Lite fynd från IKEA

Igår när jag jobbat var jag galet shoppingsugen. Drog bort till Village och Indiska en snabbis för att kolla in lite nytt. Oj, vad Village hade fått mycket men inte vad jag var ute efter, fast jag vet inte vad jag är ute efter riktigt för det vet och ser jag först när jag springer på det. En lampa kanske?? Ljusstakar?? Nja, nåt att ha på TV-bänken ska det vara iaf och nåt kul till köksbänken. Håller på att mixtra lite i lilla köket men har svårt att få till det.

På Indiska blev det iaf gardiner som jag vet att jag inte kommer att behålla med all säkerhet.........ska testa att sätta upp dem men tror inte de går riktigt hem här hos mej. Vet ju precis vad jag vill men inte fasen finns det att köpa men får nog offra mej för några timmar vid symaskinen så får jag vad jag vill ha.



Tog en tur till IKEA, det var inte igår det minsann och hittade dessa stora och rejäla vaserna HAVTORN som var måndag-fredag erbjudande och de kostade bara 39 kr så det blev några stycken. Ska ha att ge bort tänkte jag. Inte alla givetvis men gillar att ha lite på lager. (Har nu tömt mitt lager på vaser som jag köpte på Hem och Hobby nu så det är bra att ha lite i beredskap.)



Hade en jättebra eftermiddag/kväll på "after jul" med jobbet, vi var på bio och såg Allt flyter av Måns Herngren, det blev många härliga skratt. Sen gick vi vidare till lokalerna där vi har vårt kontor och avnjöt en underbart god hemmagjord soppa med nybakat bröd och äppelpaj och vaniljsås till efterrätt. Så vid halv 8 tiden var jag redan hemma, jäst och nöjd.

Nu ska jag köra sonen till jobbet om en stund..........inte ligga i sängen här inte när man jobbar kväll. En tupplur lite senare ska jag nog unna mej. Vaknade vid 4-tiden fast jag har blivit lite bättre med min sömn. Har t.om börjat ställa mobilen om i fall att........


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej. Jag ska genast kika in på deras hemsida.

Jo vi har den turen att vi också har Biltema här i närheten. Det jag saknar är Village. Den närmsta ligger i Lund så det är en bit att köra.



Du får ha en underbar dag.

Hälsningar

2009-01-15 @ 08:39:41
URL: http://jagomlivet.blogg.se/
Postat av: Mirka

Lilla jag är nog blind, för jag har totalt missat det där med vaserna. Var på Ikea en snabbis med Emil igår. Han vill väl inte bli stående på sin arbetsplats för länge så jag fick rycka med mig det som skulle inhandlas.. vi hann däremot fota Sigrid hos den där fotografen som stog vid ta-själv-lagret. Blir nog bra, gratis är gott :)

2009-01-15 @ 09:01:35
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Joanna

Åh ja Village, jag har kikat in deras vårkatalog och där fanns massor som såg lovande ut. Fina IKEA fynd du gjort. Vilken pärla du är som tänker på alla andra också då du shoppar :)



Ha en fin fin dag!

Kram

2009-01-15 @ 09:13:40
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Jag måste också in på Village och se om de fått in nåt bra. Jag har ett presentkort där på 500:- som jag inte hittar nåt riktigt bra för :P



Vad är det för gardiner du vill ha då som inte verkar finnas nånstans?



Vaserna är väldigt fina iaf och lycka till med att hitta nåt fint till tv- och köksbänk!



Ha en härlig dag :)

2009-01-15 @ 10:01:28
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Mirka

ok, nu känner jag mig riktigt puckad ;)

2009-01-15 @ 10:16:22
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Hellan

Snyggt !



Trevlig blogg du har!

2009-01-15 @ 10:28:03
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

På något vis är det ju ALLTID så att när man är som mest shoppingsugen så är det jättesvårt att hitta något man vill ha. Då verkar alla butiker vara tomma eller bara ha jättefula grejer.



Men, med tygrea så måste du ju bara bege dig till den butiken! Jag kastade mig på bussen för att hinna till den tygaffär här som har rea just nu, efter jobbet. Misstänker att de dock tagit undan de finaste tygerna..

2009-01-15 @ 12:40:34
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Milla S

Det här var konstigt... Kikade in till dig i morse och lämnade en kommentar och jag tar alltid för vana att se efter att den kommer in. Detta har jag för mig jag gjorde i morse också... och skrev lite om dina fynd, fågade om du köpte dem svarta eller om du sprayat dem och önskade dig en bra dag. Nåväl nu fick jag gjort det igen. Kanske var det för tidigt på morgonen...

Anledningen till att jag kikade in nu är att jag ville höra om du brukar ha problem när någon vill länka till din sida? Jag har försökt flera gånger men min länklista vill inte ta emot din adress... Två konstigheter på en gång... Hm.

Kram så länge!

2009-01-15 @ 15:23:36
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

Hehe, det var en roligt bild med symaskinen. Så känner jag mig just nu när jag är inne i sysvängen. :) Jag tror jag ska springa inom Village i morgon men man lär väl bli sjuk som vanligt. :S Är ute efter något mer rött, något till tevebänken. :) Man "behöver" så mycket så. ;)





Kram & trevlig kväll!

2009-01-15 @ 16:33:27
Postat av: MO

Det kan man kalla fynd ja, snygga o vilket bra pris, det är sånt jag gillar (både ock).



Låter som du hade kul igårkväll, alltid gott att sätta sig vid dukat bord o slippa både laga mat o diska (fast det slipper ju jag iofs, diska alltså, gud vilken bra uppfinning diskmaskinen är, det är väldigt smidigt).



