Jaha! Då har man blivit med diskställ och diskmedelspump

Japp!! Ingen diskmaskin så långt ögat når, så det är bara att kavla upp ärmarna och dyka ner i diskhon och se glad ut.

Jag har inhandlat ett diskställ och diskmedelspump på Åhléns och rätt snyggt är det, så att diska känns inte så betungande speciellt när man är i det närmsta själv i hushållet....

En prickig diskborste gör ju inte saken tråkigare precis eller?

Nu ska det bara inhandlas ett par diskhandskar till de onda händerna med massor av självsprickor, får väl bli ett par raffiga med lite bling-bling på, nja kanske inte.





Alla vet ju hur hemska gamla diskbänkar är men jag har hittat medlet som är kanon, MP 52. Bara spraya lite lätt och torka med lite papper, vips så är den blank o tjusig igen. Köpte detta på ÖB för ett bra tag sedan, hoppas det fortfarande finns kvar.



Fixande fortsätter här hemma i lugn takt just nu, en enviser förkylning gör sitt...morrrr!


Då får ni ha en bra dag alla ni där ute i vårt avlånga land!!!






Kommentarer
Postat av: milla-andante

Vilken tur att lägenheten inte har någon diskmaskin, så du fick köpa detta fina set!!:)

Tack för spraytipset!

Och jisses så fint sovrum, helt underbart med burspråk!! Kuddarna må vara jääättegamla men jag måste säga att de är så läckra!!

Jag vet att du inte är någon stor gottegris men jag önskar dig en god fettisdag ändå!!

KRAM

2010-02-16 @ 14:08:45
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Liw

klart du ska ha blingbling när du diskar! :)



Ja. jag har flyttat från huset, och mannen dessutom! Sånt e livet.. ;) Hoppas du tittar in ibland ändå =)

2010-02-16 @ 17:42:26
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

ler Du, jag tror faktiskt du kan ha rätt i ditt siande, för det är vääääldigt lungt där inne ;-)

Och klart du ska unna dg lite fint i diskhörnan så att det blir trevligare att stå där! Även här har en förklyning kommit på besök, sitter med te och försöker kurera halsen :-/ KRAM!

2010-02-17 @ 08:41:19
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

åhh Här har hänt en hel del ser jag ,vad fint du fått det ! Vilken fin kappa ,tyget var ju kanon fint .

Det ser jätte mysigt ut jätte skillnad . Hoppas din förskylning går över blixtis ,jag börjar med känna lite kli i halsen . Men det är väl omställningen från varmt till kallt :) Kram på dig Krya på dig

2010-02-17 @ 09:18:53
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Monkan

Det ser bra ut, diskningen kommer att gå som en dans :-)



Min diskbänk skulle verkligen behöva en polering. Jag köpte ju nåt mirakelmedel på mässan, hmmm, i höstas… men har inte testat det än. Om diskbänken inte blir så fin som där när de demade på mässan så ska jag absolut ge mig ut på jakt efter sån där spray. Värsta problemet är ju missfärgning i själva diskhon, av te som jag häller ut, det går åt en del vim… Jag kanske skulle tapetsera diskhon med gladpack och sen bara dra bort och sätta dit nytt när det inte ser ok ut längre ;-)



Vad fint du har i sovrummet och så mysigt med bursrpråket, men du… du har ju min kökslampa som sovrumslampa ;-)

2010-02-17 @ 23:43:23
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Sockenvägens Söta

fniss Skridskorna gick bra, de fick vi ställa i källaren, skidorna var det däremot en dam som ville ha med sig in... Så du verkar "känna" henne rätt väl skratt Stor kram!

2010-02-18 @ 08:49:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Helen

En jätte trevlig blogg du har, undrar var du har köpt din sänggavel, super fin

Hälsningar Helen i Skåne

2010-02-18 @ 10:08:08
Postat av: Ann

Man får göra det bästa av situationen. Alltså göra det så snyggt som möjligt. Och hålla ordning på sig själv är ju inga problem.



kram o ha det fint!

2010-02-18 @ 10:22:28
URL: http://tasstaylor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0