Den lilla barnfåtöljen är nu klar

Nu har jag fixat till den lilla barnfåtöljen. Den fick ny klädsel i form av grå Teddy från Åhléns som bara kostar ca 100 kr metern nu och jag köpte 60 cm och det räckte precis. Tyget är perfekt för en barnfåtölj/ett barnrum för fläckar kommer inte att synas nåt märkbart.

Undrar om det finns trevligare personal än på Åhléns på A6? Bra service till tusan och allmänt trevligt när de hejar igenkännade.
Tjejen i kassan sa efter en stund: Hmmm, det är du som har en blogg va??
Det kändes kul att bli igenkänd faktiskt, men stan är ju inte så stor iofs.

Inte ett stygn är sytt utan häftappareten har gjort ett fantastiskt jobb. Näst efter sprayfärg är det min gamla orange häftapparat jag gillar mest:-).

Först funderade jag på nåt barntyg men tog den enkla vägen med detta tyget som är stretchigt och bra för klammerna syns inte. Hade oxå tanken att måla den lite men tyckte att den då tappat en del av sin charm.

Jag ska bara sy en liten, färgglad kudde eller nackkudde, hjärtat fick jag låna av grannen som test. Lite för stort men hon hade nog en bit kvar av tyget som jag kunde få. Lite färg mot det grå skadar ju inte.

Nu funderar jag på att sälja den på loppis i november, tror ni det går att få nåt för den? Även någon pall kommer att få följa med mej dit.....kan ju inte ha 3 stycken ståendes.

Nog skrivet nu och upp till bevis:





Resans gång med mycket nubb, klammer och några självsprickor, urk!










Och hur står det till med vädret idag då?? Den första snön har kommit...fast nu är den ett minne blott tack o lov.

Ha det så gott!!





Kommentarer
Postat av: Lina

Åh va fin den blev!! Va duktig du är!!

Du kommer helt klart få den såld om du tar med den på loppisen!

Kram

2009-10-13 @ 09:33:55
URL: http://linaslillaliv.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Väldigt väldigt fin! Kan helt klart tänka mig att intresset finns. Det var nog smart att hålla den i neutral färg - så passar det fler. :-)



Snö i Jönköping! Galet...

2009-10-13 @ 10:21:15
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Milla

Kanonfin!!!! Så mysigt med Teddy... blir nog en favorit hos den lille som får fyndat den! Klart du ska sälja på loppis!! Låter jättekul!

Förstår att orken tryter lite när du jobbar nio dagar i sträck, och snön är på G(!!??) dessutom...

Men glöm inte att du ALLTID ger med din blogg!!!

Kram

2009-10-13 @ 11:41:20
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Den där Elin & Familj

vad händigt !!

skulle också vilja 'våga' göra sånna ändingar.

men så fort jag börjar tröttnar jag :P



Tävla förresten om fina smycken från PILGRIM hos mig =)

2009-10-13 @ 14:17:37
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Vad snygg den blev! Ser riktigt mysig ut också.

Klart du kan få den såld på loppis om du inte har plats att ha kvar den, finns säkert många barn som vill ha en egen mysig fåtölj :)

2009-10-13 @ 15:32:05
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Therese

Helt underbar!!! Klart som tusan du kan få bra betalt för den - hade jag bott närmre hade jag tingat/köpt den direkt till Luran nu då hon vill ha egen fåtölj (och då gärna en som mamma tycker är snygg hi,hi) Spännande med loppis, det borde jag också gå på med mina saker som jag tröttnat på och/eller inte använder, då kan man sedan med gott samvete köpa något nytt istället... Stor kram till dig vännen!!!

2009-10-13 @ 18:49:09
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: MO

Jamen så fin den blev (tycker du ska spara den, kanske det kommer små barnbarn någon dag ;). Jättebra tyg, tåligt o skönt att sitta i kan jag tro. (o snyggt ju).



Någon snö har vi inte fått än (ja jag får ju vara tacksam om vi får någon överhuvudtaget här nere i söder). Vi har väl ganska "normalt" höstväder, än soligt, än regnigt o blåsigt...trist med andra ord.



Jaså du går i flyttankar....Vi har bott i vårt hus i 16 år, o visst ibland tycker jag det skulle vara jättekul att flytta o börja om på nytt, o sen ibland känner jag hur riktigt hemmakär jag är o skulle absolut inte vilja flytta. Kan väl säga att med den nya grannen kommer de tankar lite oftare. Efter att ha bott här så länge o aldrig haft något ont av någon granne, ja oljud osv så vaknar jag varje morgon av att grannfrun slår i dörrarna så det tjongar i hela vårt hus (konstigt för våra hus sitter inte ihop utan vårt hus o hennes förråd, så jag vet inte om hon är därute om morgnarna o gör något....)....



Ha de så fint gumman, kramar på dig

2009-10-13 @ 19:43:06
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: karola

så fint du gjort den, det kommer dom att slåss om !

2009-10-13 @ 20:43:02
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Nämen så FIN du har gjort den!

Du borde bli möbeltapetserare! :)

Du kan ju göra om möbler & sälja. :)

Du borde få den såld, fin som den är.



Kram kram

2009-10-13 @ 20:59:35
Postat av: pysseliten

Kanon fin :) Passar in vid ditt ljusbord :) Det ser så mysigt ut med alla tända ljus

2009-10-13 @ 21:35:35
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh, så fint det blev:)

Du är verkligen superduktig!

kramis

2009-10-13 @ 23:05:35
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Mirka

Jag är minsann inte igenkänd på Åhlens. Inte nånstans faktiskt. haha :)



Fåtöljen är SÅ fin. Jag vill köpa den av dig på loppis. Men jag kommer inte komma på loppis för jag ska flytta. Sälj den inte! Jag tycker att du ska spara den ifall det kommer miniatyrmänniskor på besök.

2009-10-13 @ 23:27:59
URL: http://mirkajohanna.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Jag är så ofta på Ohlssons tyger att personalen där hejar på mig även när de ser mig p andra ställen..humhum.. fast ingen känner ju igen mig som hon som bloggar!



Om du tänker dig till en stor loppis med den fina barnfåtöljen så tror jag att du kan få ut rätt mycket för den! På de två stora loppisar som ordnas här varje år är folk som galna efter barnmöbler och barngrejer. (slår mig nu att den loppisen är lördag den 24/10, jippie!)



Otroligt, har ni alltså haft snö före oss?! Här har det ju varit kallt, men ingen snö än. Om det stämmer den där talesättet att lite rönnbär leder till lite snö så kommer vi att få mikroskopiskt med snö i vinter!!! :-)

2009-10-14 @ 14:03:32
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Du är duktig Mari!



Är så nöjd med avlastningsbordet, kanonpris!



trevlig kväll

2009-10-14 @ 20:11:01
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0