En lördagstripp med lite fynd.........

är alltid kul att göra. Grannen och jag for i väg vid 8- tiden till Kulturhusets loppis. Den är nästan varje lördag året om förutom när det är RÖD dag på lördagen. Nåt att besöka om man har vägarna förbi Jönköping en lördag men var där när det öppnar kl 8 sen är det nästan försent,då har gobitarna redan gått. Vi ska stå där lite senare i höst, då blir det att rensa igen. Blev även en tur till Torget där det inhandlade en läcker bit lax och underbar rabarbersaft samt en tur Erikshjälpen och Myrorna.

Gjorde några små fynd bl.a en Cultljusstake för 5 kr och en annan underbar ljusstake för 15 kr (kommer inlägg senare) och lite barnkläder från Esprit och Polarn och Pyret till kusinens barnbarn för några 10:or. Kläderna var som nya, får hålla tummarna att de passar och duger.

Denna kakburk i tre våningar blev min för 80 kr, nu ska den bara ev. få en makeover, sliten och skitig är den och vet inte om skiten går bort om inte ligger den risigt till för ett par lager sprayfärg. Vilka färger ska denna bli i tycker ni isf?





Ni kommer väl ihåg min andra kakburk? Om inte kommer den här en repris:



Här är jag,  fast halshuggen... det blev så tokig min när jag skulle fota mej själv. Min tunika från Ullared och mina Calou samt jeansjacka från MQ som äntligen har hamnat hos mej efter varit på vift med dottern sen i våras, har fått tillbaka den fler ggr men sen har hon lånat den igen innan jag hunnit använda den. Men nu har jag satt ner foten och sagt STOPP!!



Har nu gjort en ny kategori som heter Loppisfynd med mera

Ja just det, ni undrar hur det gick med det jag skulle inhandla på Blocket, det gick åt fanders. Var en före mej som ringt men ev inte kunde hämta det pga avstånd men tror ni inte 17 hon löste det, men det går fler tåg....

Nu får ni ha en härlig lördagkväll alla ni där ute!!!

Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Ja här är det lung som attans jag jobbar men kollar runt lite tror folk har super dåligt med pengar för vi brukar ha häcken full ,och regnet i kväll gör det inte bättre :( Ha en bra kväll fin kak burk kolla på en sådan i dag tänkte på dig då :) Hur fin din blev :)

2009-07-18 @ 20:06:00
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad kul med loppis:) Kanske kan följa med dej nån gång, vore skojj?!:) Fina fynd och kakburken kommer bli kanonbra. Ha en skön lördagskväll, kramar emmsan

2009-07-18 @ 20:06:06
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: MO

Solbränd är du minsann vännen, så snygga kläder du har på dig, o tofflorna med ser jag...vill ha...



Innan jag scrollade ner o såg din "gamla" kakburk tänkte jag....hm i färgerna röd, svart o vit hade de burkarna blivit kanon....tummen upp för sprayfärg...alla tiders.



Ikväll har jag o dottern suttit ute på altanen o flamsat o spelat kort i flera timmar...så mysigt när det började mörkna lite så tände vi lyktan o det blev ett mysigt sken....Känns som jag snöat in på olika sorters lyktor nu, både ute o inne, blir lätt så...



Ha de så fint nu så hörs vi när vi kommer hem, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-07-18 @ 21:45:07
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Åh vad fin du är i kläderna!! Supersnygging :0)



Vilka fina fynd du gjort, spännande att se vad du hittar på med kakburken.



~Livet i byn

2009-07-18 @ 21:45:58
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Therese

Ah, men så snygg du är ;-)

Jeansjackan var ju riktigt läcker, så det förstår jag att du inte får ha den ifred för dottern!

Men det är himla bra när man kan låna av varann, garderoben blir ju lite större då :-)



Ska bli spännande att se hur snygg du gör denna kakburk!

Kram Therése

2009-07-18 @ 21:46:09
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Vad snygg du är fast du är halshuggen :))

JÄttesnygg outfit!



Kram

2009-07-18 @ 23:15:48
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Milla

Goa du.. regnet hindrar inte oss bloggare i alla fall från våra små utflykter och fotande, tack för din hälsning!

OM jag minns den kakburken... och nu har du fyndat en till... hoppas snart jag springer på en också!!

Jäklar vad snyggt klädd du är, och den solbrännan...

Ha nu en fortsatt trevlig helg och semester!

Kram

2009-07-18 @ 23:41:27
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Liw

tjusig du var :)

2009-07-19 @ 08:46:12
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration&design

Du ser så hot ut i din outfit! :) Tofflorna är kalassnygga!! Kram

2009-07-19 @ 19:59:20
Postat av: Pysseliten

Sover du än ? hahah Kul att du fick en rolig kväll igår visst är det kul att umgås med dom stora barnen :) Våran äldsta brukar va med oss med när vi

festar . Tro att du är sugen på pizza eller kebab i kväll så brukar det alltid va för oss dagen efter :)))

2009-07-19 @ 20:02:03
Postat av: InneoUte-Malin

Loppisfynd - låter som en bra kategori för Mari. Du är ju proffs på det. :-) Fint fynd även denna gång. :-) Tycker nog att du kan köra på samma färgskala som tidigare - fast kanske röd/vit/svart? Skulle passa bra i ditt fina hem i alla fall. :-)



Hopplöst med döttrar. Vågar knappt tänka på när mina blir i klädlånartagen. Själv lånade både jag och syrran friskt av både mamma och pappa. :-)

2009-07-19 @ 20:13:59
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Therese

Jovisst jobbar jag med Lollo, vi är i samma arbetslag (vi är tre på varje brukare)



Kul att du kan festa ihop med dina barn, det är härligt tycker jag!

Jag och min mamma har också jättekul ihop, och jag hoppas att Ida och jag kommer kunna festa ihop med om några år.

Inte för att jag är nån partypingla (tvärtom), men nån gång kan ju va kul ;-)

Ha det så gott!

Kram Therése

2009-07-19 @ 20:50:22
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Linda

Är sååå avis på dina skor :)

Sjukt snygga, men lite för dyra för mig...

2009-07-20 @ 11:17:42
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Dahlarna

Åh vad jag är avis på dina Calou! Såååå fina! Var verkligen snyggt med hela din outfit! KRAMAR!

2009-07-26 @ 17:42:08
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0