En tråkdag......

I morse ringde sonen vid 7,45 och sa att inte bilen startade så det var bara för Mari att rycka ut i nattlinnet (kappa över givetvis) och köra han till jobbet. Tur man inte får motorstopp eller nåt händer när man är sån klädd.

När jag kom hem fortsatte jag att ägna mej åt att sätta i öljetter i Lindas nya gardiner mormor sytt. Har dragit på det hela vecka  Mäta, rita, mäta, rita.........klippa tjocka tyget och få blåsor av saxen.......usch!
Hoppas de blir fina när de kommer upp så ont i handen som jag har.

Skönt att ha det gjort nu så jag kan ägna morgondagen åt att få upp fondtapeten i rummet och storstäda hela lägenheten.

Om det är någon som undrar så jobbar jag faktiskt nu och slutar 8.00 i morgon bitti, så har jag det i eftermiddag/kväll/natt.



Kommentarer
Postat av: Zizzie

Ska bli spännande att få se nya fondväggen :)

2009-01-29 @ 18:16:34
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Vi har också två Hemtex så jag får kanske hålla utkik på bägge tills nån har ett bra erbjudande då. 100kr per kudde är rimligt tycker jag men inte tvåhundra... Tror de skulle göra sig bra på sängen, har lila nu men det känns mörkt och tråkigt till det svarta överkastet. Rosa känns dessutom väldigt vårigt tycker jag :)

2009-01-29 @ 18:21:21
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ha-ha jag fick en tokrolig bild av dig springande runt i nattlinne ;0) Jag brukar gå ut med hundarna iförd nattlinne, men här i ödemarken är det ingen som bryr sig...



~Livet i byn

2009-01-29 @ 18:24:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: MO

Tur att det finns snälla mammor som inte drar sig för att köra ut i nattlinnet för att "rädda" sina barn. Ännu mer tur att du klarade dig hela vägen hem utan att behöva ut o lufta dig...hihi



Ska bli kul att se vilken tapet du valt som fondvägg. Känner jag dig rätt så hinner du väl knappt börja innan du är klar ;)



Nähä du, inget mer städande...idag i alla fall. Visade maken mitt lår, ja det är lite nedanför skinkan, o han såg att det var svullet, en stor rundel som en asiett (Stavning?) ungefär, det kommer säkert bli snyggt blått oxå.



Ha en härlig fredag, kramar på dig

2009-01-29 @ 19:55:08
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Anna

Tur att dina barn har en så snäll mamma! Ja, nog hade det varit bra typiskt att få motorstopp vid ett sådant tillfälle när man endast är iklädd nattlinne ;-)



Det blir spännande att se resultatet av tapetserandet framöver! Ha en bra fredag! Kram Anna

2009-01-29 @ 20:57:37
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Jag har ingen bil som pappa behöver rycka ut och rädda, men det har kan hända hänt en och annan gång att han fått rycka ut att hämta något oväntat stort loppisfynd. Lyckligtvis brukar han oftast ha hoppat ur pyjamas och morgonrock, men det är nog inte alltid håret har varit nyligen kammat precis... så det kan också vara en syn! ;-)



Jamen, nu har du verkligen fått pysselenergi; grejar med öljetter, slänger upp tapeter var och varannan dag och städning m.m. Själv har jag skandalöst fortfarande inte fått sytt mina kuddar...

2009-01-29 @ 21:53:50
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Milla S

Då får man säga välkommen hem nu då såhär på morgonkvisten (utan nattlinne antar jag...)

Kommer att tänka på dig idag och ditt tapetserande, själv ska jag slipa, spackla och förhoppningsvis hinna måla en vägg i köket... Ska bara blogga lite först... och dricka kaffe... och.... nej IDAG SKA DET SKE!

Kram

2009-01-30 @ 09:25:42
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0