Nähä, nu måste jag gå o ta ett sista kiss innan träningen börjar, skönt att vara tillbaka i träningstänket, för det tar emot lite ibland får jag erkänna, kramar på dig

2009-01-15 @ 18:35:12
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: jenny

smart ide där att köpa på sig lite billiga detaljer och ge bort:-)

nu var det längesen jag var på ikea så det börjar bli dags för en tur:-)

Kram/jenny

2009-01-15 @ 19:53:09
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Anna

Snygga vaser och till ett mycket bra pris! Vad smart du är som köper på dig några extra för att kunna ge bort vid behov ;-)



Kram Anna

2009-01-15 @ 21:25:09
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är också rejält shoppingsugen och tänkte ta en runda förbi stans inredningsaffärer imorgon... däribland Indiska :)



Kul att fynda! De där vaserna är riktigt snygga.



Kram, Sofie

2009-01-15 @ 23:24:29
Postat av: Sofie

Kanske ska fylla i min bloggadress också så du ser vilken Sofie som kommenterar :) Kram igen!

2009-01-15 @ 23:25:22
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: dahlarna

Nämen har Mari varit på IKEA, & Village.... :-) Jag är bara så avis på dig som har det i den staden du bor, så då måste jag retas lite. ;-)



Vilket fynd du gjorde med vaserna!

Nästa gång du besöker Norköping måste du verkligen ha tid att kolla runt lite mer. Industrilandskapet & Knäppingsborg är definitivt ett måste!



Hoppas att du får en mysig helg! KRAMISAR!!!!!

2009-01-15 @ 23:51:00
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Mari; Typiskt att dom är slut på "mitt" IKEA. Har ju så nära annars vilket är bra när det suger i pysseltarmen. ;) Jag fick ett tips från en besökare att Biltema har svarta brickor och till det perfekta priset 19.90 kr. :) Sånt gillar vi!



Trevlig helg på dig!



I kväll blir det bia med barnen. I morgon blir det shopping! :D



Kram

2009-01-16 @ 09:17:19
Postat av: madde

riktigt snygga saker du hittat ;) nä inte är det hampen inte - det är en ny matta från jobbet ca 3000 dyrare :S men helt klart värt pengarna - skiten verkar inte bita sig fast i den som den gjorde på hampen :)kramen

2009-01-16 @ 13:14:44
URL: http://alskadehem.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Jag är också galet shoppingsugen, men jag är krasslig igen så jag får hålla mig hemma. Men jag packade faktiskt upp min Kitchen Aid i dag och den är så himla fin.



~Livet i byn

2009-01-16 @ 15:39:42
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Ann

Jasså- presentlagret har tagit slut? Va bra att du kommer ihåg i tid då.

Vår Ikea har renoverat hela tiden vi har varit hemma så det har varit så stökig och svårt att hitta fynd. Eller ordinarie sortiment över huvudtaget.

Så Allt flyter är bra? Skall se den nån gång.



Nu är det omröstning i Let´s dance. Inte så värst kul, men jag håller mina föräldrar sällskap.;)



kram o må väl!!!!

2009-01-16 @ 22:25:46
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Monkan

After jul lät som en lysande idé, det är ju så mycket grejer ändå innan jul, och så kan man ju handla festblåsan på rea :-) Aha, filmen, vad bra med betygsättning, den ska jag se!



Vaser på lager att ge bort, det var värstans. De var verkligen tjusiga. En skål till bänken kanske? Säger jag bara för att jag sett en som jag vill ha :-)) Färdiga gardiner har jag nog aldrig köpt, de gör ju inte såna som man vill ha! Jo, köksgardin har jag köpt, som egentligen är löpare, så den kan de kan inte få några pluspoäng. Jamen klart du ska sy!



När jag köpte typ Åhléns häromdagen såg jag ett himlans smidigt sätt att klippa rakt, en metod som funkar på såna tyger som man kan riva. Vi får se om jag kan beskriva det i bloggen senare, om jag kan lyckas härma…



Oh vilken goding du köpt, D60. Jag är ju så i valet och kvalet om nästa kamera, system eller inte. De är ju så bra, men så stora, och mycket grejer. Så jag får väl hoppas att den nuvarande håller ett tag till så jag kan fundelera, men jag skulle inte bli helt ledsen om den skulle gå sönder just nu :-) Klart du ska testa o labba med kameran! Massor!!!



Photoshop kan du säkert :-) bara det att du inte lärt dig "allt" än :-)) Jag menar, det är ju inte kunskaper man föds med... man måste, läsa, höra eller bli visad, och sen testa.

2009-01-17 @ 12:50:13
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hejsan hoppas du har en trevlig lördagkväll.

Tack för ditt tips ang knopparna från Biltema. Vi var där i dag och handlade knoppar till köket. Vi kommer att endast köra på knoppar och skippa handtag, men jag tror det kan bli bra ändå.

Ha en underbar helg

Kram Anna

2009-01-17 @ 20:54:13
URL: http://jagomlivet.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka fina vaser/flaskor som du köpte på Ikea. Jag köpte något liknande fast på Plantagen och den kostade betydlig mer...trevligt när man får mycket för pengarna :)



Ha en fin kväll :)

2009-01-17 @ 22:31:30
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Snygga vaser du fyndat!

Själv har det inte blivit nåt Ikea-besök på att bra tag nu. Före jul tänkte jag att inte en chans jag sätter foten där tillsammans med barnen som ska leka och åka rutchkana etc, och riskera att få nån magsjuka precis i juletider... Men nu borde det ju vara fritt fram :-)

2009-01-17 @ 22:48:28
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0