köket i går kväll men resultatet blev så där...



~Livet i byn

2009-01-24 @ 09:59:57
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Mari; Det låter segt, usch! Trist när man inte orkar hålla sig uppe längre men du behövde nog sömnen. :)

Hoppas du känner dig pigg & alert nu. :) Verkar vara dryga arbetspass du har. :S Imponerande att du orkar.

'





Kram!

2009-01-24 @ 11:50:04
Postat av: Monkan

Wow vilken förvandling av fatet! Sprayfärg verkar verkligen vara toppen. Bara det att den ska sprayas... då skulle man kanske behöva nånstans utomhus att hålla till. Vad fint du grejat i köket och vad trevligt det ser ut att ha kaffebrickan färdigdukad, det är ju jättebra att ha de fina kopparna framme! Aha, så brickan är också sprayad, jisses vad du har grejat.



Fin ljusstake, den passade ju jättebra där på tv-bänken. Och åh så söta krukgubbarna var! :-)

2009-01-24 @ 18:11:35
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Mia

Två frågor direkt: den där radion, är det den där überdyra saken eller har du hittat en mer plånboksvänligt alternativ? Vill gärna ha en jag med...

Skärbrädorna bakom, för det är det va? Va fina mönstrade liksom, vartifrån kommer dem?



Det är farligt för min plånbok att komma in hit, för precis som du gillar jag svart vitt så jag blir alltid inspirerad härinne.



Visst är min Harriet fin - hon har själ. Det kan inga BMW-ägare säga om deras bilar. Dessutom är hon såå bensinsnål!



Ha en härlig lördagskväll!

kram Mia

2009-01-24 @ 19:11:37
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Madde

Hallå bruttan, det ser jättefint ut - jag ledsnade faktiskt på att det såg ut som hos alla andra hemma hos mig....gillar mitt sovrum dömkt nu - det ser oxå bättre ut live, så satsa du på att göra sovrummet mysigt ;) kramis

2009-01-24 @ 19:27:47
URL: http://alskadehem.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Mysigt värre!!! ;)

Det är kul att fixa till det på köksbänken!!



hoppas du har en bra helg!!



kram på dig!!

2009-01-24 @ 22:24:41
URL: http://mariakoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0