En kakburk fanns i mina gömmor

och jag som äter sååååååååååååå mycket kakor:-). Fick den för många år sen i födelsdagspresent och har haft den framme då och då men nu är det länge sen.

Vad har man i den om man inte har kakor?
Jo, det ska jag tala om, den är bra att ha alla kvitton i, brukar tömma plånboken och ner med dom där. Hittade kvitton sen tre år tillbaka när jag tog fram den så det är ett tag sen den stod framme.



Har oxå fixat till en lång bricka med kontaktpapper, brickan köpte jag på Åhlens julrea för 25 kr eller nåt sånt.
Perfekt att ha bryggaren, kaffet och burken på.



Och så hoppar vi över till något helt annat

Någon som vill minipopcorn??? Nja, det är nog försent iofs för de har smält bort nu men igår låg det ett fint lager i trädgården efter lite dunder och brak.

Nu slipper jag iaf tvätta bort fågelskiten på bilen, den hade blivit bombaderad i förrgår av någon pippi som var dålig i magen tydligen och tyckte min bil var det perfekta målet för att göra sina behov över, det spolades bort i ösregnet så nåt gott hade det med sej iaf, men fan ta fågelskrället.



Mina kära bloggläsare nu ska jag återgå till sängen för jag är lixom inte så jättepigg, halsont, huvudvärk och nyser.
Jaja, var sak har sin tid......krya på mej nu, ja det ska jag.

Kram på Er !

Kommentarer
Postat av: Milla

Då mår vi ungefär likadant! Trodde jag var påväg att bli bättre men idag så... usch så tråkigt det är att vara sjuk... Hoppas det inte blir långvarigt för dig!

Så fin burk, den ger så ombonad känsla på något vis!

Inga dåliga popcorn heller...

Krya på dig!

Kram

2009-05-21 @ 10:04:35
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Inte har du blivit sjuk igen, stackare!! Hoppas du snart är på benen igen. Här lyser solen och det är rätt varmt för att vara här i norr. Ev. ska jag åka till stan och köpa blommor till altan.



~Livet i byn

2009-05-21 @ 10:31:16
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Mirka

Så du upptäckte också haglet som stormade ner mitt på ljusa dagen igår. Jag skulle precis stiga av bussen på ekhagen och funderade skarpt på att åka vidare eftersom jag inte hade regnskydd till vagnen med mig. Men jag trotsade vädret efter att ha gömt mig inne i busskuren en stund..



Men hallå? är du sjuk nu eller? Du skulle ju komma hit med lite glädje och inte massa snor? Om du inte är allt för risig får du ju hojta till så jag hinner baka en "imponerande" kaka... annars blir det akuta ica's wienerbröd(de är jättegoda)...

2009-05-21 @ 14:17:48
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ja se till att kurera dig nu. Väldigt annorlunda burk du hade i dina gömmor. Det är roligt när man kan fynda hemma hos sig själv! Stor krya på dig kram från mig!

2009-05-21 @ 14:23:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ann

Åh vilken fin burk!! Gillar såna saker i ett hem väldigt mkt. Ibland när man kollar på Styleroom så kan många hem se "för perfekta" ut o då passar såna "omatchande" sak så perfekt in. Tycker jag iaf.;)



Så tråkigt att du inte mår bra när det är långhelg. Fast du jobbar väl inte som vi andra o skulle kansek inte ha varit ledig ändå?



Krya nu på dig o ha en fortsatt trevlig helg!!



kram kram

Ann

2009-05-21 @ 20:19:57
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/
Postat av: Therése

Jodå visst haglade det igår!

Men hörde du inte åskan då??

Mullrade på riktigt ordentligt!!



Usch då, låter inget vidare med att ligga nerbäddad, hoppas det ger med sig snart ;-)

Krya på dig!

Kram Therése

2009-05-21 @ 20:22:23
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Jättesöt burk! När man inte har sakerna framme hela tiden tröttnar man inte på samma sätt :)

2009-05-21 @ 23:23:26
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Monkan

Jamen den burken var ju urcharmig, den kan du helt klart ha framme. Minipopcorn, ha ha. Men, ska inte sånt komma i april, ja jag tycker att aprilvädret var oroväckande bra, var det här bara början på en kommande eländesväderperiod? Aj, förkyld låter inte kul, stackare. Ja, krya på sig! Snabbt som 17 :-)



Aj aj vilket missöde med gardinerna. Även om man inte behöver "extra ögon" så kan det vara svårläst ibland, när texten är nästan borttvättad t.ex. Det borde faktiskt komma ett förstoringsglas som tillbehör till alla tvättmaskiner!



Apropå gardiner, köksgardinen av IKEA-tyget är ju SÅ otroligt charmig.

2009-05-22 @ 00:46:31
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

har du också blivit förkyld? Hoppas du mår bättre idag.



Söt burk, jag äääälskar fika & kakor :-)

var har du köpt ramen till kakaoögonen? jag har spanat på något liknande på IKEA.



krya på dig

massor med kramar

2009-05-22 @ 07:29:05
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Tråkigt att va sjuk :( Hoppas det går över snabbt tryck i dig ett par kiwi så får du i dig c vitaminer :) Brickan vart ju bra utan spray färg hihihi

kontakt papper är med bra :) Ps vi hadde stålande sol hela dagen men i dag regnar det :( inne väder betyder kanske pyssel :)

2009-05-22 @ 08:11:56
Postat av: Therese - Lurans blogg

hi,hi då var din dotter som min svägerska, hon älskade sina "klickedick" skor läääänge :-)



Nu ska vi snart bege oss till Dollar store i ström, dessvärre är det många mil till närmsta rusta och stad, så jag får allt nöja mig med dollars... Men på fredag åker jag ääääääntligen till IKEA! :-)



Hoppas du får en fin dag och att du börjar känna dig piggare. Massor med kramar från mig och Luran!

2009-05-22 @ 08:46:25
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Ja kajorna lever om rätt bra men jag föredrar dem framför måsarna jag hade på förra stället. De låter ännu högre och så attackerar de om man kommer för nära deras bon :P

Duvorna här i stan har minskat dramatiskt. Vet inte om de fått nån sjukdom eller om de har blivit avskjutna lite diskret men det är sällan man ser dem nu tycker jag.



Ha en härlig dag och så hoppas jag att ni får finare väder än vad vi har :)

2009-05-22 @ 10:03:39
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Malin

Halloj! Nä det var inte så längesen vi var på Malta:P Först var vi på kreta-07 (hampes pappa 60 år), sen på Malta (min mamma 50 år) och nu är det Hampes mamma som fyller 60. Vi har blivit bjudna på alla resorna, så det är bara att tacka och ta emot...hehe. Gratis e gott:P Kanske får du plats i väskan:P? Kram

2009-05-22 @ 11:29:08
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Oväder och krasslighet på samma gång, ja det är då ingen hejd på eländet.. fast det är ju nästan värre att vara sjuk om det är varmt och strålande sol. Här är det finfint väder så det funkade bra att slipa ute på balkongen. Målningen gör jag inomhus, för säkerhetsskull, färgen hade en torktid på 20 timmar..... men det ser väldigt bra ut, även om jag säkert måste pytsa på 1-2 lager färg till.



Medan man väntar kan man ju baka jordgubbspaj och sy nya köksgardiner. Dessa ser ut som jag vill och behöver ingen betnketid för att man ska se om de får hänga kvar..



hoppas att du snart tillfrisknar - det kan ju aldrig vara bra att stiga upp sådär himlarns tidigt som du alltid tycks göra... ;-)

2009-05-22 @ 16:11:42
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: anna

grymt fin burk det där!

2009-05-22 @ 16:21:30
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0